PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - September 18 2024
کد خبر: ۸۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
پایان اشکبار مرد خشن اروگوئه

این پایان یک دوره تاریخی برای لوئیس سوارز و تیم ملی اروگوئه است. سوارز، بهترین گلزن تاریخ کشورش با 69 گل، آخرین بازی بین المللی خود را برگزار کرد؛ جایی که "لا سلسته "میزبان پاراگوئه در رقابت های انتخابی جام جهانی 2026 بود. ستاره تیم اینتر میامی در یک کنفرانس مطبوعاتی عاطفی، بازنشستگی خود را اعلام کرده بود. "حتی گفتنش سخت است . آخرین بازی من با تیم ملی کشورم خواهد بود" سوارز با چشمانی اشکبار گفت "اما این چیزی است که من در مورد آن فکر می کردم، تجزیه و تحلیل می کردم. فکر می کنم الان زمان مناسبي باشد چون دلايل خودم را دارم. من با همان امیدی که در اولین بازی ام در سال 2007 داشتم، با همان اشتیاق و همان امیدی که آن بچه 19 ساله داشت، بازی خواهم کرد. اين بازيکن کهنه‌کار و با تجربه با اين حرفه باورنکردنی در تيم ملي جانش را مي دهد . چرا؟ چون از اول اينطوري به من ياد داده اند که همه چيز خود را براي کشورم بدهم".

اروگوئه در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آمریکای جنوبی روبروی تیم ملی پاراگوئه به میدان رفت و این بازی با تساوی بدون گل برای دو طرف به پایان رسید اما تمام توجهات در این دیدار به سوارز معطوف بود که برای آخرین بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفت. این ستاره 37 ساله سابق بارسلونا که در حال حاضر در سطح باشگاهی در ترکیب اینتر میامی به میدان می‌رود، پیش از این 142 بازی با پیراهن این تیم انجام داده و موفق شده بود 69 گل هم برای اروگوئه به ثمر برساند و عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور را به خودش اختصاص دهد.

با اعداد

سه محرومیت جداگانه براي گاز گرفتن بازیکنان حریف در طول دوران فوتبالش

198 گل در شش فصل با بارسلونا

وضعیت بازی

در حال حاضر بهترین گلزن اینتر میامی با 16 گل در 20 بازی است.

پس از 19 سال از فوتبال بین المللی بازنشسته می شود، فصل مهمی که در 6 سپتامبر 2024 به پایان می رسد.

میراث سوارز

مسلما بزرگترین مهاجم نسل مدرن فوتبال اورگوئه، دوران حرفه ای باشگاهی باورنکردنی خود را با تیم هایی مانند لیورپول، بارسلونا و اتلتیکو مادرید در صحنه بین المللی منعکس کرد. سوارز که در چهار جام جهانی شرکت کرده، اروگوئه را به قهرمانی کوپا آمریکا در سال 2011 هدایت کرده است. او در 142 بازی با "لوس چارواس" ، رکورد 69 گل ملی را ثبت کرده است. آخرین گل او در مقابل کانادا بود که به اروگوئه کمک کرد تا در مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2024 در آمریکا به جایگاه سوم برسد. او گفت: " می خواهم از همه هواداران اروگوئه که در این چند روز گذشته با پیام های دلگرم کننده از من حمایت کردند، تشکر کنم. این بازتابی از این مسئله است که من چگونه کشورم را نمایندگی کردم و از این پس به آن افتخار خواهم کرد. "

هیچکس نیاز به یادآوری زیادی در مورد دوران درخشش او ندارد. سوارز در طول دوره ای که در اروپا بود، شش عنوان قهرمانی، یک قهرمانی لیگ قهرمانان و چهار کوپا دل ری را به دست آورد. او همچنین در اتلتیکو مادرید، خرونینخن و آژاکس حضور یافت و سهم عادلانه ای از اختلافات را داشت ، از جمله خطای هند روی خط دروازه تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2010 برای ممانعت از پیروزی غنا، گاز گرفتن سه حریف در حرفه خود و ممنوعیت از هشت بازی برای سوء استفاده نژادی از پاتریس اِورا. ما نگاهی به آغاز فروتنانه سوارز در اروگوئه انداخته و می‌بینیم چگونه یک داستان عاشقانه به او کمک کرد تا به یکی از ترسناک ترین مهاجمین اروپا در 17 سال گذشته تبدیل شود و به عنوان بهترین گلزن کشورش به کار خود پایان دهد.

آغاز

سوارز در سالتو، دومین شهر پرجمعیت اروگوئه - که ادینسون کاوانی نیز تنها 21 روز بعد از او در آنجا به دنیا آمد - در یک خانواده بزرگ اما فقیر بزرگ شد . مادرش ساندرا یک بار توضیح داد که چگونه آنها نمی توانستند یک جفت کفش فوتبال برای او خریداری کنند. در سن هفت سالگی، سوارز با والدین و شش برادرش به مونته ویدئو ، پایتخت اروگوئه نقل مکان کرد و قبل از رفتن به ناسیونال در سن 14 سالگی، در تیم جوانان اوررتا بازی کرد. او قبل از اینکه در ماه مه 2005 برابر جونیور کلمبیا در کوپا لیبرتادورس نخستین بازی خود را در تیم اول انجام دهد، در رده جوانان تأثیرگذار بود اما اوضاع برای او خیلی راحت نبود. وی برای به ثمر رساندن اولین گلش چهار ماه فرصت نیاز داشت و فرصت های زیادی را از دست داد که هواداران را به مرز عصبانیت رسانده بود.

مارتین لازارت ، مدیر آن زمان ناسیونال می‌گوید : "شخصیت لوئیس در تمام آن ماه های بدون گل زدن بسیار مهم بود. برای ناسیونال، سوارز بهترین بازیکن جوان باشگاه بود اما او مجبور بود در تیم اول جایگاهی کسب کند زیرا برونو فورنارولی و مارتین کاتروکسیو محبوب طرفداران بودند. من یک روز بعد از تمرین با او قدم زدم . به او گفتم که در بازی بعدی روی نیمکت می نشیند . به یاد دارم که لوئیس از من خیلی عصبانی شد. او نمي فهميد که اين براي وی بهتر است ولي به جاي اينکه افسرده يا خشمگين شود، بازهم به تمریناتش ادامه داد. یادم است یک روز دیگر لوئیس به من گفت که می خواهد در آینده برای بارسلونا بازی کند و تا وقتی که این کار را نکند ، تسلیم نمی شود. شما می دانید بارسلونا در آن روزها مثل یک رویای غیرممکن بود اما تاریخ مشخص شده است؛ او آن را ساخته است. "

آينده با اينتر ميامي

سوارز، 37 ساله، هنوز در فعالیت باشگاهی‌اش با اینتر میامی، در بهترین شکل گلزنی خود قرار دارد. "ال پیستولرو "دو گل متوالی برابر سینسیناتی و شیکاگو به ثمر رسانده و 16 گل در این فصل داشته است. سوارز همچنین در میان مصدومیت طولانی مدت لیونل مسی، در اینتر میامی رهبری تیم را بر عهده گرفته و به هرونز کمک کرده است تا با 59 امتیاز در میان مدعیان قرار بگیرد. "من می خواهم از فوتبال حرفه ای لذت ببرم،" سوارز این را گفت و اطمینان داد که عجله ای برای پایان دادن به حرفه باشگاهی اش ندارد. قراردادش با میامی تا فصل MLS 2024 ادامه دارد. "من فکر می کنم هیچ چیز نمی تواند باعث شود تا بدانید چه زمانی برای بازنشستگی مناسب است. خوشبختانه من با آرامش ذهنی از تیم ملی فاصله می گیرم. من در حلی بازنشسته می‌شوم که مصدوم نیستم و در سلامت کامل تیم ملی را رها می ‌کنم و این برای من بسیار دلگرم کننده است". بازنشستگی سوارز فقط پایان یک حرفه نیست؛ این یک روایت پیچیده از استعدادی را نشان می دهد که بیشتر دوران فوتبالش به بحث و جدل اختصاص داده شد. او همزمان به عنوان یک مهاجم با استعداد و یک شخصیت تفرقه برانگیز به یاد خواهد ماند، با یک میراث شکل گرفته از ستایش و تصاویر زننده از زمین فوتبال.

5 لحظه تاریخی

سوارز یکی از بهترین بازیکنانی است که اروگوئه به خود دیده و لحظات بی شماری را برای این تیم بزرگ قاره آمریکای جنوبی رقم زده است. سوارز در 8 فوریه 2007 در تیم ملی حضور پیدا کرد و به پیروزی 3-1 تیمش کمک کرد. او در طول جام جهانی 2010 به عنوان بازیکن اصلی در اکثر بازی های اروگوئه حضور داشت و نقش موثرش را نشان داد.

1- اولين بار در سن 20 سالگي

در 7 فوریه 2007 ، این مهاجم تیم خرونینخن هلند اولین بازی ملی خود را مقابل کلمبیا انجام داد. اولین گل او بعداً در همان سال در یک مسابقه انتخابی جام جهانی مقابل بولیوی به دست آمد.

2- جايگاه چهارم در جام جهاني 2010

سوارز در جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی در 6 بازی از ابتدا در ترکیب حضور داشت و 3 گل در بهترین عملکرد "لا سلسته" در جام جهانی این قرن به ثمر رساند.

3- قهرمان و بهترین بازیکن جام جهانی CONMEBOL 2011

سوارز در این مسابقات یک عملکرد رویایی را در آرژانتین داشت و 4 گل ، از جمله یک گل در فینال مقابل پاراگوئه ، به ثمر رساند. او یکی از گلزنان برتر این مسابقات بود و بهترین بازیکن رقابت ها نام گرفت.

4- روزي که 4 گل زد

در 11 نوامبر 2011 ، سوارز تنها "پوکر" (چهار گل در یک بازی) خود را برای تیم ملی انجام داد. این بازی مقابل شیلی در مرحله انتخابی جام جهانی بود که نتیجه نهایی آن 4-0 بود.

5- آخرین رقابت در جام کوپا آمریکای CONMEBOL

در 13 ژوئیه 2024 ، سوارز آخرین بازی خود را در قدیمی ترین مسابقات تیم‌های ملی جهان انجام داد. در بازی برای کسب جایگاه سوم، او وارد میدان شد، گل تساوی را مقابل کانادا زد و سپس پنالتی خود را تبدیل به گل کرد. سوارز بهترین بازیکن آن دیدار بود.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار