PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: ۸۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
الکسیس گندوز، سنگربان الجزایری تیم پرسپولیس
الکسیس گندوز، سنگربان الجزایری تیم پرسپولیس در اولین شهرآورد خود به پیروزی رسید که طعم این برد با «کلین‌شیت» مقابل استقلال رقیب دیرینه سرخپوشان شیرین‌تر شد.دروازه بان ملی پوش و 191 سانتی متری سرخپوشان در فصل کنونی عملکرد کم نوسانی داشته و در هفته ششم فصل کنونی لیگ برتر سومین کلین‌شیت پیاپی خود را مقابل استقلال ثبت کرد تا محبوبیت او در پرسپولیس بیشتر شود.گندوز که در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در پرسپولیس به‌عنوان جانشین علیرضا بیرانوند ملی پوش داشته، پس از کلین‌شیت مقابل فولاد، با درخشش مقابل الاهلی عربستان و مهار پنالتی ریاض محرز چهره مطمئن‌تری از خود نشان داده بود.این هفته سراغ الکسیس گندوز سنگربان پرسپولیس رفتیم:
محبوب بی حاشیه


*پیام الکسیس برای طرفداران پرسپولیس

دروازه‌بان ملی پوش و الجزایری پرسپولیس پس از پیروزی در شهرآورد 104 برای طرفداران تیم خود در صفحه شبکه اجتماعی اش، متنی احساسی نوشت: «زمانی که خون و قلب‌تان قرمز باشد آسمان و دریا هم به رنگ خودش در می‌آورد. شما هواداران پرسپولیس لایق شادترین لحظات هستید.»

*پایه گذار گل برتری پرسپولیس

گندوز که در دیدارهای اخیر پرسپولیس بارها این تیم را نجات داد، دقایق پایانی شهرآورد پایتخت پایه‌گذار گل برتری این تیم بود . او با پرتاب سریع و بی‌نقصی که انجام داد، ایوب العملود را در موقعیت خلق موقعیت و استارت حمله قرار داد و مدافع راست پرسپولیس بعد از یک نفوذ سریع و پاس به داخل محوطه جریمه، زمینه‌ساز اعلام پنالتی به سود تیمش شد. اوج کار گندوز سرعت عمل او بود که بدون شک تحسین برانگیز است.

*باهوش و خونسرد

تاثیر غیرمستقیم گندوز در به ثمر رسیدن گل های پرسپولیس در بازی های اخیر قابل توجه است. او بارها در بازی های اخیر پرسپولیس نشان داده که دروازه‌بان باهوش و خونسردی است و با یک تصمیم لحظه‌ای قادر است تیمش را نجات دهد یا به گل برساند.تمرکز وی در جریان بازی مثال زدنی است و به نظر می رسد که الکسیس در این زمینه به پختگی رسیده است.

*اقدام روحیه بخش عقاب آسیا

احمدرضا عابدزاده، سنگربان اسبق تیم ملی و پرسپولیس، شب قبل از شهرآورد 104 ویدیویی از اولین دربی خود را برای سرخپوشان منتشر کرد.ویدیوی عابدزاده به گندوز هم مربوط می شد و عقاب آسیا قصد داشت به این شکل به گندوز و پرسپولیسی ها در آستانه شهرآورد 104 روحیه بدهد.

*زنگ خطر

الکسیس در حالی بازی با آلومینیوم اراک را پشت سر گذاشت که ممکن بود در هفته پنجم لیگ برتر تعویض شود. برخورد شدید او به زمین در یکی از خروج‌هایش به شکلی خطرناک بود که همه را ترساند و برای دقایقی تصور می شد که الکسیس مصدوم شده است، اما گندوز در نهایت در زمین ماند و «کلین‌شیت» کرد.اگر گندوز مصدوم می‌شد باید امیررضا رفیعی، گلر دوم سرخپوشان در شهرآورد بازی می‌کرد. این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای پرسپولیس در آینده باشد که فاصله دو دروازه‌بان تیمش از نظر تجربه بسیار زیاد است.

*مهار پنالتی ستاره سابق لیگ برتر

الکسیس گندوز، دروازه‌بان بی حاشیه پرسپولیس، به واسطه مهار پنالتی ریاض محرز، ستاره سابق لیگ برتر که در حال حاضر عضو تیم الاهلی عربستان است، محبوبیت خاصی در بین هواداران پرسپولیس پیدا کرده است. او که در این فصل جانشین علیرضا بیرانوند دروازه بان نخست تیم ملی شده، شاید به دلیل خارجی بودن فشار آنچنانی را تحمل نکرده تا با تمرکز بیشتری در چارچوب دروازه پرسپولیسی‌ها قرار بگیرد.او در شب شکست سرخپوشان در عربستان، علاوه بر مهار پنالتی در طول مسابقه نیز نمایش مطمئنی از خود به جای گذاشت . دروازه‌بان پرسپولیس در خصوص مهار پنالتی ریاض محرز می گوید: محرز کاپیتان تیم ملی الجزایر است و او یکی از افتخارات کشورمان است و احترام زیادی برای او قائل هستیم. با توجه به آنالیزی که از او داشتم سعی کردم در آن صحنه بهترین تصمیم را بگیرم و خدا را شکر که توانستم این کار را انجام بدهم.

*درگیر مسائل جانبی نمی شوم

الکسیس دروازه بان پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا از وقتی جانشین علیرضا بیرانوند شده از این بابت فشار خاصی را تحمل می کند، می گوید:چندان درگیر این مسائل نیستم و در اکثر اوقات سعی می‌کنم روی کار خودم تمرکز کنم، چراکه دروازه‌بانی پستی است که باید چنین حالتی در آن داشته باشید و از دست دادن تمرکز، بهای سنگینی برای خودتان و تیم‌تان خواهد داشت. بنابراین چیزهایی که به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برمی‌گردد، به خودشان ارتباط دارد.

*میزان علاقه به فوتبال در ایران بسیار بالاست

گندوز درباره تفاوت فضای ایران با کشورهایی که قبلا در آن فوتبال بازی کرده است، می گوید: میزان علاقه به فوتبال در ایران بسیار بالاست و وقتی در تیمی مثل پرسپولیس باشید، این علاقه را حس می‌کنید. البته من به بازی در خاورمیانه تا حدی آشنا هستم و اخبار را دنبال می‌کردم، ولی چیزی که در ایران دیدم اشتیاقی است که به شما کمک می‌کند به عنوان یک بازیکن فوتبال، لذت بیشتری ببرید.

*اولین دروازه‌بان آفریقایی پرسپولیس

الکسیس گندوز 28 ساله و متولد سنت اتین فرانسه، اولین دروازه‌بان آفریقایی پرسپولیس و نخستین خرید الجزایری این تیم به حساب می‌آید.او 70 بازی در لیگ برتر الجزایر انجام داده و 53 بازی هم در سطح سوم فرانسه داشته است. گندوز اگرچه در عضویت تیم سنت اتین بوده اما هرگز برای این تیم در لیگ یک فرانسه بازی نکرده است.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها