PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - October 06 2024
کد خبر: ۸۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران عنوان قهرمانی جهان در هر دو بخش دختران و پسران را به خود اختصاص داد.
کیهان ورزشی- 

چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان سه‌شنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون آغاز شد و بعد از شش روز رقابت بهترین‌ها در نهایت امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه با قهرمانی تیم ملی ایران در هر مجموع دو گروه دختران و پسران به پایان رسید.

در گروه دختران، تیم ملی تکواندو از روز نخست درخشان بود؛ چنانکه یک روز پیش از اتمام رقابت‌ها با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین‌کمر و غزال هوشمند چهار مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد.

بعد از دختران ایران، کره جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب‌قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد. چین‌تایپه با یک طلا و یک برنز، مراکش، تونس و فیلیپین هم هر کدام با یک طلا در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین تیم پسران ایران در کورس قهرمانی از کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها در روز پایانی عبور کرد و با وجود اشتباه محرز داور و حذف غیر منصفانه رادین زینالی، نوجوانان شایسته ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را در این بخش هم از آن خود کرد. امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان سه نشان طلا، علی‌اکبر ابراهیمی مدال نقره و امین‌محمد احمدوند به همراه امیرمحمد نصیراحمدی هم دو برنز را کسب کردند.

کره جنوبی در بخش پسران هم با سه طلا، یک نقره و یک برنز نایب‌قهرمان شد. ازبکستان و روسیه با یک طلا و یک برنز، کرواسی و یونان هم هر کدام با یک برنز جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

تیم ملی ایران در مجموع دختران و پسران نیز با هفت طلا، دو نقره و سه برنز برای نخستین بار جایگاه نخست جدول توزیع مدال‌ها را از آن خود کرد. کره جنوبی با چهار طلا، چهار نقره و یک برنز دوم شد. کرواسی با دو طلا، یک نقره و سه برنز در جای سوم قرار گرفت.

تیم ایران در بخش پسران پیش از این دو بار و در بخش دختران هم یک بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. این اولین بار است که تیم ایران در دو گروه دختران و پسران به طور همزمان قهرمان جهان می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار