اين بازي براي اسپانسرها اما ديدار خاصي به شمار ميرود، زيرا پول هنگفتي را براي آنها به ارمغان میآورد. اولين الکلاسيکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوي يک بر يک انجاميد، ۴۲,۵ ميليون دلار ارزش رسانهاي براي اسپانسرها داشته است. اين رقم از طريق اسپانسرهاي پيراهن، لوگوهاي روي کفش بازيکنان، تبليغات در ورزشگاه و... به دست آمده است؛ البته در بازي رفت، بارسلونا سهم بيشتري از اين درآمد داشت و به دليل اين که در نوکمپ ميزبان بود، ۸۷ درصد اين رقم نصيب آنها شد. حالا در بازي يکشنبه شب، اين رئال مادريد خواهد بود که سهم بيشتري از اين درآمدزايي خواهد داشت.
پخش تلويزيوني الکلاسيکوي نيمفصل اول، ۶۰ درصد (۲۶,۸ ميليون دلار) از اين درآمد را به خود اختصاص داد. برنامههاي ورزشي و پوشش خبري، ۹,۴ ميليون دلار، شبکههاي اجتماعي، ۵,۱ ميليون دلار و پوشش زنده نيز ۳,۲ ميليون دلار از درآمد اين بازي را از آن خود کردند. شبکههاي اجتماعي، اين روزها جزء مهم و مولد ارزش براي اسپانسرها شده است. در الکلاسيکوي نيمفصل اول، رسانههاي ديجيتال، مسئول توليد ۴۱ درصد از ارزشهاي مالي باشگاه رئال مادريد بودهاند. با ارزشترين پستي که در شبکههاي اجتماعي بوده، پخش زنده فينال رويدادي ورزشي بوده که ۴,۳ ميليون کاربر از طريق فيسبوک، آن را تماشا کردهاند که درآمدي ۱۸۶ هزار دلاري را براي اسپانسرها به ارمغان داشته است. حالا حساب کنيد تيمهاي رئال مادريد و بارسلونا که به ترتيب ۱۰۱,۶ ميليون و ۱۰۱,۴ ميليون نفر تعقيبکننده در شبکه اجتماعي «فيسبوک» دارند، ميتوانند از اين طريق، چه درآمدزاييای کنند و اين فقط يکي از چندين شبکه اجتماعي مشهور به شمار ميرود.»