PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - October 19 2024
کد خبر: ۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹

پرسپولیس چگونه قهرمان شد؛ عبور از 10

پرسپولیس برای دومین مرتبه پیاپی قهرمان لیگ شد تا تعداد قهرمانی هایش از 10 عبور کند.این چهارمین دوره ای است که پرسپولیس در 2 دوره پیاپی قهرمان لیگ می شود.


کیهان ورزشی-

تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و تعداد قهرمانی های خود را به 11 قهرمانی رساند. پرسپولیس که 10 سال در لیگ برتر قهرمان نمی شد و در آن 10 سال چند بار حتی تا مرز سقوط به لیگ دسته اول پیش رفت با نگرش خوب و مدیریت کارآمد و جذب نیروهای موثر در هر رده موفق شد پارسال به یک دهه ناکامی پایان دهد.

 پرسپولیس پارسال در هفته بیست و هفتم قهرمانی اش را در لیگ شانزدهم قطعی کرد و امسال در لیگ هفدهم نیز در هفته بیست و  هفتم باز هم قهرمانی اش را قطعی کرد. هم پارسال و هم امسال حریف هفته بیست و هفتم سرخپوشان، تیم مشهدی پدیده بود.

در واقع پدیده در 2 سال اخیر برای پرسپولیس بسیار خوش یمن بوده است. پرسپولیس لیگ امسال را در حالی به پایان برد که رکوردهای زیادی هم از خود بر جای گذارد مثلا: پرسپولیس بیشترین گل زده را در بین 16 تیم داشت. کمترین گل خورده را داشت. برای دومین سال پیاپی بهترین پاسور لیگ و برای سومین سال پیاپی بهترین گلزن لیگ، یک پرسپولیسی بود. پرسپولیس بیشتربن برد و کمترین باخت را داشت. بهترین تفاضل گل را داشت.  رکورد 19 هفته نباختن را داشت. بهترین دروازه بان (علیرضا بیرانوند)، مدافع (سیدجلال حسینی)، هافبک (وحید امیری) و مهاجم (علی علیپور) از این تیم بود. البته پرسپولیس ستاره های دیگری هم داشت مثل کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و محمد انصاری. پرسپولیس لیگ را با برد خانگی 2 بر صفر مقابل تیم فولاد خوزستان شروع کرد و سپیدرود رشت آخرین حریف پرسپولیس بود. در واقع سرخپوشان تهرانی لیگ را با سرخپوشان اهوازی شروع و با سرخپوشان رشتی تمام کردند. پرسپولیس در 30 هفته لیگ هفدهم، 18 کلین شیت داشت که 17 کلین شیت سهم علیرضا بیرانوند بود و 1کلین شیت هم سهم " رادوشوویچ" گلر کروات بوده است. پرسپولیس هر تیمی را حداقل 1 بار شکست داد. استقلال خوزستان و تراکتوسازی تبریز تیم هایی بودند که پرسپولیس به صورت رفت و برگشت آنها را شکست داد. پرسپولیس در دور رفت فقط به پیکان باخت (در هفته ششم). دومین باخت پرسپولیس، 19 هفته بعد رخ داد  و این تیم در دربی تهران به تیم استقلال باخت. سومین باخت پرسپولیس هم مقابل یک تیم تهرانی رقم خورد تا این ذهنیت به وجود بیاید که در لیگ هفدهم فقط تهرانی ها می توانند پرسپولیس را شکست بدهند. اما باخت به ذوب آهن در هفته بیست وهشتم باعث شد تا این ذهنیت از بین برود. همین باخت باعث شد تا رکورد نباختن های برانکو در برابر امیر قلعه نویی بشکند. برانکو به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس در 4 سال اخیر در برابر تیم هایی که قلعه نویی سرمربی آنها بود نباخت تا اینکه در هفته بیست و هشتم لیگ هفدهم این رکورد بر باد رفت. مهاجمان پرسپولیس هرگز در این فصل" هت تریک" نکردند و مدافعانش نیز هرگز گل بخودی نزدند و...

به هر صورت پرسپولیس برای دومین مرتبه پیاپی قهرمان لیگ شد تا تعداد قهرمانی هایش از 10 عبور کند.این چهارمین دوره ای است که پرسپولیس در 2 دوره پیاپی قهرمان لیگ می شود.

قهرمانی اخیر باعث شد تا پرسپولیس در لیگ حرفه ای از استقلال تهران بالاتر برود و در رده دوم قرار بگیرد. در حال حاضر سپاهان با 5 قهرمانی، اول است و پرسپولیس با 4 و استقلال با 3 قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند.

سعید حاجی بابایی
برچسب ها: پرسپولیس
پربازدید ها
آخرین اخبار