آغاز سال نوی میلادی را تبریک می‌گوییم

      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۳ - December 29 2024
کد خبر: ۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

صدری: کالدرون به ما زمان نداد

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: کالدرون به ما زمان نداد تا مشکلش را طور دیگری حل کنیم.
کیهان ورزشی- 

سید مجید صدری به تشریح آخرین وضعیت سرخ‌پوشان پرداخت که در زیر می‌خوانید:

* نیاز به ساخت بستر آرامش داریم

وی در ابتدا اظهار داشت: فصل بیستم برای ما با قهرمانی و موفقیت به اتمام رسید اما اینجا، پایان راه ما نیست بلکه می‌خواهیم در فصل جدید، همه عناوین و افتخارات را به دست بیاوریم. به دنبال کسب قهرمانی‌های جدید هستیم و برای رسیدن به این منظور، نیاز به ایجاد بستر فکری آرام برای تیم و بازیکنان داریم. یحیی گل‌محمدی و دستیارانش، بهترین نقشه‌های تاکتیکی را برای هر بازی در ذهن دارند و بازیکنان هم برای سربلندی پرسپولیس، با تمام توان می‌جنگند. این مسائل به ما کمک می‌کند تا به افتخارات تازه‌ای برسیم.

* کالدرون به ما زمان نداد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت پرونده شکایت گابریل کالدرون سرمربی پیشین این تیم، اضافه کرد: کالدرون فردی باشخصیت است که کارنامه جالبی در پرسپولیس دارد ولی شکایت او باعث شد باشگاه به دردسر بیفتد. تلاش کردیم تا با مذاکره، خطرات احتمالی در خصوص شکایت این مربی آرژانتینی را از باشگاه دور کنیم. از سوی دیگر، فعلا بازیکنی نمی‌خواهیم و باز یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تفاوتی برای باشگاه ایجاد نمی‌کند. کالدرون به ما زمان نداد تا مشکل را طور دیگری حل کنیم ولی مسئولان مختلف در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از ما حمایت می‌کنند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیریم.

* مجوز حرفه‌ای‌سازی چالش بزرگی است

صدری ضمن قبول نگرانی‌ها در مورد مجوز حرفه‌ای‌سازی ادامه داد: بله، این موضوع برای ما یک چالش بزرگ به حساب می‌آید ولی با کمک همکارانم، مشغول حل آن هستیم. کارها با سرعت زیادی انجام می‌شود چون نمی‌خواهیم حتی یک ساعت را از دست بدهیم ولی باید به این موضوع اشاره کرد که بخش عمده مشکل، اصلا به دوران مدیریت فعلی مربوط نمی‌شود و در سال‌های گذشته مسائلی رقم خورد که باعث ایجاد این مشکلات شد. به هر حال، می‌توانیم نسبت به دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی امیدوار باشیم چون تلاش زیادی داریم ولی در این مقطع، نیاز به حمایت از باشگاه توسط ارگان‌های مختلف، بیش از همیشه احساس می‌شود.

* مشکل مالیاتی باشگاه جدی است

وی سپس به مشکلات مالیاتی باشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، با یک مشکل بزرگ در خصوص مالیات پرسپولیس مواجهیم. از سال 80 تا 92 رقمی از سوی اداره مالیات به باشگاه اعلام شده بود که عدد بسیار سنگینی است و بابت همین بدهی، حساب باشگاه بسته شد. درخواست بازبینی و بررسی دادیم و این رقم سنگین، با کاهش چشمگیری مواجه شد. حالا قرار است حساب‌ها را باز کنیم و بتوانیم کارها را پیش ببریم. البته مشکل مالیاتی باشگاه بسیار جدی است و باید فکری به حال آن کرد اما این مشکل به مدیریت فعلی مربوط نمی‌شود.

* خواستیم مشکل با شرکت هواپیمایی به جای دادگاه در باشگاه حل شود

رئیس هیات مدیره پرسپولیس عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که برای پرسپولیس در این مقطع ایجاد شده، طلب یک آژانس هواپیمایی است که به خاطر شکایت حقوقی، حساب‌مان را بسته‌اند. این آژانس هواپیمایی با مدیران گذشته باشگاه همکاری داشته و در زمان بنده یا سمیعی، هیچ همکاری نداشتیم اما برای رفع مشکلات احتمالی، چند باری توافق کردیم و خواستیم تا با باز شدن حساب باشگاه، وضعیت تغییر کند و به جای دادگاه، در داخل باشگاه مشکل را حل کنیم اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

* در میان طرفداران عاشق پرسپولیس برخی فقط دنبال منافع خودشان هستند

صدری اضافه کرد: شخصا با مدیر آژانس هواپیمایی تماس گرفتم تا او را راضی به حل مناقشه در فضایی دوستانه کنم و توافقات جدیدی بین‌مان شکل بگیرد اما وی نظرات دیگری داشت و ما هم می‌خواهیم این پرونده را در جای دیگری پیگیری کنیم. بالاخره در میان هوادارانی که ادعا می‌کنند عاشق پرسپولیس هستند، طرفداران اینچنینی هم می‌بینیم که در بدترین و سخت‌ترین شرایط ممکن، فقط به فکر منافع خود هستند. من روحیه توافق و مصالحه دارم ولی باید این روحیه را در طرف مقابل هم ببینم که فعلا چنین اتفاقی رخ نداده است.

* برگزاری مزایده در دست اقدام است اما طولانی شدن اقاله قرارداد کارگزار قبلی دست ما نبود

 او درخصوص آخرین وضعیت انتخاب کارگزار باشگاه پرسپولیس گفت: کارها به شکلی پیش می‌رود که بتوانیم با برگزاری مزایده، کارگزار جدید را مشخص و معرفی کنیم. تعیین کارگزار جدید به باشگاه کمک می‌کند تا وضعیت مالی خود را سر و سامان بدهد. اقدامات خوبی تا اینجا شکل گرفته و زمان را مدیریت کرده‌ایم. اقاله قرارداد با شرکت کارگزار قبلی طولانی شد که این موضوع از دسترس ما خارج بود ولی حالا دیگر نباید به گذشته فکر کنیم بلکه باید حرف‌مان، اتفاقات آینده باشد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: به امید خدا و با کمک اعضای هیات مدیره و کمیته‌های مختلف و مرتبط باشگاه، به زودی، مزایده را انجام می‌دهیم. عصر دیروز، جلسه تقریبا طولانی مدت هیات مدیره را با محوریت بحث مزایده پشت سر گذاشتیم که خروجی جلسه، ورود فوری به مزایده است و قرار شده امروز (چهارشنبه) مدارک و اسناد مربوطه در سامانه بارگذاری شود.

* تقابل پرسپولیس با الهلال برای مردم قاره آسیا جذاب است

صدری درباره دیدار پرسپولیس مقابل الهلال تصریح کرد: مسائل مربوط به سفر تیم به عربستان در حال انجام است و می‌خواهیم تدارک حرفه‌ای و کاملی برای این مسابقه داشته باشیم. با توجه به بازیکنان و مربیان حرفه‌ای که داریم، خیال‌مان بابت بازی با هر حریفی راحت می‌شود. آنها فعل خواستن را صرف کرده‌اند و تا به حال هم، بهترین عملکرد را نشان دادند. باشگاه هم به خوبی از تیم قدرتمند خود حمایت کرده است. تقابل با تیم بزرگی مثل الهلال عربستان، برای همه مردم ایران و حتی قاره آسیا جذابیت دارد و امیدوارم برنده این بازی، پرسپولیس باشد.

* به AFC نامه زدیم تا تماشاگران را مسافر عربستان کنیم

وی ادامه داد: پیگیر آن هستیم تا هر طور شده، بخشی از تماشاگران پرسپولیس را به عربستان منتقل کنیم تا تیم‌مان تنها نباشد. در همین زمینه، با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌نگاری کردیم و خواستیم با توجه به اینکه عربستان صرفا برگزارکننده بازی است و نقش میزبانی یک مسابقه را ندارد، به ما اجازه دهند تا به اندازه تعداد تماشاگران الهلال، هوادار در ورزشگاه داشته باشیم. مشغول رایزنی با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان هم هستیم و در این مورد، هر خبری که باشد، آن را با هواداران در میان می‌گذاریم. البته تعامل خوبی با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش داریم تا با کمک یکدیگر، راه انتقال هواداران به عربستان را هموار کنیم.

* دغدغه ما حل مشکلات اقتصادی است

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: همیشه با هواداران صادق بوده‌ام و رابطه بنده و طرفداران تیم، دوطرفه است. باید صادقانه بگویم که دغدغه اصلی و فعلی ما، حل مشکلات اقتصادی است. نباید اجازه دهیم این مشکلات، تیم را به حاشیه ببرد. تلاش زیادی انجام داده‌ام که با تزریق پول بابت مطالبات فصل گذشته، با بازیکنان پرسپولیس تسویه حساب کنم. انشالله تا اواخر مهرماه نیز پیش ‌پرداخت فصل بیست و یکم را در برنامه داریم تا وضعیت روحی تیم دگرگون شود و نگرانی هواداران کاهش یابد.

* نمی‌گذاریم هواداران ناامید شوند اما دنبال اجرای نمایش هم نیستم

صدری در مورد اتفاقاتی که در فضای مجازی رقم می‌خورد، افزود: از اولین روزی که به باشگاه اضافه شدم تا کنون، رابطه صمیمانه‌ای با هواداران داشته و دارم. این رابطه نباید از بین برود چون من از طریق فضای مجازی می‌توانم صدای طرفداران را بشنوم و به حرف‌شان گوش کنم ولی برخی با بزرگنمایی اتفاقاتی که رخ نداده، در حال افزایش فشارها روی باشگاه هستند. آنها نمی‌دانند که باشگاه پرسپولیس در وضعیت خاصی قرار دارد و همه ما نیاز به حمایت از یکدیگر داریم. من و همکارانم به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم اما ترجیح می‌دهیم وقتی تلاش‌ها به نتیجه رسید، اقدامات انجام شده را تشریح کنیم. در واقع به دنبال اجرای نمایش نیستیم بلکه باید کارها را پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم. در این مسیر، اگر حمایت هواداران را از دست بدهیم، واقعا تنها خواهیم شد.

* برخی تلاش می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند

وی عنوان کرد: درست در زمانی که احتیاج مبرمی به حمایت هواداران داریم، برخی تلاش می‌کنند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و با انتشار شایعات نگران‌کننده و اخبار نادرست از جمله بدهی 100 میلیارد تومانی، طرفداران پرسپولیس را نگران و ناامید ‌کنند. ما در حال رصد فعالیت این افراد هستیم و اقداماتی که انجام می‌دهند را زیر نظر داریم. از هواداران پرسپولیس و دلسوزان این تیم و باشگاه درخواست می‌کنم اخبار صحیح و کامل را فقط از طریق سایت و ارگان‌های خبری پرسپولیس دنبال کنند و اجازه ندهند شایعات مخرب، به باشگاه آسیبی وارد کند. متاسفانه عده‌ای به دنبال زمانی برای ضربه زدن به پرسپولیس هستند و به محض کوچک‌ترین تغییری در بدنه باشگاه، با دروغ‌های خود شروع به تخریب باشگاه می‌کنند که این رفتار درست نیست.
برچسب ها: صدری ، پرسپولیس
پربازدید ها