PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - October 16 2024
کد خبر: ۸۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

ایران، قهرمان آسیا را به چهار میخ کشید

در چهارمین دیدار مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر به پیروزی پرگل رسید و به صدر جدول صعود کرد.

کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار مقدماتی جام جهانی از ساعت 19:30 در ورزشگاه راشد شهر دوبی به مصاف قطر رفت که  مسابقه با نتیجه 4 بر یک  به سود تیم ملی کشورمان پایان رسید.
( تیم ملی در این مسابقه میزبان بود اما با حکم AFC  این مسابقه به جای شهر مشهد در کشور ثالث برگزار شد.)
تیم ملی فوتبال کشورمان با ارایه یک بازی هجومی و برتر به پیروزی پرگل رسید تا با 10 امتیاز به صدر جدول گروه برسد. 
ازبکستان هم 10 امتیازی است و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت. قطر 4 امتیازی هم در جدول 6 تیمی در رده چهارم جدول قرار دارد. 
قلعه نویی پیش از مسابقه گفته بود با شکست قطر 50 درصد راه صعود به جام جهانی طی می شود. این برد پرگل باعث شد انتقام شکست بدموقع از قطر در جام ملت ها را بگیریم. 
داور: یوسوکو آراکی( ژاپن)
کمک داوران: یون میهارا و کوتو واتانه‌به ( ژاپن) 
کارت زرد: سردار آزمون، محمد محبی ، مهدی قائدی ( ایران) 
گل: معز علی( دقیقه 17) برای قطر سردار ازمون( دقایق 47 و 42)، محمد محبی( دقایق 65 و 90+5)  برای ایران
ترکیب تیم ملی ایران:علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، ، سیدمحمد کریمی( از دقیقه 90+1 محمد جواد حسین نژاد) ، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، مهدی قایدی( از دقیقه 75 علیرضا جهانبخش) ، محمد محبی، مهدی طارمی ( از دقیقه 90+1 شهریار مغانلو)  و سردار آزمون( از دقیقه 85 محمد قربانی) 
سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم قطر:مشعل برشام، عبدالکریم حسن، سلمان طارق( از دقیقه 70 اسماعیل محمد) ، عبدالعزیز حتمی، جاسم جابرعبدالله بسیم، ادمیلسون جونیور( از دقیقه 50 عبدالرحمان مصطفی) ، اکرم عفیف، لوکاس مندز، بوعالم خوخی، معز علی و احمد فاطی عبدالله
سرمربی: مارکز لوپز

     اتفاقات مهم بازی:
ثانیه 15: سردار آزمون توپ ربایی کرد و با یک پاس طارمی را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قطر قرار داد اما کاپیتان تیم ملی در موقعیت آفساید قرار داشت.
دقیقه 2: پاس عمقی در محوطه جریمه به محمد محبی رسید و شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 4: ضربه کاشته تیم ملی را نورافکن زد که با اختلاف از بالای دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 9: داور ژاپنی برای دومین مرتبه به سردار ازمون تذکر داد!
دقیقه 17: پاس عمقی پشت مدافعان تیم ملی به معز علی رسید و مهاجم قطری ها با یک شوت دقیق دروازه تیم ملی ایران را باز کرد تا تیم ملی بعد از سه مسابقه که گلی دریافت نکرده بود دروازه اش باز شود.
دقیقه 21: مهدی قائدی با دریبل دو بازیکن وارد محوطه شش قدم قطر شد و شوت او را دروازه بان دفع کرد. توپ برگشتی به میلاد محمدی چپ پا رسید که در این بازی به عنوان دفاع راست بازی می کند! شوت بد او با اختلاف زیادی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 22: اکرم عفیف به راحتی توپ را از بازیکنان تیم ملی ما گرفت که باعث عصبانیت شدید قلعه نویی شد و بر سر بازیکنان فریاد کشید!
دقیقه 27: بعد از خطای عزت الهی روی بازیکن قطری باعث اعتراض شدید امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی و همچنین مارکز لوپز سرمربی قطر به داور شد! حتی آندرانیک تیموریان از مربیان تیم ملی به داور به شدت معترض شد.
دقیقه 30: شوت امید نور افکن از پشت محوطه جریمه را دروازه بان تیم قطر مهار کرد.
دقیقه 32: شوت سردار ازمون از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه قطر خورد و بعد از آن دروازه بان قطر خود را به بهانه مصدومیت روی زمین انداخت.
دقیقه 42: ارسال خوب نورافکن در محوطه جریمه روی سر آزمون فرود آمد و واو هم گل مساوی را وارد دروازه قطر کرد. 
دقیقه 45+2: شوت بازیکن قطری بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد که این ضربه کرنر قطری ها با ضربه سر مهاجم آنها همراه شد و توپ به تیرک افقی دروازه تیم ملی برخورد کرد. در این صحنه هیچ بازیکن از تیم ملی بازیکن قطری را مهار نکرده بود.
 
دقیقه 45+5: شوت محبی از داخل محوطه جریمه بازهم به تیرک افقی دروازه قطر خورد تا نتوانیم گل برتری را بزنیم
نیمه دوم:
دقیقه 47: ارسال قائدی با دفع ناقص مدافع قطری همراه شد و دروازه بان قطر هم مرتکب اشتباه شد تا توپ به سردار آزمون برسد و او هم با تیزچنگی و یک ضربه دقیق گل دوم ایران را به ثمر رساند.
دقیقه 54:  خطای مهدی قائدی روی بازیکن قطری باعث شد که او هم از داور کارت زرد بگیرد. 
دقیقه 57 : شوت امید نورافکن با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 59: پاس مورب پشت مدافعان به محبی رسید و شوت او را دروازه بان قطر مهار کرد.
دقیقه 65: سردار ازمون پا به توپ وارد محوطه جریمه قطر شد و در حالیکه می توانست گل سوم خودش را بزند با یک پاس دقیق توپ را به محمد محبی سپرد تا سومین گل تیم ملی ایران را او به ثمر برساند. 

دقیقه 73: شوت بازیکن قطری از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه تیم ملی به بیرون رفت. 
دقیقه 75: وقتی علیرضا جهانبخش به میدان آمد، طارمی بازوبند کاپیتانی را به قائدی داد تا او بازوبند را به جهانبخش تحویل بدهد.
دقیقه 78: جهانبخش یک فرصت گلزنی دیگر به دست اورد که شوت بی دقت او باعث شد که این حمله حاصلی برای تیم ملی نداشته باشد.
دقیقه 82: محمد محبی با یک پاس دقیق جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مرتبه شوت جهانبخش گل شد اما محبی در موقعیت آفساید صاحب توپ شده بود! این صحنه مورد بازبینی قرار گرفت اما محبی به صورت میلی متری  در آفساید بود.
برای نیمه دوم  داور 8 دقیقه وقت اضافه محاسبه کرد.
دقیقه 90+4: ضربه کرنر قطر  تبدیل به یک موقعیت گلزنی برای این تیم شد که شوت لوکاس مندز به کنار دروازه تیم ملی برخورد کرد.
دقیقه 90+7: کرنر تیم ملی ایران به محمد محبی رسید و او هم با یک ضربه سر گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

 

 

پربازدید ها
آخرین اخبار