PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - October 28 2024
کد خبر: ۸۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
امید لطیفی، مهاجم تیم ذوب آهن اصفهان

متخصص گلزنی به مدعیان

امید لطیفی یکی از گلزنان تیم ذوب آهن اصفهان مقابل استقلال تهران در هفته هشتم فصل کنونی لیگ برتر بود و تاثیر زیادی در تحمیل شکست سنگین به آبی پوشان تهرانی داشت. درست در زمانی که استقلال به جبران تک گل خورده مقابل ذوب آهن امیدوار بود گل دوم امید لطیفی از راه رسید تا استقلالی‌ها در مسیر پذیرش این شکست سنگین خانگی قرار بگیرند. لطیفی با فرار و جایگیری مناسب روی پاس روبه جلو و موثر محسن آذرپاد با محمد رضا خالدآبادی سنگربان تیم استقلال تک به تک شد و با ضربه‌ای مهارنشدنی گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند. این هفته سراغ امید لطیفی مهاجم ذوب آهن رفتیم:

متخصص گلزنی به مدعیان

*استقلال را بعد از دو ناکامی بردیم
لطیفی پس از شکست تیم استقلال تهران در هفته هشتم لیگ برتر، می‌گوید: خداراشکر توانستیم سه امتیاز حساس را مقابل تیم استقلال بگیریم. بعد از دو ناکامی که نتیجه را واگذار کرده بودیم توانستیم به بازی‌های لیگ برگردیم و سه امتیاز این بازی حساس را بگیریم.
*همه مقابل تیم بزرگ استقلال انگیزه دارند
مهاجم ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کرد تیمش مقابل تیم استقلال تهران در نیمه دوم سه گل بزند، می‌گوید: استقلال تیم بزرگی است و هر تیمی جلویش قرار بگیرد انگیزه دارد که هر چه در توان دارد در زمین بگذارد. خداراشکر توانستیم بازی را ببریم.
*خدا را شکر
امید لطیفی در مورد گلزنی‌اش به تیم استقلال تهران در هفته هشتم لیگ بیست و چهارم، می‌گوید: من همیشه صدم را می‌گذارم که به تیمم کمک کنم و خداراشکر توانستم در این برد دلچسب به تیمم کمک کنم.
*درخشش مقابل مدعیان
مهاجم تیم ذوب آهن در لیگ بیست و چهارم عملکرد خوبی داشته و نسبت به فصل گذشته روند گلزنی اش بهتر بوده و تاکنون دو گل مهم مقابل تیم‌های مدعی لیگ امسال به ثمر رسانده است. اولین گل لطیفی در دیدار مقابل تراکتور به ثمر رسید و ذوب آهنی‌ها سه امتیاز حساس خارج از خانه را در این مسابقه به دست آوردند، لطیفی در این دیدار در جناح چپ صاحب توپ شد و با ضربه زمینی تماشایی دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد. لطیفی مقابل استقلال تهران هم توانست گل دوم ذوب آهن را به ثمر برساند و و شرایطی فراهم کند تا سپید پوشان اصفهانی با تمرکز بیشتری مسابقه را ادامه دهند.
*امید به تیر زد، به تور نزد!
مهاجم ذوب آهن در بازی مقابل تیم فولاد خوزستان هم از ابتدای نیمه دوم به جای سبحان خاقانی به زمین رفت و به خط حمله تیمش تحرک خوبی داد. لطیفی تنها ۵ دقیقه بعد از حضور در زمین در اوایل نیمه دوم یک موقعیت خوب به دست آورد و با حمل توپ چند متری خود را در فرصت تک به تک با یوسوپوف سنگربان ازبک تیم فولاد قرار داد و ضربه‌اش را زد که با بدشانسی محض، توپ به دیرک دروازه فولاد اصابت کرد. مهاجم ذوب آهن باز هم در بازی مقابل فولاد می‌توانست با گل کردن این توپ به تعویض طلایی محمد ربیعی تبدیل شود، اما این بار بدشانسی آورد و ضربه‌اش با چند میلی‌متر اختلاف به دیرک عمودی دروازه خورد و به زمین برگشت.
*عذرخواهی از تماشاگران 
لطیفی مهاجم ذوب‌آهن پس از شکست تیم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز کار قشنگی انجام داد و از تماشاگران پرشور تبریزی عذرخواهی کرد و گفت: من خیلی بابت این جو ورزشگار یادگار خوشحالم و واقعا لذت بردم. امیدوارم در همه بازی‌های آینده این جو را داشته باشیم. هواداران عزیز تراکتور خیلی قابل احترام هستند و اگر از خوشحالی بعد از گل من هم ناراحت شدند، از آنها معذرت‌خواهی می‌کنم.
*بازیکن سابق مس رفسنجان
لطیفی در فصول گذشته بازیکن تیم مس رفسنجان بود و به دلیل کاهش سهمیه بزرگسالان در لیگ برتر نتوانست در جمع نارنجی پوشان به کار خود ادامه بدهد و از این رو مورد توجه ذوب آهن قرار گرفت و به تیم اصفهانی پیوست. لطیفی در فصول گذشته شاگرد محمد ربیعی در مس رفسنجان بود و از این رو پیشنهاد تیم ذوب آهن را قبول کرد و دوباره شاگرد ربیعی شد.
* «شیمبا» در مس کمکم می‌کرد
لطیفی با مس رفسنجان، عملکرد درخشانی در لیگ بیست و دوم داشت و در شرایطی که این تیم گادوین منشا و لوسیانو پریرا را در خط حمله در اختیار داشت، توانست بدرخشد و در بازی‌های مهمی گلزنی کند. لطیفی درباره این دو مهاجم خارجی می‌گوید:
شیمبا و منشا فرشته‌اند. آنها آدم‌های بسیار خوبی هستند و اصلا اینطور نبودند که به من کمک نکنند. من از تجربه هر دو بازیکن استفاده کردم، به خصوص شیمبا که کمک زیادی به من کرد و همیشه من را نصیحت می‌کرد و از تجربیاتش به من می‌گفت و من از حضور در کنار آنها استفاده کردم و گاهی از آنها سئوال می‌پرسیدم و مشورت می‌گرفتم. 
*ربیعی مربی کاربلد و بادانشی است
امید لطیفی درباره محمد ربیعی که سال‌ها شاگردش بوده، می‌گوید: آقای ربیعی یک مربی بسیار کاربلد و بادانش است و در کنار ایشان چیز‌های زیادی یاد گرفتم. ایشان در این چند سال لطف زیادی به ما داشت و به ما فرصت داد و خدا را شکر ما هم توانستیم جواب زحمات و فرصت‌های ایشان را تا حدودی با گل، پاس گل و بازی خوب بدهیم.
*مهاجم اهوازی
امید لطیفی مهاجم اهوازی و ۲۵ ساله تیم ذوب آهن اصفهان سابقه بازی در تیم‌های مس رفسنجان و استقلال خوزستان را دارد. پدیده لیگ بیست و دوم با تیم مس رفسنجان توانست به مهاجم قابلی بدل شود.


*کیوان طباطبایی