PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۳۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
این مهاجم آرژانتینی در سال های اخیر توجه های زیادی را چه در داخل زمین فوتبال وچه در بیرون آن به خود جلب کرده است اما بعد از تابستانی آشفته که طی آن حتی به ترک اینتر هم نزدیک شد ، دوباره شروع به گلزنی کرده است .

در فاصله زمانی اندک نسبت به دربی ایتالیا ، لئوناردو در اظهارنظری قاطع ، نظرش را نسبت به ترکیب فعلی تیم سابقش اعلام کرد. این بازیکن سابق برزیلی در مصاحبه ای با شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: از نظر من ، هیچ کدام از بازیکنان اینتر جزو بهترین بازیکنان دنیا نیستند. هیچ کدامشان جزو 10 نفر برتر نیستند."

بخش دوم صحبت های او شاید درست باشد اما اندکی گمراه کننده است چرا که عنوان می کند که اینتر دیگر بازیکنی با استعداد ستاره شدن در اختیار ندارد ، به خصوص که این اظهارنظر اندکی بدبینانه است. اور بانگا هافبک هجومی باهوشی است ، آنتونیو کاندروا و ایوان پریسیچ سرعت و عرض به بازی تیم می دهند ، ژوائو ماریو نقشی برجسته در قهرمانی پرتغال در یورو 2016 داشت و گابریل باربوسا بازیکنی 20 ساله است که استعداد شگرفی دارد.

با این حال ، گل سر سبد مهاجمین خوب اینتر مائورو ایکاردی است.این مهاجم آرژانتینی فقط 23 سال دارد و با این وجود تبدیل به کاپیتان نراتزوری شده و قابل اعتماد ترین منبع گلزنی آنهاست. در حقیقت ، این فصل او تنها منبع گل زنی آنها بوده است: 4 گل در تمامی رقابت ها. هیچ کدام از دیگر بازیکنان اینتر هنوز نتوانسته اند راهی به دروازه حریفان پیدا کنند.

آخرین گل های ایکاردی در بازی با پسکارا به ثمر رسید و دو گل دیر هنگام این مهاجم اهل روزاریو منجر به اولین پیروزی فرانک دی بوئر مربی جدید اینتر بعد از جایگزینی روبرتو مانچینی در ماه گذشته شد. بردی که این مربی خیلی به آن نیاز داشت.

این دو گل باعث شد تا آمار گل های او برای اینتر به عدد 50 برسد و از رونالدو که 49 گل زده پیش بیافتد. البته باید به این نکته اذعان کرد که فوق ستاره برزیلی سابق جهان 49 گلش را در 68 بازی به ثمر رسانده بود در حالی که 50 گل ایکاردی در طی 94 بازی به ثمر رسیده.

با این حال آمار گلزنی ایکاردی هم فوق العاده است، به خصوص با در نظر گرفتن این نکته که او برای اینتری بازی می کند که در دو فصل گذشته در خلق موقعیت به شدت مشکل داشته . البته زمانی که تردید هایی در مورد توانایی های او به وجود آمد ،ایکاردی خودش اولین کسی بود که به این نکته اشاره کرد .در فصل گذشته و تا ماه نوامبر و بازی با بولونیا ایکاردی فقط توانسته بود 3 گل بزند. بعد از آن بازی وی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: "وقتی بازی می کنیم ، توپ رسانی خوبی به من صورت نمی گیرد، خجالت آور است چرا که من یک مهاجم هستم و فقط زمانی می توانم گل بزنم که توپ به من برسد . در 10 بازی گذشته فقط 4 پاس خوب به من داده شده است و توانسته ام سه گل بزنم که از نظر من آماری قابل قبول است."

صحبت های ایکاردی به مذاق روبرتو مانچینی ،مربی آن زمان اینتر، خوش نیامد و گفت: "از مائورو انتظار گلزنی دارم ، بدون هیچ بهانه ای."

طرز برخورد ایکاردی یک مشکل همیشگی بوده است و تعداد زیادی از هواداران اینتر بعد از این که واندا نارا ،همسر و مدیر برنامه هایش ، صحبت هایی در مورد مذاکره با ناپولی عنوان کرد ، منتظر رفتن این مهاجم بودند . حتی خبرهایی مبنی بر خسته شدن هم تیمی های این مهاجم از خبر همیشگی جدایی او از اینتر حکایت داشت. با این وجود ، بعد از اینکه ایکاردی تصمیم گرفت در سن سیرو بماند ، به نظر می رسد که سر عقل آمده و قبول کرده که وظیفه اش به جای ایجاد تفرقه ،ایجاد همبستگی در رختکن تیم است. در حقیقت بعد از پیروزی تیم بر پسکارا ، تمام کارهای درست را انجام داد و از قبول این که پیروزی را به نام او بنویسند خودداری کرد.او در مصاحبه اش گفت:"پیروزی به همه تعلق دارد چرا که تا دقیقه آخر جنگیدیم .شانس های زیادی داشتیم اما توپ وارد دروازه نمی شد . می خواستم فوتبالی تهاجمی ارائه کنیم و این کار به این معناست که در خط دفاعی با ریسک هایی رو به رو می شوید. داریم خوب بازی می کنیم و از دستورات فرانک دی بوئر پیروی می کنیم. این گل را به خانواده ام تقدیم می کنم . گلزنی کار من است و به همین خاطر اینجا هستم." و به طرز غیرقابل انکاری در این کار خوب است. سه گلی که تاکنون زده حاصل تنها 4 شوت او در چهارچوب بوده است.علاوه بر این او عادت دارد مقابل یووه گلزنی کند و تا به حال پنج بار در لباس اینتر و سامپدوریا مقابل بانوی پیر ایتالیا گل زنی کرده است.

البته قهرمان ایتالیا هم مهاجم مرگبار آرژانتین خودش را دراختیار دارد و گونزالو هیگواین از زمانی که در تابستان در ازای مبلغ 9 ملیون پوند از ناپولی به یوونتوس پیوسته است در 119 دقیقه حضورش برای این تیم در زمین 3 بار گلزنی کرده است .

پرداخت چنین مبلغ گزافی برای یک مهاجم 28 ساله ، خیلی ها را غافل گیر کرد اما فرانکو وازکز ، هافبک هجومی سابق پالرمو اصرار دارد که هم تیمی اش در تیم ملی آرژانتین ارزش سنت سنت پولی که برای او داده شده است را دارد. ستاره سویا پیش از بازی تیمش با یوونتوس در لیگ قهرمانان اظهار داشت: "مبلغ کاملا منطقی است. او بهترین مهاجم دنیا است. آیا او بهتر از لوئیز سوارز است ؟ نمی دانم ، آنها با هم فرق دارند. نقطه مشترک آنها این است که خیلی گل می زنند و کسانی که گلزنی می کنند قیمت بالایی دارند."

ایکاردی هنوز به سطح هیگواین و سوارز نرسیده است. همان طور که مانچینی فصل پیش دائما می گفت ، ایکاردی باید در خارج از محوطه جریمه از خودگذشتگی بیشتری نشان بدهد . با این وجود ، همانطور که دیوید ترزگه ، مهاجم سابق یووه به آن اشاره می کند ، به نظر می رسد ایکاردی برای فصل جدید با رفتاری مناسب و بهتر بازگشته است. این بازیکن فرانسوی به مجله تیکی تاکا گفت: " ایکاردی بازیکن بزرگی است و قطعا شانس زیادی برای بهتر شدن و درخشیدن دارد.مقایسه او با هیگواین درست نیست. هیگواین بالغ تر است. سن آنها با هم تفاوت دارد اما هنوز هم در حال صحبت در مورد بازیکن بزرگی هستیم که دیر یا زود جایی برای خودش در ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین دست و پا می کند .او آینده تیم ملی کشورش است. اینتر کاری درستی در مورد نگه داشتن او انجام داد . مائورو بازیکن منحصر فردی برای آنهاست و این موضوع را این فصل نشان خواهد داد. به نظرم او در حال حاضر خوشحال است .برای تیم به شدت تلاش می کند . در حال حاضر مهاجم مهمی است اما در آینده اهمیت بیشتری پیدا می کند."

در حقیقت ، شاید ایکاردی در حال حاضر یکی از 10 بازیکن برتر جهان نباشد اما با طرز فکری درست ، می تواند روزی در لیست 10 بازیکن برتر قرار بگیرد.

منبعwww.goal.com 

ترجمه از آرمین زمانی

برچسب ها: مائورو ایکاردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار