PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: در تمام زندگی ام یاد ندارم که شب عاشورا جایی جز هیات بوده باشم اما امسال به عنوان یک پاسدار به ورزشگاه آزادی می روم .

کیهان ورزشی-


مصطفی آجرلو  درباره دیدار روز سه شنبه تیم ملی ایران برابر کره جنوبی که برگزاری آن در روز تاسوعای حسینی(ع) انتقاداتی را در برداشته است اظهار داشت: اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. بنده به نوبه خودم بخاطر این اتفاق تلخ از مردم ایران عذرخواهی می کنم.  خیلی خوب بود زمانی که مسابقات قرعه کشی و مشخص شد که مسابقه ما برابر کره جنوبی در این روز عزیز برگزار می شود اعتراض خودمان را اعلام می کردیم و این تاریخ را تغییر می دادیم. در کشور ما روزهای تاسوعا و عاشورا تقدس دارند. این روزها، روزهای حضرت ابوالفضل و سیدالشهداست و نه تنها برای ما بلکه برای تمام شیعیان جهان روزی بزرگ است.  آن روز اگر مسوولان ما پس از اطلاع یافتن از این اتفاق لابی می کردند قطعا در تنگنای امروز قرار نمی گرفتیم. 

وی در ادامه افزود: متاسفانه سوء مدیریت باعث شد تا در این زمینه درست عمل نکنیم و گوشه رینگ قرار بگیریم. ما باید ابعاد مختلف این موضوع را در نظر می گرفتیم و آن را مدیریت می کردیم. اگر از همان روز لابی هایی را انجام می دادند این اتفاق نمی افتاد. حالا نیز اگر بخواهیم بازی را برگزار نکنیم مشکلاتی برای فوتبال مان و تیم ملی مان ایجاد می شود و همان سوءمدیریت ها باعث شد که امروز مسوولان نظام دچار مشکل شوند. واقعا منصفانه نبود که ما مسوولان نظام مان را گوشه رینگ قرار دهیم. به هرحال ما حکومتی داریم که در آن ابعاد مختلف را در نظر می گیریم. 

آجرلو در ادامه با انتقاد از مسوولان فوتبال کشور خاطرنشان کرد: اگر تدبیر به خرج داده می شد امروز این اتفاقات رخ نمی داد و نه فوتبال مان از این موضوع متاثر می شد و نه ناراحتی مسوولان نظام را سبب می شدیم. امروز باید از مسوولان نظام کمال تشکر را داشته باشیم که با تدبیر خود اجازه دادند این بازی برگزار شود. در حالی که با  توجه به تقدس شب عاشورا و روز تاسوعا برگزاری فوتبال یک پارادوکس محسوب می شود. از یک سو تیم ملی باید مورد حمایت قرار بگیرد و از آن مهم تر - و بسیار هم مهمتر- اینکه روز حضرت ابوالفضل و روز سیدالشهداء است.

وی اذعان داشت: حالا که قرار است بازی برگزار شود وظیفه ما چیست؟ اولا بنده از کلیه اعضای تیم ملی که همه آنها بچه شیعه و بچه هیاتی هستند و هیچ شعله ای در وجود آنها بالاتر از عشق به امام حسین(ع) نیست می خواهم در این زمان باقیمانده مصاحبه کنند و بگویند حالا که این اتفاق افتاده همه ما اعم از بازیکن و هوادار باید رعایت آن روز عزیز را بکنیم، ثانیا برگزارکنندگان مسابقه باید فضایی را ترسیم کنند که نمایانگر عاشورای حسینی باشد. 

آجرلو ادامه داد: یادم هست چند وقت قبل برای بازی تیم ملی آقای فردوسی پور از هواداران تیم ملی خواست تا با پیراهن های سفید به ورزشگاه بروند حالا نیز باید همه ما با لباس های سیاه به ورزشگاه برویم تا جهانیان با این سوال روبه رو شوند که چرا استادیوم آزادی و هوادارانش یکپارچه مشکی پوش هستند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در ادامه افزود: درست است که سوءمدیریت فدراسیون فوتبال مانع از این شد تا از حق مان مبنی بر جابه جایی زمان بازی دفاع کنیم اما حالا می توانیم از استادیومی که به عنوان بحران نام برده می شود فرصت بسازیم و به دنیا عشق خودمان به سیدالشهدا را نشان دهیم. هواداران تیم ملی در روز بازی می توانند با شعارهای عاشورایی عزمت این روز بزرگ را به همه دنیا نشان دهند. مگر ما نمی خواستیم شهدای مان را به رخ جهانیان بکشانیم. چه فرصتی بهتر از این که ما سالار شهیدان را به رخ دنیا بکشیم. ما علمداری داریم که در  کل تاریخ نظیر آن نبوده است. ما باید بزرگ ترین تکیه قرن را در تهران و در ورزشگاه آزادی بنا کنیم. 

آجرلو بیان داشت: بنده هرگز نمی خواهم از برگزاری مسابقه در این روز دفاع کنم. با صدای بلند می گویم مسوولان فوتبال ما کوتاهی کردند و این اتفاق افتاد اما حالا باید نشان دهیم که چقدر عاشق امام حسین (ع) هستیم. باید ثابت کنیم که اگر همین هواداران در کربلا در کنار امام حسین بودند تاریخ به گونه ای دیگر ورق می خورد. اینجا فرصتی طلایی برای مردم تهران و مردم ایران است. انشاالله با حمیت ملی و مذهبی سه امتیاز بازی را هم خواهیم گرفت و به دنیا نشان می دهیم ایرانی عقب نمی نشیند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودش به ورزشگاه آزادی می رود، گفت: بنده به عنوان یک پاسدار سپاه و البته کوچکترین عوض سپاه مسوولیت دارم تا در این هیات بزرگ عزاداری نقش کوچکی را ایفا کنم. در تمام زندگی ام یاد ندارم که شب عاشورا جایی جز هیات بوده باشم اما امسال به عنوان یک پاسدار به ورزشگاه آزادی می روم تا بلکه به عنوان یک کفش جفت کن برای عزاداران حسینی ایفای نقش کنم. مطمئنا تماشاگران بازی روز سه شنبه همان بچه هیاتی هایی هستند که بعد از بازی به سمت حسینیه ها می روند تا یکی چای بریزد و یکی علم بلند کند و یکی نوحه بخواند. 

آجرلو درباره شهر وظایفش در روز بازی عنوان کرد: سپاه قصددخالت در امور اجرایی بازی را ندارد بنده به عنوان نماینده سپاه در این عرصه فرهنگی اگر مشاورت و هم فکری لازم بود کمک خواهم کرد.در تمام سال هیچ روزی برای ما ایرانی ها و شیعیان عزیزتر از تاسوعا و عاشورا نیست پس بیاییم بزرگ ترین حسینیه قرن را سه شنبه برپا کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار