PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل مغولستان به فینال جام جهانی کشتی آزاد صعود کرد و در آستانه رسیدن به هشتمین قهرمانی و ششمین قهرمانی متوالی در این رقابت ها قرار گرفت.

کیهان ورزشی-

 تیم ملی کشتی آزاد ایران در با پیروزی در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت های جام جهانی کشتی آزاد که در سالن امام خمینی شهر کرمانشاه در جریان است،مقابل مغولستان به برتری 7 بر یک رسید و راهی فینال این رقابت ها شد.
نخستین نماینده ایران در دیدار مقابل مغولستان حسن رحیمی آزادکار کهنه کار تیم ملی و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک بود. رحیمی در این مبارزه سخت ابتدا ۲ امتیاز از حریف جنگنده خود گرفت اما در ادامه با یک مرتبه خاک شدن و فن بارانداز ۴ امتیاز از دست داد. در حالیکه رحیمی تا ۳۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۲ امتیاز از حریف مغول عقب بود اما با تشویق بی امان تماشاگران ۵ امتیاز از حریف گرفت و در یک کش و قوس ۲ امتیاز نیز از دست داد تا در نهایت ۷ بر ۶ به برتری برسد و نخستین پیروزی را از آن ایران کند.
مسعود اسماعیل پور دیگر آزادکار با تجربه ایران بود که به روی تشک رفت و در دیداری نه چندان سخت با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد.
اما مهدی یگانه جعفری آزادکار جوان ایران که به تازگی در جام یاریگین به مدال برنز رسید مقابل باتچولون با حساب ۴ بر ۳ باخت تا نخستین شکست ایران مقابل مغولستان رقم بخورد.
حامد رشیدی کشتی گیر جوان کرمانشاهی در وزن ۷۰ کیلوگرم چهارمین نماینده ایران بود که مقابل گانزوریک مغول و دارنده مدال برنز جهان به روی تشک رفت و در همان ثانیه های نخست با فن سر و ته یکی و در ادامه بارانداز و یک مرتبه در خاک نشاندن حریف در مدت زمان یک دقیقه و ۳۴ ثانیه موفق به شکست ۱۰ بر صفر حریف شد و مورد تشویق شدید همشهریانش قرار گرفت.
پیمان یاراحمدی دارنده مدال طلای آسیا پنجمین آزادکار ایران بود که موفق شد با نتیجه ۱۰ بر صفر در همان تایم نخست حریف را شکست دهد و یک گام دیگر ایران را به فینال این رقابت ها نزدیک کند.

حسن یزدانی قهرمان المپیک ریو نماینده ایران در وزن 86 کیلوگرم بود که برابر اونوربات پوروجات به برتری رسید. یزدانی تایم اول را 2 بر یک برد تا برای اولین بار در جام جهانی امتیاز از دست دهد اما در تایم دوم حریفش را از نفس انداخت و با جمع آوری امتیازات پیاپی و در نهایت سه بارانداز پیاپی به برتری 13 بر 2 رسید تا فینالیست شدن ایران در این رقابتها قطعی شود.

رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و سرمربی سابق تیم ملی در حالیکه کنار نماینده یونانی اتجادیه جهانی کشتی نشسته است در طول مبارزات کشتی گیران ایرانی با حرارت خاصی نظاره گر مسابقات بود.خادم مخصوصا در زمان مبارزه حسن یزدانی با اشاره به کادر فنی تیم ملی نکات لازم را برای انتقال به حسن یزدانی گوشزد می کرد.

در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی در حالی که در تایم اول مقابل اتزول اولزیسایخان عقب بود، در وقت دوم حریفش را با باراندز و روی پل نگه داشتن ضربه فنی کرد.

در کشتی پایان و در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی برابر زولبو ناتساگسورن به میدان رفت و در نهایت با برتری 5 بر صفر، هفتمین پیروزی را نصیب ایران کرد.

در دیگر مسابقه انجام شده از دور سوم، روسیه در گروه A در مصاف با گرجستان به برتری 6 بر 2 رسید اما با توجه به دو شکست دیروز مقابل آذربایجان و آمریکا، شانسی برای حضور در فینال یا رده بندی ندارد.

ایران در دیدار فینال به مصاف برنده آمریکا و آذربایجان می رود.


ایران 7 – مغولستان 1
57 کیلوگرم: حسن رحیمی ۷– زانابازار زاندانبود ۶
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور۴– تولگا توموراوچیر صفر
65 کیلوگرم: مهدی یگانه جعفری ۴– باتمانگای باتچولون ۳
70 کیلوگرم: حامد رشیدی۱۰ – ماندراخان گانزوریک  صفر
74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی ۱۰– آنخبایار باتچولون صفر
86 کیلوگرم: حسن یزدانی 13 – اونوربات پوروجات 2
97 کیلوگرم: امیر محمدی برنده با ضربه فنی– باتزول اولزیسایخان
125 کیلوگرم: یدالله محبی 5 – زولبو ناتساگسورن 0


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار