PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۵۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲


کیهان ورزشی-


مهمترین دستاورد حضور تیم ملی کشورمان در روسیه جلب رضایت مردم بود؛ حال در این میان چه کسانی بیشترین سهم را داشته اند در درجه بعدی قرار می گیرد.

امروز وقت تقسیم غنائم نیست و اساسا کسی نباید دنبال غنیمت باشد. موفقیت تیم ملی ریشه در تلاش همگانی دارد و برخی مثل کارلوس کروش با آن حرص و جوش های که می خورد و همچنان می خورد، بیشتر تلاش کردند و برخی کمتر.

این موفقیت را باید سنگ بنایی قرار داد برای آینده و نمی بایست به کسی فرصت داد تا وقت این فوتبال و این مردم عاشق را با بحث های انحرافی بگیرد.

اینجا برای هیچکس نباید چیزی مهمتر از کام شیرین مردم ایران باشد؛ مردمی که سه شب غرور آفرین را تجربه کردند؛ مردمی که بعد از بازی با مراکش غریو شادی شان به آسمان رسید؛ مردمی که بعد از شکست برابر اسپانیا آن عملکرد فداکارانه و آن باخت عزت مندانه را ستودند؛ مردمی که پس از تساوی برابر پرتغال به رغم حذف تیم شان از جام جهانی در خیابان ها به شادی پرداختند و برای تداوم این موفقیت و برای سلامتی فوتبالی که مرهم همه زخم هایشان شده بود دست به دعا بردند.

چه چیزی از این زیباتر که عملکرد یک تیم و یک مجموعه، شادی و نشاط را به یک جامعه ببخشد.

آقای کروش و آقای برانکو و همه آقایانی که در این فوتبال تلاش می کنند و عرق می ریزند آیا محصولی بهتر از این سراغ دارند؟ اگر سراغ دارند قطعا آن محصول، میوه ای سمی است.

حال که محصول این مزرعه، کام مردم را شیرین کرده است هیچکس اجازه ندارد با رجوع به بحث های کودکانه و آماتوری که متاسفانه در به راه انداختن آن استاد هستیم و خوراک مان همین سوژه هاست، از حلاوت موفیقت ملی پوشان بکاهد.

جنگی که از شب گذشته در فضای رسانه ای و با سرانگشتان بدون تدبیر عده ای سو استفاده گر آغاز شده، می بایست خیلی زود از سوی مسئولان فوتبال در نطفه خشکانده شود در غیر اینصورت چهار سال بعد همین موقع فوتبال مان نه یک قدم جلوتر که همینجا با چهره ای غبار گرفته ایستاده است.

*حمید ترابپور

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پیمان رضازاده
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
سلام بدبختانه این جنگ را کسانی دامن میزنند که در رسانه ملی دارای موقعیت های خاص اند و توپ نیز آنها را تکان نمیدهد. کسانیکه ظاهرا در نقش مصلح ظاهر میشوند و از طرفین درخواست آشتی میکنند اما در واقع با گفتارهایی ویژه سعی دارند یکی را محق و دیگری را مقصر جلوه گر میسازند. خنده دار است اگر کلام مصاحبه گر را باور کنیم که در انتهای مصاحبه هنگامیکه سخنان مربی تیم ملی دامن افرادی دیگر جز فردی خاص را نیز گرفت با لبخندی تصنعی پایان وقت گزارش را متذکر شد و گفت تصور مصاحبه ای گل و بلبل دار را داشته و چنانکه گویند دروغگو کم حافظه است کلام آغازین خود را در ابتدای همین مصاحبه کذایی از یاد برده بود انجا که متذکر شد برای مصاخبه ای بی پرده و رک و پوست کنده با سرمربی تیم ملی آنجاست(نقل به مضمون) و از آن زننده تر کلام مجری معروف بود که علت سخنان جناب سرمربی را سکوت چهارساله!!!! و پربودن دل ایشان را عنوان کرد. من شخصا بعنوان یک بیننده حرفه ای فوتبال معنای سکوت چهارساله را متوجه نشدم که اگر معنی آن آتشبار سخنان ایشان در پاسخ به منتقدینشان است که گاه با سخیف ترین سخنان از ایشان یاد میکند و فراموش نکرده ایم مصاحبه اختصاصی ایشان با همین برنامه پیش از بازی با پرتغال را که حضور قوی در جام جهانی را علت بودن خود در روسیه عنوان کرده و ادامه میدهد وگرنه در تهران میموندم و برای جام باشگاههای آسیا برنامه ریزی میکردم. در اینکه کارلوس کیروش برای فوتبال ما زحمات فراوانی کشیده بحثی نیست و در جای خود جای تقدیر دارد انا آیا واقعا اختلال اردوی ایشان بدلیل تقاطع آن با لیگ قهرمانان آسیا بعلت قصور و دخالت برانکو ایوانکوویچ است؟ یا درخواست غلط ایشان از جامعه فوتبال ما پس از بازی تدارکاتی با الجزایر که لیگ را تعطیل کنید تا تیم ملی بطور کامل و سه ماهه در اختیار ایشان باشد.در جای دیگر پای طارمی و رضاییان را پیش میکشد و در خالیکه همه تفاوت برخورد برانکو با ایندو بازیکن را میدانند و اینکه وی مخالف جدایی طارمی بود و آنوقت سخنان عجیب طارمی در هنگام ترانسفرش به قطر که ناراحتی و اعتراض هواداران پرسپولیس را درپی داشت بیاد مان میاورد و ریشه اتفاقات سه روز مانده به بازی با الهلال را که هنوز دامان این یاشگاه را رها نکرده به اذهان میرساند و از مقایسه تمام اتفاقات این نکته را بذهن انسان متبادر میکند که حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان باعث لرزان شدن جایگاه چه کسانی میشد.
عزیزان و بزرگان نشریه محترم کیهان ورزشی. من یک هوادار ساده تیم ملی فوتبال ایران در وهله اول و پرسپولیس تهران در جایگاه دوم هستم.(البته سومیش هم منچستریونایتده!!) ارتباطات خاص نیز ندارم و تمام نوشته ام برمبنای سالها تعقیب مسابقات ورزشی و مطالعه نشریات ورزشی بوده وگرنه دست ما کوتاه و خرما برنخیل. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.
یاعلی. پیمان رضازاده.شیراز.۹۷.۴.۷
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها