PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - October 06 2024
کد خبر: ۳۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کیهان ورزشی-
روز سوم بازیهای آسیایی  ۲۰۱۸جاکارتا برای کاروان ایران مثل روز دوم روحیه بخش بود.این درست است که چند ورزشکار به طرز عجیبی ناکام شدند اما در بعداز ظهر سه شنبه خبرهای خوبی داشتیم مثل طلایی شدن سعید رجبی در راند طلایی مسابقه تکواندو یا کشتی های جانانه مهرداد مردانی و محمد رضا گرابی دو فرنگی کارمان که در مرحله رده بندی. هر دو درخشیدند و تماشاگران حاضر در سالن را به وجد آوردند و دو برنز به جمع مدال های کاروان ایران افزودند.

زهرا کیانی هم به نخستین بانوی تالوکار ایران بدل شد که در بازیهای آسیایی مدال گرفت.مدال نقره کیانی در حالی بدست آمد که او با یک چینی آماده رقابت می کرد و از این جهت مدالش ارزشمند بود و او را به یکی ووشوکاران موفق کشورمان  بدل کرد.

حواشی روز سوم بازیهای آسیایی هم قابل توجه بود.گرایی فرنگی کار جوان مان پس از پیروزی در رده بندی و رسیدن به مدال برنز با پرچم ایران روی تشک دور افتخار زد و سپس با پشتک های خود سالن را غرق در هیجان کرد.فرنگی کار ژاپنی هم پس از قهرمانی در وزن ۶۷ کیلوگرم با پشتک های خود از هموطنان ژاپنی اش در سالن قدردانی نمود .مردانی در گفت وگو با خبرنگاران گفت که فرنگی کار ژاپنی گربه سیاه وزن خود نیست و او را در مسابقات آینده شکست خواهد داد .

فینال رجبی در تکواندو دیدنی بود.تماشاگران کشور میزبان به تشویق رجبی پرداختند و خواهان پیروزی مرد طلایی ایران بودند.فریاد ایران ایران در همه جای سالن شنیده می شد و ظاهرا ایران و ورزشکارانش در اندونزی محبوب هستند.رجبی با زیرکی خاصی در ثانیه های پایانی راند از حریفش امتیاز گرفت و طلایی شد و بلافاصله با خبرنگاران سلفی گرفت و با پرچم ایران دور افتخار زد.

ورزشکاران هندی هم با انگیزه بالایی در رقابت های انفرادی شرکت می کنند.البته بی دلیل نیست زیرا هر ورزشکار هندی در بازیهای آسیایی مدال طلا بگیرد پاداش ۲۱۰ هزار دلاری دریافت خواهد کرد و همین پاداش و تشویق باعث شده آنها در هر مسابقه سنگ تمام بگذارند.البته برخی مربیان خارجی هند مخالف پرداخت پاداش ۲۰۰ هزار دلاری به ورزشکاران  هستند و معتقدند این مبالغ بهتر است در مسیر توسعه رشته های انفرادی هزینه شود !

البته در روز سوم خبرهایی هم  داشتیم که مثل سوهان روح بود.مثل پاره شدن  دوچرخه فرانک پرتو آذر در دوچرخه سواری که فقط می توان گفت لعنت بر بدشانسی! او در بخش کراس کانتری با بدشانسی محض روبه رو شد!
.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار