PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
ارسلان کاظمی در گفت وگو با کیهان ورزشی:
مهمترین خبر هفته گذشته بسکتبال ایران، انتخاب ضربه ارسلان کاظمی به عنوان بهترین «اسلم دانک»جهان در یک دهه اخیر، توسط سایت فدراسیون جهانی (فیبا) بود. دانک ملیپوش سابق تیم ملی بسکتبال ایران مقابل یونان در رقابتهای بین قارهای انتخابی المپیک ۲۰۱۶، به عنوان بهترین «دانک» یک دهه اخیر بسکتبال جهان انتخاب شد. با ارسلان کاظمی هم صحبت شدیم تا در مورد این موضوع نظراتش را جویا شویم که چکیده ای از آن را در زیر می خوانید:
خانواده های من و همسرم ، بیشتر از خودم  پیامهای تبریک دریافت کردند!

*یک هفتهای میشود که از آمریکا به ایران برگشته ام. نمیدانم چرا هیچ چیز در خانه مان کار نمیکرد، فکر میکنم مشکلاتی در برق خانه پیش آمده بود، هواساز سوخته بود، دزدگیر کار نمیکرد، خلاصه داستانی داشتیم... (می خندد)

*سه هفته از ایران به دلیل کارهای شخصی رفتم وگرنه مسافرت در شرایط فعلی کار عاقلانهای نیست. شرایط آمریکا به خاطر ویروس کرونا، مشکلات زیادی را برای مردم این کشور ایجاد کرده و متاسفانه شرایط خوبی ندارند. بسیاری از مراکز دوباره به تعطیلی کشیده شدهاند.

*خیلی خوشحالم که این افتخار نصیب من و کشورم شده است، فکر میکنم هرجا و در هر زمینهای بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز دربیاوریم کار بزرگی اتفاق افتاده است.به مردم عزیز ایران تبریک میگویم و از آنها تشکرمیکنم که حمایتم کردند و این افتخار دسته جمعی با رای هموطنان عزیز به دست آمد.

* واکنشها خیلی مثبت بود و ایرانیهای سراسر دنیا برایم پیام تبریک فرستادند، البته فکر میکنم پدر و مادرم و خانواده همسرم بیشتر از خودم پیام تبریک دریافت کرده باشند.(قهقهه میزند )

* راستش تا رده آسیایی امید داشتم که مقامی کسب کنم اما در مرحله نهایی این انتظار را نداشتم. چون بازیکنان بزرگی مثل « یانیس آنتتوکومپو »، «جیمزهازدن »، «لوکا دونچیچ » و... در این نظرسنجی بودند. اینکه حریف آنگولایی چطور توانسته بود همه رقبا را شکست دهد و با من به فینال برسد برایم خیلی عجیب بود، اما با تحقیقاتی که بعد از مرحله آسیایی انجام دادم متوجه شدم که کمتر اتفاق میافتاد نمایندهای از ایران در یک نظرسنجی حضور داشته باشد و رای نیاورد، بنابراین بعد از آن مرحله اعتماد به نفسم حسابی بالا رفت.

* در مورد آن صحنه باید بگویم که یونانیها داشتند پرس میکردند و با پرس شکنی که از مربی مان،آقای «باوئرمن»یاد گرفته بودیم توانستیم خیلی راحت پرس تیم یونان را بشکنیم. فکر میکنم آرمان (زنگنه) آن پاس را برایمانداخت، من هم داشتم به سمت بازیکن بلند قدشان میدویدم که فکر میکنم قدش 15/2 بود، با خودم گفتم هر طوری پرتاب کنم، حریف، بلاکم میکند ولی پرریسکترین کاررا انجام دادم که نتیجه اش آن اسلم دانک شد. ضربههای اسلم دانک زیادی داشته ام ولی این ضربه به خودم هم خیلی چسبید با توجه به اینکه یونان یکی از قدرتمندترین تیمهای دنیاست.

*بازی کردن برای تیم ملی برای هرکسی افتخار است و من هم دوست دارم دوباره پیراهن کشورم را بپوشم و افتخارآفرینی کنم.

*چون اخبار را زیاد پیگیری نمیکنم، شایعات پیرامون تغییرات احتمالی سرمربی تیم را از زبان یکی از دوستانم شنیدم وگرنه خودم اطلاعی در این زمینه نداشتم و نظر خاصی هم ندارم.

* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار