PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
این هفته با احمد نوراللهی کاپیتان سوم تیم پرسپولیس
برخی فوتبالیست ها به واسطه رفتارهای حرفه ای و دوری از حواشی مخرب زودتر از آنچه تصور می شود در دل علاقه مندان به فوتبال جای می گیرند. احمد نور اللهی کاپیتان سوم تیم پرسپولیس از جنس چنین فوتبالیست هایی است که طی 6 سال گذشته در تیم پرسپولیس به فوتبالیستی محبوب بدل شده است. قطعا تمام کسانی که به فوتبال ایران علاقه مند هستند و پای ثابت دربی های پایتخت بوده اند هرگز حرکت محترمانه احمد نوراللهی در آخرین دربی پایتخت را از یاد نمی برند. لحظه ای که علی علیپور مهاجم مازندرانی پرسپولیس گل مساوی را در نیمه نخست به ثمر رساند و به سمت جایگاه معروف تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی رفت تا شادی گل دیاباته مهاجم افریقایی استقلال را تکرار کند و خوشحالی خود را به تیم رقیب نشان دهد اما نوراللهی همان لحظه از او خواست شادی گل همیشگی اش را انجام دهد و به سمت تماشاگران استقلال نرود تا حاشیه ای روی سکوها درست نشود.نوراللهی از این دست رفتارها در لیگ زیاد داشته است که همگی گواه می دهد او فوتبالیستی کم حاشیه است.نوراللهی در سال 1398 عملکرد قابل توجهی در پرسپولیس داشت و و کاملا موفق بود.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی احمد نوراللهی بازیکن تیم پرسپولیس در سالهای گذشته می کنیم.

ظاهر جدید احمد نور

1-احمد نوراللهی هافبک تیم پرسپولیس از ورزشکارانی بود که موارد بهداشتی در دوران قرنطینه را رعایت کرد و از همین رو با موهای خیلی کوتاه در تمرینات اخیر پرسپولیس حاضر شد.او در طول ایام کرونا، برای اینکه در قرنطینه و در کنار خانواده حضور داشته باشد، موهایش را مثل سربازان کوتاه کرد. نوراللهی که در اواسط شیوع گسترده کرونا این اقدام را انجام داده بود، در آن مقطع با اعلام این موضوع به هم‌تیمی‌هایش کنجکاوی آنها را نیز برانگیخته بود تا با سیمای جدید او آشنا شوند.کاپیتان پرسپولیس در روزی که قرار شد پرسپولیسی ها برای نخستین بار تست کرونا دهند با ظاهری جدید به محل تمرین وارد شد.البته موهایش رشد کرده بود و نسبت به آنچه که طی روزهای قبلی ادعا می کرد تغییر زیادی داشت و بازیکنان این موضوع را دستمایه شوخی با او کردند.

هیچ جا لنگ نمی ماند

2-چهره محبوب که باشی همه دوستت دارند و هیچ جایی لنگ نمی مانی.حکایت احمد نوراللهی کاپیتان تیم پرسپولیس است که هر جا با مشکلی مواجه می شود طرفدارانش پا پیش می گذارند و کمک حالش می شوند.در پایان تمرین اخیر پرسپولیس بود که نوراللهی متوجه شد لاستیک اتومبیلش پنجر است. از این رو یکی از هواداران حاضر در محل ،چرخ خودروی نوراللهی را تعویض کرد .البته محمد نادری مدافع پرسپولیس نیز در این مدت نوراللهی را همراهی کرد تا او بتواند بدون مشکل از محل تمرین پرسپولیس برود.

همیشه ممنون، علی دایی هستم

3- احمد نوراللهی کاپیتان سوم تیم پرسپولیس در دورانی که سکان هدایت سرخپوشان برعهده علی دایی آقای گل جهان بود به جمع پرسپولیسی ها اضافه شد. جوان کم حاشیه ای که تمام حواس اش به تمرین و کارهای فنی بود و به دنبال فرصتی بود تا خود را از نظر فنی به کادرفنی و تماشاگران پرسپولیس ثابت کند. نوراللهی قدرشناس است و در مورد پیوستن به پرسپولیس در دوره علی دایی می گوید: من همیشه ممنون علی آقای دایی هستم؛ هم من و هم مهدی طارمی که دو جوانی بودیم که می‌گفتند با چه رزومه ای این بازیکنان را جذب کردید. علی آقا بود کهاعتماد کرد و توانستیم برای پرسپولیس مثمرثمر باشیم. در آن برهه ،پرسپولیس بازیکنان طراز اولی داشت و بازی دادن به ما کار سختی بود. روزهایی که گذراندم سختی های زیادی کشیدم و نباید ناامید می‌شدم، بعضی روزها می‌گفتم دیگر نمی‌شود اما دوباره کورسوی امیدی می‌آمد. خداراشکر که به آرزوی کودکی ام که پوشیدن پیراهن علی کریمی بود ،رسیدم.

بهتر است قهرمان لیگ در زمین مشخص شود

4- احمد نوراللهی درباره ادامه فصل جاری لیگ برتر می گوید: الان خوشبختانه روال جامعه به شرایط عادی برگشته و مردم به زندگی روزانه خود مشغول هستند. مطمئنا برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران خطرات کمتری به همراه دارد. ما هم معتقدیم بهتر است قهرمان در زمین بازی مشخص شود. امیدوارم که پرسپولیس در پایان لیگ امسال بااقتدار قهرمان شود.

ماجرای عکس حاشیه ساز

5- چندی پیش انتشار عکسی مربوط به حضور بازیکنان پرسپولیس در حال انجام تمرین گروهی در دوران قرنطینه خبرساز شد. دقیقا در ایامی که مجوز شروع تمرینات برای فوتبالی ها صادر نشده بود این عکس که در اسفند ماه سال گذشته منتشر شده بود حاشیه ساز شد و یحیی گل محمدی واکنش نشان داد و گفت که طبق اظهارات نوراللهی به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در این تمرین، این عکس مربوط به گذشته بوده و بازیکنانش در قرنطینه بسر می برند. یحیی با استناد به صحبت های کاپیتان سوم تیمش توضیحات مفصلی داد و قضیه ختم به خیر شد. شاید یکی از دلایلش این بود که نوراللهی بازیکن کم حاشیه پرسپولیس توضیح داده بود و این که حرف احمد مثل محم انصاری وسید جلال حسینی در بین فوتبالی ها خریدار دارد.احمد نه اهل حاشیه است و نه دنبال مسائلی که برای فوتبالیست ها خوشایند نیست.

پوشیدن پیراهن علی کریمی رویای کودکی ام بود

6- علی کریمی با نمایش فنی فوق العاده‌اش در زمان بازیگری از محبوبیت غیرقابل تصوری بین هواداران فوتبال برخوردار شد و این مساله باعث گشت تا بعد از خداحافظی هم با احترام ویژه در بین هواداران پرسپولیس و تیم ملی از او یاد شود.بعد از خداحافظی علی کریمی این احمد نوراللهی بود که در وقفه‌ای دوساله در نهایت پیراهن شماره هشت را با رخصت از علی کریمی از او تحویل گرفت . بعد از شش سال همراهی پرسپولیس به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار و کاپیتان سوم این تیم کماکان می بینیم که او در مسیر دستیابی به محبوبیت نزد هواداران قرار دارد. هواداران برای احمد نوراللهی حرمت قائل می شوند و می توان در برخوردشان با نوراللهی کاملا متوجه این موضوع شد.احمد نوراللهی هافبک پرسپولیسی ها درباره پیراهن شماره 8 می گوید: پیراهن شماره 8 را بازیکنان زیادی برتن کردند که چون سن من پایین است،فقط علی کریمی را در این پیراهن به یاد داریم. من همیشه پیراهن شماره 8 را به عشق علی کریمی می‌پوشیدم و این رویای کودکی ام بود.

امیدوارم که از شر کرونا رها شویم

7- هافبک شماره هشت پرسپولیس می گوید: مهمترین آرزوی من سلامتی برای همه مردم است و امیدوارم که از شر ویروس کرونا رها شویم و همه مردم در سلامت کامل باشند. از نظر ورزشی هم مسابقات مهمی در پیش داریم و در فوتبال ملی هم مسابقات مهمی پیش روی ماست. از نظر باشگاهی هم در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های سختی خواهیم داشت و امیدوارم که در کنار سایر بازیکنان روزهای خوبی را سپری کنیم. انشاا... هواداران پرسپولیس هم مثل همیشه از ما حمایت کنند تا بتوانیم یک سال خوب دیگر را برای آنها رقم بزنیم چرا که هدف ما خوشحالی هواداران پرسپولیس است.

مهم صعود تیم ملی است

8-احمد نوراللهی در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از بازیکنان ثابت تیم ملی بوده است.دعوت وی به اردوی آینده تیم ملی محتمل است. وی می گوید:آرزوی هر بازیکنی است که پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد.ترافیکی در پست هافبک در تیم ملی وجود دارد .این پست با ترافیک بازیکنان باکیفیت و مدعی همراه است و شاید این یک امیدواری و امتیاز بزرگ هم باشد. من هم تلاش می‌کنم تا جزیی از این مجموعه باشم و بتوانم ذره‌ای به تیم ملی کشورم کمک کنم. مهم این است که تیم ملی به مرحله بعدی و به جام جهانی صعود کند. هر کس بازی کند فرقی نمی کند و مهم موفقیت تیم ملی است. با توجه به اینکه طی مدت اخیر نتایج خوبی نگرفتیم باید تمام هدف و تمرکز روی موفقیت و صعود تیم ملی به جام جهانی قرار داده شود .

امیدوارم قهرمانی چهارم را به هواداران هدیه کنیم

9-علاقه طرفداران پرسپولیس به نوراللهی طی سالهای گذشته بر هیچ کسی پوشیده نبوده است. احمد دراین خصوص می گوید:لطف هواداران است. امسال فصل ششم حضورم در پرسپولیس است. همیشه در این شش سال حمایتم کردند و مهمترین چیز برای این بود که بتوانم به تیم محبوبم و تیمی که از بچگی عاشقش بودم کمک کنم و خوشحالم که روزهای خوبی در کنار هم داشتیم. اگر یک درصد هم سهمی در این قهرمانی‌ها داشته ام بدانید که تمام تلاشم را کرده ام. فعلا شرایط به شکلی است که پیشنهاداتی هست اما در کنار تیمم خوشحالم و به تنها چیزی که فکر می‌کنم این است که قهرمانی چهارم را هدیه کنیم به هوادارانی که همیشه پشت تیم بودند. باز هم می‌گویم در حال حاضر از حضور در پرسپولیس به عنوان تیمی که از بچگی عاشقش بودم خوشحالم و تمرکزم روی این است که در کنار بقیه بچه ها جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

شیرینی گل دربی چند برابر است

10- نوراللهی که در دربی (10 فروردین 98 ) با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد درباره این گل می گوید: همیشه گل زدن برای پرسپولیس مهم است و قطعاً در یک بازی حساس مثل دربی، شیرینی این گل چند برابر می‌شود. آن بازی برای من یک بازی خاطره انگیز است چرا که توانستم با ضربه سر دروازه استقلال را باز کنم. دربی 10 فروردین سال 98 بسیار حساس بود چرا که هر دو تیم از نظر امتیازی شرایط نزدیک به هم داشتند و برد در آن بازی برای ما خیلی مهم بود. به نظرمن، بعد از آن برد بود که راه قهرمانی برای ما هموار شد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار