PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۶۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
بیژن قهرمانلو

*بیژن قهرمانلو (کارشناس و پیشکسوت بسکتبال)

یکی از مهمترین وظایف فدراسیون بسکتبال ایجاد مشارکت و همدلی در بین گروههای مختلف بسکتبال است که متاسفانه در این چند سال، تلاشی برای این منظور صورت نگرفته است. بسکتبال در تمامی زمینهها اعم از اجرایی، مربیگری، داوری، رسانهای و مدیریتی نیروهای کارآمد دارد و من فکر میکنم تشکیل شورای راهبردی با حضور صاحبنظران و پیشکسوتان این ورزش بسیار راهگشا خواهد بود.

نیروهای کارآمد در بسکتبال به دلیل ویژگیهای این ورزش به لحاظ سواد تحصیلی و آکادمیک در گذشته تا به امروز زیاد هستند اما برخی از افراد به من مراجعه میکنند و از اوضاع کنونی بسکتبال گلایه می کنند. تنها توصیه من به این افراد شکیبا بودن است اما از مسئولان بسکتبال انتظار میرود برنامههایشان را براساس داشتههای این ورزش پیش برده از متخصصان بسکتبال در زمینههای مختلف استفاده کنند در بحران کرونا برنامهریزی پیچیده و بسیار سخت است اما در جریان یکسری امور که قرار میگیریم متاسف میشویم چرا در این دوران بیشتر در کنار هم نباشیم و مشکلات را به اتفاق یکدیگر برطرف نکنیم؟ بسیاری از صحبتها را نسنجیده و غیرضروری میدانم در صورتی که از ابتدا از مسئولان و سپس از زیرمجموعههای بسکتبال توقع میرود سنجیدهتر صحبت و منطقیتر عمل کنند.

صحبتهایی در خصوص تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال صورت پذیرفت با توجه به اینکه تیم ملی برنامهای ندارد میشد این صحبتها را به زمان دیگری موکول کرد و با ایجاد کمیته فنی به اتفاق جمعی از کارشناسان و صاحبنظران در خصوص برنامههای آینده تصمیمگیری کرد. با وجود مربی ارزنده و صاحب سبکی مانند جناب شاهینطبع و داشتن کمیته فنی خوب فدراسیون بسکتبال بتواند خون تازهای را که نیاز دارد به وجود آورد و این کمیته ضعفها را به نقاط قوت تبدیل کند و با خرد جمعی تصمیمات درستی اتخاذ نماید و با بیان مشکلات بسکتبال و افزودن بر نقاط قوت این رشته پیشرفت شایانی خواهد داشت. داشتن کمیته فنی قوی که مورد تایید جامعه بسکتبال باشد اولین قدم در راه بهبود تیم ملی بسکتبال ایران است. به طور مثال در گذشته آقایان کاشانیٰ، خلخالی و آتشی به همراه بنده این کمیته را تشکیل داده بودیم و در زمان عهدهدار بودن جناب حاتمی به عنوان مربی تیم ملی ایران لیست کمیته فنی تیم ملی که عازم مسابقات در خارج از ایران بود با لیست مربی تیم فقط یک تفاوت داشت که آن هم با مذاکره با جناب حاتمی تصمیمگیری صحیح بعمل آمد. امیدوارم فدراسیون موفق باشد و در این ورزش شاهد شکوفایی بسیاری باشیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
1
درود
بسيار خوشحال و مسرورم كه عاليجناب قهرمانلو را سلامت و سرزنده رويت مي كنم . به راستي كه كيهان ورزشي جاي بزرگان بوده و هست .
پاينده باشيد.
جانملكي
رضا موسی زاده
United States
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
سلام آقای قههرمانلو.
اخوی ، اکبر، بدنبال شماره تلفن شما می‌باشد.
لطفا از این طریق یا .....اقدام بفرمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار