PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
این هفته با سید پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان أصفهان
دروازه بانان جوان و باآتیه ای طی چند فصل گذشته در لیگ برتر متولد شده اند. گلرهایی خوش قامت و باانگیزه که هر هفته در لیگ درخشیدند و توجهات را به خود جلب کردند.پس از سال هایی که لیگ ایران از غیبت دروازه بان هایی هم سطح و باکیفیت بالا رنج می‌برد، حالا سرمربیان تیم ملی دغدغه انتخاب سه دروازه بان از میان ستاره های خط دروازه را دارند. این روزها حتی تیم های میانه جدولی لیگ برتر نیز گلرهایی را در ترکیب خود می‌بینند که مدعی حضور در تیم ملی هستند، چه برسد به تیم های بالانشین که رقابت دروازه بان هایشان در سطح بالاتری هم دنبال می‌شود.سید پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان اصفهان هم که محصول آکادمی فوتبال باشگاه پیکان است در سه فصل گذشته سیر صعودی از نظر فنی داشته و درحال حاضر آمار قابل توجهی از خود در لیگ برتر برجا گذاشته است. آقای «کلین شیت» لیگ برتر در فصل کنونی هم بالاتر از حد انتظار ظاهر شده و هر تیمی آرزو دارد دروازه بانی مثل پیام نیازمند داشته است.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی پیام نیازمند طی یکی دو فصل گذشته می کنیم.
آقای «کلین شیت»

چهاردهمین «کلین شیت» پیام

1- پیام نیازمند با از سرگیری لیگ برتر موفق شد چهاردهین کلین شیت فصل کنونی لیگ را در بیست و دومین مسابقه ثبت کند. البته در این آمار دیدار برابر پرسپولیس هم لحاظ شده که این مسابقه انجام نشد و کمیته انضباطی نتیجه بازی را سه بر صفر به سود تیم پرسپولیس اعلام کرد. البته یکی از نکات ویژه بازی سپاهان و گل گهرسیرجان درخشش نیازمند بود.او با خروج های به موقع خود از دروازه در طول بازی موقعیت های خوب حریف را یک به یک مهار کرد و آمادگی خود را به رخ بازیکنان گل گهر کشید. پیام نیازمند از زمانی که به سپاهان پیوسته در تمام مسابقات بازی کرده است. تداوم و پیشرفت او به شکلی بوده است که عملا دو دروازه بان جوان دیگر سپاهان، نتوانستند حضور در ترکیب اصلی را تجربه کنند و درون دروازه سپاهان دیده شوند.

آقای «کلین شیت»

مرد اول بازیهای سپاهان

2- او در سی مسابقه لیگ هجدهم ، 4 بازی جام حذفی و امسال نیز در بیست و سه مسابقه لیگ برتر و دو دیدار جام حذفی به میدان رفته که تمام بازی های سپاهان در این دو فصل بوده است.اعتماد به نفس بالای نیازمند و اعتماد ویژه کادرفنی تیم سپاهان به پنجه های دروازه بان ملی پوش بستری فراهم کرده است که کادرفنی سپاهان به او توجه ویژه ای داشته باشد . از طرف دیگر بسیاری از تیم های متمول لیگ برتر مایل هستند که دروازه شان را به نیازمند بسپارند.

ارزش مالی نیازمند

3- پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان عملکرد درخشانی در لیگ نوزدهم داشته و چندی پیش گفته شد که از تیم های بلژیکی و پرتغالی پیشنهاداتی دریافت کرده است.ظاهرا در قرارداد نیازمند با باشگاه سپاهان ذکر شده است که این دروازه بان در صورت پرداخت مبلغی می‌تواند بازیکن آزاد شود و این تیم اصفهانی را ترک کند. شنیده می‌شود مبلغ بند جدایی نیازمند از سپاهان 200 هزار دلار است و این دروازه بان با پرداخت این مبلغ می‌تواند به راحتی از جمع زرد پوشان اصفهانی جدا شود.سایت ترانسفر مارکت ارزش قرارداد نیازمند را حدود900 هزار یورو اعلام کرده است.البته تمامی مطالب منتشره در رسانه ها از جانب او و باشگاه سپاهان بطور رسمی تایید نشده است.

مقصدی بعدی اروپاست

4- پیام نیازمند در مورد اینکه بعد از سپاهان اصفهان ،مقصدش کجا خواهد بود، گفت: فعلا با سپاهان قرار داد دارم و در این تیم هستم و از این بابت خوشحالم. اگر قسمت شود به اروپا می‌روم و ان شاا... لژیونر می‌شوم اما هنوز تکلیف بازی‌ها مشخص نشده است. امیدوارم بازی‌ها برگزار شوند و رتبه‌ای در خور نام سپاهان به دست بیاوریم.

ماجرای جدایی از پیکان

5-ماجرای جدایی پیام نیازمند از باشگاه پیکان ،اخیرا با توضیحات وی شکل دیگری پیدا کرد و پرده از برخی دلخوری ها برداشت. وی در این باره گفت: در آن سال به غیر از استقلال و پرسپولیس از تمام تیم ها پیشنهاد داشتم. البته جدایی از پیکان سبب خیر شد و به سپاهان آمدم و مسیرم هموارتر شد. ولی داستان جدایی ام از یک مصاحبه من شروع شد. وقتی لیگ خاتمه یافت، بازیکن آزاد بودم و باشگاه با من تمدید نکرده بود. گفته بودم دوست دارم یک فصل دیگر در پیکان بمانم. در همان برهه ،خیلی از مربیان لطف کردند و با من تماس گرفتند و پیشنهادهای رسمی و غیررسمی به من دادند. دستم خیلی باز بود. من با باشگاه پیکان صحبت می کردم فکر می کردند بازار گرمی می کنم. یک بار با مدیر برنامه هایم به باشگاه برای مذاکره رفتیم ولی یک پیشنهادی به من دادند که جا خوردم. شاید همه بگویند که همه چیز پول نیست ولی به من پیشنهادی دادند که جا خوردیم. خیلی منتظر آقا مجید(مربی وقت پیکان) یا مهندس شیعی مدیر عامل باشگاه پیکان شدم و فکر می کردم که تلاش می کنند بمانم اما داستان را جدی نگرفتند. آقا مجید هم 2 هفته که من مذاکره می کردم، با من تماسی نگرفت. پس از این دو هفته گفتم دیگر دوست ندارم بمانم. چون بی احترامی کردند .

آقای «کلین شیت»

نظر مربی سابق پرسپولیس درباره پیام

6- ایگور پانادیچ مربی اسبق دروازه بانان تیم پرسپولیس ،اظهارنظر جالبی درباره پیام نیازمند دارد. او معتقد بود که نیازمند بهترین گلر لیگ برتر است و دروازه بانی شایسته برای جانشینی بیرانوند در پرسپولیس است.وی عنوان کرد: رادوشویچ دروازه‌بان باکیفیتی است و شکی نیست که او می‌تواند جایگزینی عالی برای بیرانوند باشد که در آینده راهی آنتورپ بلژیک می شود اما فکر می‌کنم پرسپولیس به یکدروازه‌بان دیگراحتیاج دارد. پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان بهترین دروازه‌بان حال حاضر لیگ است.

البته سوای صحبت های پانادیچ ناگفته نماند که در حال حاضر نیازمند با باشگاه سپاهان اصفهان قرارداد دارد و بعید به نظر می رسد که روانه پرسپولیس شود. چندی پیش هم یحیی گل محمدی در مصاحبه ای عنوان کرد که با گلرهایی که قرارداد دارند مذاکره نمی کند.

ناراحتی مربی پرتغالی

7- چندی پیش یکی از رسانه های نصف جهان ،از انتقال پیام نیازمند به فوتبال پرتغال خبر داد.خبری که به ردپای تاوارس مربی سابق دروازه بانان تیم سپاهان اشاره کرد و مسائلی که به زعم تاوارس شایعه بود.پس از انتشار این خبر در فضای رسانه ای مربوط به باشگاه سپاهان، تاوارس با انتشار پیامی ویدئویی به شائباتی که پیرامون او وجود داشت، پاسخ داد و گفت: برخی رسانه ها در مورد من حرف زده اند. من از این حرف ها خوشم نمی آید، چون درست نیست.این رسانه ها نوشته اند، تاوارس سعی می کند که پیام نیازمند را به یک باشگاه پرتغالی ببرد. این ها درست نیست و واقعیت ندارد. واقعیت این است که یکی از مسابقات سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در تلویزیون پرتغال پخش شد و این طبیعی بود که باشگاه های پرتغالی و برخی باشگاه های اروپایی عملکرد پیام نیازمند را دیدند و همه می دانند او چه دروازه بان فوق العاده ای است.

آقای «کلین شیت»

مردانگی می کردند بازی برگزار می شد

8- پرونده بازی نصف جهان با اعلام پرسپولیس به عنوان تیم برنده بسته شد.در حال حاضر همگان از جزئیات بازی برگزار نشده ورزشگاه نصف جهان خبر دارند. پیام دراین خصوص می گوید: این امکان وجود داشت که در ورزشگاه نقش جهان هم پرسپولیس را ببریم. از صبح روز بازی، همه چیز بهم گره خورد و هواداران آنطور که گفتند مقابل هتل تجمع کردند. وقتی فکر می‌کردم می‌دیدم که حق با همه است، یعنی هم هواداران، هم پرسپولیس و هم ما حق داشتیم ولی فکر می‌کنم که می‌شد بازی در آن روز برگزار شود. اگر پرسپولیسی‌ها یک مقدار مردانگی می‌کردند و می‌ایستادند همانطور که در فینال جام حذفی ایستاده بودند بازی برگزار می شد .

رکورددار «کلین شیت» در لیگ برتر

9 -رکورد نیازمند ،پس از 935 دقیقه در لیگ برتر شکسته شد.در وقت اضافه نیمه نخست بازی سپاهان برابر پارس جنوبی جم، پوریا آریا کیا در محوطه جریمه به زمین افتاد و در حالی که به نظر نمی رسید این بازیکن با مهدی کیانی برخوردی کردهباشد، سیدعلی داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص داد.محمد نوری موفق شد یک بار دروازه نیازمند را از روی نقطه‌ پنالتی باز کنداماداور دستور به تکرار پنالتی داد. بار دوم هم اما در شرایطی که دروازه بان سپاهان جهت توپرا به درستی تشخیص داده بود، توپ وارد دروازه شد.به این ترتیب پس از اینکه نیازمنددر بازی با سایپا توانست رکورد «کلین شیت» متوالی در تاریخ لیگ برتر را بزند. پس از 935 دقیقه رکوردش متوقف شد.

نباید فوتبال با سیاست قاطی شود

10- سنگربان ملی پوش سپاهان می گوید که ایران همیشه میزبانی خوبی در بازی های بین المللی داشته و در آینده هم غیر از این نخواهد بود.نیازمند در مورد گرفتن میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا از نمایندگان ایران ، می گوید: من به عنوان بازیکن تیم ملی معتقدم نباید فوتبال با سیاست قاطی شود. ایران در امنیت کامل است.همیشه مسابقات بین المللی در کمال آرامش و امنیت کامل برگزار شده و در آینده هم چیزی غیر از این نخواهد بود. امیدوارم مسئولان فوتبال آسیا این حق را از تیم های ایرانی نگیرند و اجازه بدهند که رقابت ها در فضایی سالم و به دور از سیاست زدگی برگزار شود.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار