PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۵۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
این هفته با مهدی طارمی لژیونر ایرانی و موفق تیم ریوآوه پرتغال
مهدی طارمی در لیگ پرتغال پیشرفت فوق العاده ای داشت.او با پیراهن ریوآوه فصل ماندگاری را پشت سر گذاشت و ارزش های فنی اش را در لیگ پرتغال به نمایش گذاشت. با زدن 18 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و ریوآوه با 2 گل طارمی توانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.طارمی یکی از موفق ترین لژیونرهای اروپایی فوتبال ایران و آسیا بود و درحال حاضر به زعم خودش با پیشنهادات بسیاری از تیم های اروپایی مواجه شده است.امیدواریم طارمی برخلاف لژیونرهایی که ابتدا در اروپا موفق شدند و سپس با انتخاب خود سر از سکوها درآورند عمل کند و به تیمی برود که فرصت بازی کردن داشته باشد. لژیونری که بازی نکند همواره سقوط آزاد داشته است.طارمی در مسیر انتخاب برای آینده فوتبالی خود قرار دارد و امیدواریم در این زمینه نیز تصمیماتش حرفه ای باشد. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ریوآوه پرتغال طی ماه های گذشته می کنیم.
عنوان آقای گلی برازنده اش است

هشتمین بازیکن تاثیرگذار لیگ پرتغال

نخستین خبری که پس از پایان لیگ پرتغال درباره مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ریوآوه منتشر شد حضورش در جمع 10 بازیکن برتر و تاثیرگذار این لیگ از نگاه نشریه پرتیراژ «رکورد» پرتغال بود.نشریه رکورد پرتغال نوشت که طارمی

به علت عملکردش در بین 10 بازیکن تاثیرگذار لیگ پرتغال قرار گرفت و با 110 امتیاز جایگاه هشتم را در این رده بندی به خود اختصاص داد.او با 18 گل زده موفق شد به عنوان بازیکنی که عضو هیچ کدام از تیم های پورتو،بنفیکا و اسپورتینگ نبوده در این رده بندی قرار بگیرد. اتفاق خوبی که در کارنامه طارمی ثبت شد.

مهدی را برای لیگ اروپا حفظ کنید

طارمی یک فصل دیگر با ریوآوه در لیگ پرتغال قرارداد دارد اما این باشگاه به دنبال فروش مهدی است تا از فروش او به سود قابل توجهی دست پیدا کند. طارمی در زمان بازگشت به ایران متوجه این موضوع شد که هنوز مذاکرات باشگاه ریوآوه با تیم های خواهان او به پایان نرسیده و برای انتخاب تیم جدید خود باید کمی صبر کند.جالب اینکه با پر رنگ شدن اخبار حضور احتمالی مهدی در یکی از دو تیم بنفیکا و پورتو ،تماشاگران ریوآوه در فضای مجازی با مراجعه به صفحه مدیران باشگاه خواستار حفظ مهاجم ایرانی تیم خود شدند. به خصوص که ریوآوه باید فصل آینده ،حضور در لیگ اروپا را هم تجربه کند. تماشاگران تیم ریوآوه اعتقاد دارند این تیم برای تدوام درخشش خود در لیگ پرتغال و هم چنین لیگ اروپا نیازمند طارمی است.

تمرین در کنار ملی پوشان فوتبال ساحلی

مهدی طارمی چند روز پس از این که با درخشش در تیم ریوآوه و زدن 18 گل همراه با بیزی و وینیسیوس از بنفیکا در صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار گرفت به بوشهر برگشت .مهدی ، پس از بازگشت به زادگاهش در تمرینات تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی برای حفظ آمادگی جسمانی خود حضور یافت و همراه با بازیکنان این تیم در ساحل بوشهر فوتبال بازی کرد.مهدی در کنار ملی پوشان فوتبال ساحلی همچون مصطفی کیانی، علی میرشکاری، مسلم مسیگر، محمدمعصومی زاده و محمدعلی نظرزاده تمرین کرد.

دوئل بی برنده

از رویارویی لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا می توان به بازی ریوآوه و ماریتیمو اشاره کرد. طارمی و امیر عابدزاده دروازه بان تیم ماریتیمو ، جدالی دیدنی در لیگ پرتغال داشتند.گرچه طارمی در این جدال برنده نبود.امیر عابدزاده در رویارویی با ریوآوه و طارمی حضور قابل قبولی داشت و دروازه اش را بسته نگه داشت.البته طارمی در این مسابقه هم تا یک‌قدمی گلزنی و گرفتن پنالتی پیش رفت اما شانس با او یار نبود. بنابر آنچه که روزنامه‌های پرتغالی نوشته‌اند صحنه مشکوکی درمحوطه جریمه ماریتیمو اتفاق افتاد که باید مورد بازبینی دوباره قرار می‌گرفت. لحظه‌ای که می‌توانست به دوئل رخ به رخ این دو ایرانی شاغل در لیگ پرتغال شود.با این حال طارمی برابر مدافع سرسخت و دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو کاری از پیش نبرد .تقابل طارمی و عابدزاده در لیگ برتر پرتغال برنده نداشت و این دیدار با تساوی بدون گل ماریتیمو و ریو آوه به پایان رسید.

علاقه مهدی به مغز متفکر بارسا

هر فوتبالیستی به برخی از بزرگان فوتبال جهان علاقه دارد. طارمی هم به کاپیتان سابق تیم های بارسلونا و اسپانیا و مغز متفکرشان علاقه مند است و بازی های او را فوق العاده قلمداد می کند.طارمی در گفت و گویی با یک آژانس خبری اروپایی عنوان کرد که از دوستداران اینیستا است.مهدی دراین باره می گوید: بازی های زیادی از اینیستا تماشا کرده ام و همواره اخبار مربوط به او را دنبال می کنم. او فوتبالیست بزرگی بود و از لحاظ فنی و ذهنی در میانه میدان یک بازیکن فوق العاده به شمار می آمد.

پیشرفت با مشاوره های کارلوس کروش

مهدی،خاطرات خوبی از کارلوس کروش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران دارد. طارمی مثل بسیاری از ملی پوشان کشورمان بارها به تحسین کروش پرداخته و در مصاحبه با آژانس خبری EFE گفت که حضورش در فوتبال اروپا را مدیون کارلوس کروش و مشاوره های او می داند. مهدی با مشاوره های کروش از الغرافه قطر به لیگ پرتغال رفت و به تیم ریوآوه ملحق شد. او در ریوآوه ستاره شد و روند فوق العاده ای را سپری کرد و حالا جزو فوتبالیست هایی است که مشتریان بسیاری در اروپا دارد.

گزارش روزنامه پرتغالی درباره طارمی

روزنامه جوگوی پرتغال بارها از عملکرد مهدی طارمی و آینده فوتبالی اش نوشته است.این نشریه در اوج شیوع بیماری کرونا ویروس در اروپا و پرتغال، گزارشی از طارمی داشت و نوشت: طارمی در دوران قرنطینه بیشترین حجم شایعات در باشگاه ریوه آوه را به خود اختصاص داد و هرروز نام باشگاه تازه ای در صف ابراز تمایل برای خرید او به گوش می‌رسد.در اسپانیا از باشگاه اسپانیول به عنوان یکی از خریداران او صحبت می‌شود . در ایتالیا هم خبر می رسد که آتالانتا به جذب طارمی علاقه مند است .علاوه بر بنفیکا، اسپورتینگ و پورتو از فرانسه نیز خبر رسیده که باشگاه بوردو همانطور که در نیم فصل گذشته سعی در استخدام مهدی طارمی داشت، هنوز از علاقه خود پا پس نکشیده و علاقه مند است مهاجم گلزن ریوآوه را جذب کند.

قدردانی از زحمات پرستاران بوشهری

درست در روزهایی که همه برای شکست کرونا ویروس در کشورمان بسیج شده بودند مهدی طارمی مهاجم ریوآوه شاخه های گل و 50 کارت هدیه را توسط پدرش به پرستاران شاغل در بیمارستان خلیج فارس بوشهر اهداء کرد تا از این طریق گوشه ای از زحمات این پرستاران را جبران کند.مهدی طارمی در این باره می گوید: کار من یک حرکت کوچک است و تنها بخشی کمی از زحمات پرستاران را جبران خواهد کرد. آنها برای کمک به بیماران کرونایی از جان خود می گذرند و بیش از این شایسته قدردانی هستند. امیدوارم بلا از مردم ایران دور باشد و تنها خواهش من از مردم ،رعایت مسائل بهداشتی است.

پبشنهاد دارم اما...

از وقتی که طارمی در لیگ پرتغال هر هفته برای ریوآوه گلزنی می کرد نشریات از تیم های خواهان مهدی طارمی می نویسند.حتی برخی رسانه ها از تیم فصل آینده طارمی نام بردند اما آنچه تاکنون مشخص شده مهدی کماکان بازیکن ریوآوه است.طارمی در خصوص پیشنهاداتی که از باشگاه های مختلف دارد ،می گوید: حقیقتا هنوز چیزی قطعی نشده است اما از جانب تیم هایی مثل بنفیکا، پورتو، اسپورتینگ، براگا، یک تیم تازه صعود کرده به لالیگا و اسپانیول پیشنهاداتی مطرح شده که تاکید می کنم قطعی نشده است.یک صحبت هایی هم در مورد آستون ویلا مطرح شده اما تا زمانی که چیزی قطعی نشود نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.

کسب سهمیه لیگ اروپا با دوگل طارمی

تیم ریوآوه با درخشش طارمی، مهاجم ایرانی اش در هفته پایانی لیگ پرتغال مقابل بواویستا با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.طارمی در این بازی دو گل زد و ریوآوه موفق شد با گلهای او سهمیه لیگ اروپا را کسب کند. بعد از این بازی طارمی در مصاحبه ای با نشریه «آبولا»، گفت: «من و ریوآوه فصل خوبی را پشت سرگذاشتیم. عملکرد خوبی در طول فصل داشتیم و نتایج خوبی رقم خورد. ما در داخل و خارج زمین هماهنگ بودیم و در کنار هم حرکت کردیم.»لازم به یادآوری است که طارمی در این فصل در تمام رقابت های مختلف برای ریوآوه، 21 گل به ثمر رساند.

کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار