PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۹۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کیهان ورزشی-

پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1351 این تیم متشکل از بازیکنان تهرانی و البته با عنوان تیم ملی ایران در دیدار افتتاحیه ورزشگاه آزادی به مصاف تیم باشگاهی سانتوز برزیل که «پله» ستاره بی بدیل آن روزگار فوتبال جهانی را در ترکیب خود داشت رفت و مسابقه با نتیجه عجیب 5 بر یک به سود برزیلی ها پایان یافت.
«پله» زننده سه گل این بازی بود و تنها گل تیم ما را پرویز میرزاحسن به ثمر رساند.
قضاوت این دیدار را مرحوم عبدالرضا موزون با کمک مرحوم صالحی و منوچهر نظری بر عهده داشت و بیش از 60 هزار تماشاگر نیز از نزدیک نظاره گر مسابقه بودند.
تصویر بالا به تمرین بازیکنان ایران قبل از بازی با سانتوز مربوط می شود که در ورزشگاه آزادی با سکوهایی نو و استفاده نشده عکس یادگاری گرفته اند.
نفرات حاضر در تصویر ایستاده از راست: مرحوم  جانملکی، مرحوم  باباخانلو، طاهری، نیک نفس، لواسانی، میرزاحسن، ادیبی، حبیبی(حسن) کاپیتان.
نشسته از راست: دو نفر ار بازیکنان جوان استقلال، مرحوم پورحیدری، رحمانی، منشی زاده، شاهرخی(همایون)، معینی(مسعود) و بازیکنی از تیم جوانان استقلال.
نکته مهم این بازی به غیر از نتیجه، به داوری را مرتبط می شد که اعتراض «پله» را در چندین نوبت به همراه داشت و حتی پس از بازی در مصاحبه ای به انتقاد شدید از داور مسابقه پرداخت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
افتتاح این ورزشگاه در بازی دوستانه بین دو تیم پرسپولیس و کروزیرو برزیل در روز جمعه تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۵۰ بود که با پیروزی چهار بر دو کروزیرو بپایان رسید. در این بازی توستائو نخستین گلزن و صفر ایرانپاک از روی نقطه پنالتی هم نخستین گلزن ایرانی و هم زننده اولین پنالتی این ورزشگاه بود. گل دوم را همایون بهزادی زد. افتتاح ورزشگاه ربطی به این بازی ندارد از کیهان ورزشی بعید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار