PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
این هفته با کاوه رضایی مهاجم گلزن و ملی پوش تیم شارلروای بلژیک
کاوه رضایی فوروارد زهردار و ملی پوش تیم شارلروای بلژیک از جنس مهاجمانی است که هر مربی مایل است در تیمش داشته باشد. فورواردی فرصت طلب که به قلب دفاع حریف می زند و بلد است توپ را در حضور مدافعان با ضربات دقیق به گوشه دروازه حریف بفرستد و دروازه را فتح کند. فاتح در نبردهای هوایی با مدافعان و دونده به حدی که مدافعان حریف را به نفس نفس می اندازد.تاکنون کاوه چندین بار خودش را ثابت کرده است؛از گل فنی او در دربی 85 تا گل هوشیارنه اش به تیم ملی بوسنی که دومین گل ملی او است .کاوه بارها به علاقه مندان به فوتبال این پیام را داده که مهاجمی موثر،خلاق،دونده و گلزن است. البته گل های جالب توجه اش در ژوپیر لیگ بلژیک و لیگ اروپا را نمی توان نادیده گرفت. گل دیدنی به تیم پارتیزان بلگراد که در وقت اضافه بازی برای شارلروا به ثمر رساند از دیگر گل های ماندگار کاوه است که دوستداران تیم شارلروا هرگز فراموش نمی کنند.از ویژگی های کاوه در خط حمله می توان بسیار نوشت ولی او با وجود اثرگذاری و توانمندی هایش نتوانست به مهاجمی ثابت در تیم ملی بدل شود. شاید بخشی اش به دلیل بدبیاری ها باشد. مثل انتقالش به بروژ بلژیک که اصلا به پیشرفتش کمکی نکرد و حتی موقعیت او در لیگ بلژیک را تخریب کرد. کاوه با گلی که برای تیم ملی به بوسنی زد دوباره نامش بر سر زبان ها افتاد و فاتح سارایوو لقب گرفت و همه یاد مهاجمی افتادند که می تواند مثل مهاجمان بزرگ فوتبال دنیا دروازه حریف را در موقعیت های دشوار باز کند. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی کاوه رضایی طی سالهای گذشته می کنیم.
فاتح سارایوو

**آمار کاوه مقابل بوسنی

کاوه رضایی مهاجم ملی پوش شارلروای بلژیک در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران برابر تیم بوسنی با به ثمر رساندن یک گل فنی مسبب پیروزی شد.مهاجم تیم شالروا که با درخشش در این تیم بار دیگر نام خود را در فوتبال بلژیک مطرح کرده است، در دوئل‌های هوایی مقابل بازیکنان فیزیکی و تنومند بوسنی از 8 نبرد، تنها در دو نبرد موفق بود ولی او در دقت پاس ،آمار خوبی ثبت کرد و دوبار هم خودش را در موقعیت شوتزنی قرار داد که یکی از آنها به زیبایی هرچه تمام تر گل اول بازی را رقم زد و دور از دستان دروازه بان بوسنی وارد دروازه شد.

**موقعیت کاوه در فاز هجومی تیم ملی

آرایش خط حمله تیم ملی در بازی تدارکاتی برابر تیم بوسنی این طور بود که کاوه رضایی به عنوان تک مهاجم به میدان رفت .وحید امیری و علی قلی زاده به عنوان وینگرهای راست و چپ ایران بودند .در اواخر نیمه دوم دیدار برابر بوسنی شاهد تغییر سیستم تیم ملی بودیم و دو مهاجم به جای یک مهاجم در خط آتش تیم ملی حضور داشتند.کاوه مهاجم نوک ایران در نیمه اول بازی برابر بوسنی با دوندگی بیشتر به دنبال ایجاد موقعیت بود .وظایف کاوه به عنوان مهاجم نوک سنگین تر شد ولی او در آغاز نیمه دوم با گل خلاقانه ای که به ثمر رساند نشان داد که از پس برنامه های تاکتیکی اسکوچیچ برمی آید و حتی خودش هم می تواند از تک موقعیت ها گل بسازد.

**دومین گل ملی کاوه شبیه گل دربی اش بود

گل کاوه رضایی به تیم بوسنی در بازی اخیر برای فوتبالدوستان بسیار آشنا بود. رضایی در دربی 85 که با برتری 3 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس به پایان رسید، پاس بلندی را از امید نورافکن دریافت کرد و پس از اینکه به حرکت عرضی خود ادامه داد با پای چپ دروازه علیرضا بیرانوند دروازه بان پیشین سرخپوشان را گشود. گل کاوه به بوسنی شبیه گلش در دربی 85 بود.این دومین گل ملی رضایی نیز بود. کاوه که تاکنون 13 بازی برای تیم ملی انجام داده، پیش از این در بازی دوستانه مقابل سیرالئون که با پیروزی 4 بر صفر، تیم ملی به پایان رسید موفق به گلزنی شده بود.

**کاوه در جمع برترین گلزنان اروپا

چندی پیش ،سایت فرانسوی «فوت مرکاتو» لیستی از بهترین گلزنان فوتبال اروپا را منتشر کرد که نام سردار آزمون و کاوه رضایی دو مهاجم ملی پوش ایرانی نیز در آن دیده می شد.این لیست برگرفته از 12 لیگ مهم فوتبال اروپا بود.در این لیست، روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گرفت. سردار آزمون مهاجم تیم زنیت و کاوه رضایی فوروارد نوک تیم شارلوا به دلیل آمار خوب گلزنی و زمان حضورشان در میادین انتخاب شدند و در این لیست جای گرفتند.

**رضایی بهترین بازیکن ماه لیگ بلژیک

تیم شارلوا به لطف درخشش دو بازیکن ایرانی خود یعنی کاوه رضایی و علی قلی زاده در صدر جدول رده بندی لیگ بلژیک قرار گرفت و همین درخشش باعث شد تا رضایی به عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر لیگ بلژیک انتخاب شود.مجله «وت بالم» بلژیک با برگزاری یک نظرسنجی اقدام به انتخاب بهترین بازیکن ماه لیگ بلژیک کرد که کاوه رضایی با کسب 56 درصد آراء به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ بلژیک انتخاب شد.

**کاشته ماندگار رضایی به پارتیزان

شارلروا با گل تماشایی ستاره ایرانی خود توانست پارتیزان صربستان را شکست دهد و به مرحله نهایی پلی‌آف لیگ اروپا صعود کند. در مسابقات مرحله سوم پلی‌آف فصل 2020-2021 لیگ اروپا، تیم شارلروا که مثل همیشه علی قلی‌زاده را به‌عنوان وینگر و کاوه رضایی را در خط حمله داشت،در ورزشگاه خانگی به مصاف پارتیزان، تیم دوم جدول سوپر لیگ صربستان رفت. در وقت اضافه نیمه دوم ،شارلروا یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پارتیزان به دست آورد که کاوه رضایی با شوت استثنایی و به کمک دیرک عمودی دروازه ،توپ را به گل بدل کرد.

**من و علی قلی همدیگر را چشم بسته پیدا می کنیم

کاوه رضایی با علی قلی زاده طی دو فصل گذشته به زوجی موثر و مثال زدنی در خط حمله شارلروا بدل شده اند.کاوه با پاس های گل قلی زاده درخشید و اولین گل فصل خود را هم روی پاس این بازیکن ایرانی به ثمر رساند. کاوه در خصوص عملکرد علی قلی زاده می گوید: مدت طولانی است که من و علی همدیگر را می شناسیم و چشم بسته همدیگر را پیدا می کنیم و مدت ها در کنار هم بازی کرده ایم. وقتی علی ،صاحب توپ است می دانم باید چه حرکتی انجام دهم تا علی ،توپ را به من پاس دهد.

**کاوه در لیست بازیکنان شگفت انگیز «ژوپیر لیگ»

سایت VOETBAL که یکی از بزرگترین مراجع خبری فوتبال بلژیک است، 11 بازیکن برترفصل 2019-2020 ژوپیر لیگ(لیگ بلژیک) که در ابتدا عملکرد خوبی نداشته، اما به یکباره عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه دادند و به نوعی هواداران را شگفت‌زده کردند را معرفی کرد که در این بین نام کاوه رضایی دیده می شد.در این لیست عنوان شد کاوه رضایی بعد از آنکه به کلوب بروژ پیوست و فصل را با این تیم آغاز کرد، دوران دشوار و ناموفقی داشت تا جایی که در نهایت مهاجم ایرانی تصمیم به بازگشت به شارلروا به‌عنوان بازیکن قرضی گرفت.رضایی از سوی رسانه‌های بلژیکی به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان قرضی ژوپیر لیگ و شارلروا نام برده شد .این سایت در حالی رضایی را در تیم منتخب شگفت‌انگیزترین بازیکنان فصل ژوپیر لیگ قرار داد که به عملکرد او در شارلروا نیز اشاره داشت و عنوان کرد این ملی پوش ایرانی در 22 مسابقه برای تیمش موفق به زدن 12 گل شد.

**کاوه با تفکر بروژ سازگار نبود

تابستان دو سال گذشته کاوه رضایی به عنوان خرید پنج میلیون یورویی از شارلروا به بروژ رفت تا به امید اول مدافع عنوان قهرمانی برای گلزنی بدل شود. این انتقال چندان خوشایند نبود چراکه کاوه نیمکت نشین شد و در فهرست مازاد «کلمنت» سرمربی وقت بروژ قرار گرفت.بازگشت قرضی به شارلروا با درخشش دوباره کاوه روبرو شد تا جایی که از هشت بازی که رضایی به خط حمله راه راه پوشان اضافه شد عملکرد فوق العاده ای در صعود چشمگیر شارلروا به جمع مدعیان ایفا کرد. 7 گل زده در پنج بازی باعث شد تا وسلی سونک تحلیلگر سرشناس سایت « Sporzza» در مقاله ای به بررسی عملکرد بازیکن ایرانی در دو فصل گذشته بپردازد. تحلیلگر مشهور بلژیکی در پاسخ به این سوال که بروژ انتخاب اشتباهی با خرید کاوه انجام داد، گفت: این مهاجم برای بروژی ها ساخته نشده بود. اعتقاد داشتم رضایی با طرز تفکر «کلمنت» سازگار نبود.

**حریفان ما بهتر از بوسنی هستند

کاوه رضایی درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل بوسنی گفت: بازی خوب و سطح بالایی بود. امیدوارم در آینده هم چنین دیدارهایی در تقویم تیم ملی باشد زیرا به تیم ملی کمک می کند و می‌توانیم هماهنگ‌تر شویم. اگر تیم ملی از گروه خود در مرحله انتخابی جام جهانی بالا برود و حتی به جام جهانی صعود کند، حریفان ما سطح بالا و بهتر از بوسنی هستند. امیدوارم فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی‌ بهتری در آینده داشته باشد. همچنین بازی‌ها و اردوهای بهتری داشته باشیم و از فرصت‌های خود استفاده کنیم.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار