PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- درهفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران این نتایج رقم خورد : نفت مسجدسلیمان صفر - پرسپولیس صفر ، شهرخودرو یک - صنعت نفت آبادان یک ، ذوب آهن یک - پیکان یک ، استقلال یک - ماشین سازی صفر ، سایپا یک - نساجی صفر ، فولاد یک - گل گهر یک ، آلومینیوم اراک صفر - مس رفسنجان صفر ، تراکتور - سپاهان (به دلیل بارش برف برگزارنشد) 
- هشتمین دوره مسابقات تکواندوی جام باشگاههای اروپا 2020 در شرایطی یکم تا پنجم آذرماه توسط باشگاه یاسترب و کارلواتس کروواسی با حضور 818 تکواندوکار در قالب 153 تیم از 52 کشور برگزار شد که تیم "یاسترب" با هدایت یوسف کرمی موفق به کسب 3 مدال طلا، 5 نقره، 6 برنز و تصاحب مقام سومی در رده سنی امید شد.
- با صدور مجوز توسط دولت انگلیس، تیم های حاضر در شهر لندن و لیورپول می توانند تعدادی از هوادران خود را به ورزشگاه ها بازگردانند اما دیدار تیم های شهر منچستر همچنان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.
- پاداش پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم واریز شد و قرار است تا روز یکشنبه پاداش پیروزی برابر ماشین‌سازی هم به حساب اعضای تیم فوتبال استقلال واریز گردد.
- در یکی از بازیهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران ، در شرایطی که داور بازی برای پیکان پنالتی گرفته بود پس از اعتراض شدید بازیکنان و کادر ذوب آهن به این تصمیم و پیشنهاد رحمان رضایی برای دیدن مجدد صحنه در دوربین پخش زنده، داور تصمیم خود را برگرداند که اینبار منجر به اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی پیکان شد.
- مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پیکان بعد از بازی با ذوب آهن گفت : خوشحالم که ذوب آهن متضرر نشد و عدالت در این بازی اجرا شد. در زمانی که داور رأی‌اش را برگرداند ناراحت شدم و به داور چهارم اعتراض کردم اما بعدا صحنه را دیدم. همین که داور جسارت و شجاعت کرد پنالتی را برگرداند قابل تحسین است . 
- جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده بابت فسخ غیرموجه با حضور وکلای دو طرف در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برگزار شد. همچنین اعضای کمیته وضعیت جلسه ای را برای رسیدگی به شکایت باشگاه نساجی از محمود فکری بابت فسخ غیرموجه و مطالبه غرامت برگزار کردند. احتمالا رأی این دو‌ پرونده ظرف دو هفته آینده صادر و‌ ابلاغ می‌شود. 
- رونالدو ، ستاره پرتغالی یوونتوس با گلزنی در دیدار برابر فرانس‌واروش به رکورد تعداد گل های خانگی مسی در لیگ قهرمانان اروپا رسید. پیش از این مسی با زدن 70 گل رکورد دار گلزنی در دیدارهای خانگی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که کریستیانو رونالدو هم توانست با گلزنی در دیدار با فرانس واروش به رکورد مسی برسد.
- مراسم وداع با دیه گو مارادونا به علت تجمع عظیم دوستداران او در بوینس آیرس آرژانتین متوقف شد. مارادونا روز چهارشنبه درمنزل بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفته بود.
- بنا بر اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، در صورت فراهم بودن شرایط جوی در شهر تبریز مسابقه تراکتور و سپاهان ساعت 15/15 دقیقه روز جمعه 7 آذر  در ورزشگاه یادگار امام برگزار می شود .زمان و مکان مسابقه ، اعلام شده منوط به شرایط جوی صبح مسابقه و گزارش نهایی ناظر و داور بازی است.
- با توجه به رد صلاحیت قهرمان و نفر چهارم دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری رده مردان المپیک 2012 ، به خاطر دوپینگ، پس از 8 سال مدال طلا به «نواب نصیرشلال» از ایران رسید.
- به دنبال حکم دولت آرژانتین مبنی بر تعطیلی سه روزه فدراسیون فوتبال این کشور هم به دنبال درگذشت «دیه گو مارادونا» هفت روز عزای فوتبالی اعلام کرد و براساس بیانیه منتشره در تارنمای این نهاد، در این مدت تمامی بازیکنان بازوبند مشکی به بازو خواهند بست.
- سایت «فوتبال ایتالیا» خبر داد هواداران تیم فوتبال ناپولی بعد از درگذشت دیه گو آرماندو مارادونا، توپچی اسبق این باشگاه درخواست کردند تا نام ورزشگاه خانگی این باشگاه به نام این بازیکن فقید تغییر پیدا کرد.
- فدراسیون جهانی فوتبال تازه‌ترین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال دنیا را روز پنجشنبه (6 آذر) اعلام کرد که بر این اساس ایران با 1492 امتیاز مانند ماه گذشته در رتبه 29 جهان ایستاد. در رده بندی ماه نوامبر، جایگاه 6 تیم اول فوتبال جهان تغییر نکرده و تیم ملی بلژیک همچنان صدرنشین فوتبال جهان است و تیم‌های فرانسه و برزیل نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
- در تعدادی از بازیهای دور چهارم لیگ فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : مولده صفر - آرسنال 3 ، براگا 3 - لستر 3 ، لیل یک - آس میلان یک ، اسپارتاپراگ 4 - سلتیک یک ، زسکا مسکو صفر - فاینورد صفر ، کلوژ صفر - رم 2 ، له ورکوزن 4 - هاپوئل یک ، رنجرز 2 - بنفیکا 2 ، گرانادا 2 - آمونیا یک ، آیندهوون 3 - پائوک 2 ، آلکمار صفر - سوسیه داد صفر ، ناپولی 2 - ریه کا صفر ، تاتنهام 4 - رازگراد صفر و...
- پس از عدم برپایی مراسم وداع با مارادونا به دلیل ازدحام جمعیت ، مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری ستاره برتر فوتبال جهان در دو دهه 70 و 80 ، در گورستان کاخ ریاست جمهوری آرژانتین با حضور خانواده و جمعی از نزدیکان مارادونا برگزارشد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار