PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دنبال ایجاد تغییرات جدید و شاید عجیب در مسابقات فوتبال است. بر این اساس فیفا قرار است این قوانین را در مسابقات جوانان مورد آزمایش قرار دهد. قوانینی که فیفا به دنبال اجرایی کردن آن است :  برگزاری بازی در دو نیمه 30 دقیقه ای و به نوعی کاهش زمان بازی ، تیم ها به صورت نامحدود تعویض خواهند داشت و اینکه در بازی ها، زمان مفید لحاظ خواهد شد و با بیرون رفتن توپ، زمان بازی متوقف می شود. پرتاب اوت با دست صورت نمی گیرد و با پا خواهد بود و اگر بازیکنی در جریان بازی کارت زرد دریافت کند باید 5 دقیقه بیرون از زمین باشد و به نوعی به طور موقت اخراج می شود.
- باشگاه پرسپولیس چندی پیش آمادگی خود برای میزبانی از استقلال تاجیکستان را اعلام کرد و همچنین شنیده‌هایی پیرامون برگزاری مسابقه به صورت متمرکز وجود داشت اما باشگاه استقلال تاجیکستان در نامه خود به ای اف سی اعلام کرده که قصد دارد از امتیاز میزبانی استفاده کند و تلاش کرده که این اطمینان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهد  مشکلی در میزبانی از پرسپولیس ایجاد نخواهد شد.
- یونس قربانی مالک و مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز گفت : طی جلسه‌ای که با استاندار داشتیم مقرر شد از طرف استانداری و مسئولان استانی در صورت برد یا مساوی در بازی پرسپولیس، پاداش ویژه‌ای به باشگاه تعلق بگیرد که انشالله با سربلندی در این بازی، این پاداش را هم تقدیم خواهیم کرد.
- سایت«چمپیونات» روسیه خبر داد باشگاه زنیت سن پیترزبورگ تنها به یک شرط حاضر به فروش سردار آزمون ستاره ایرانی اش است.مسئولان باشگاه زنیت در صورت رسیدن پیشنهادی بیش از 20 میلیون یورو برای خرید سردار با فروش این ستاره ایرانی موافقت می کنند. آزمون در سال 2019 با مبلغ 12 میلیون یورو از روبین کازان به زنیت آمد. سردار در طول 3 سال گذشته با زنیت 3 بار قهرمان لیگ روسیه شد.
- کاپیتان تیم ملی قطر معتقد است تیم ملی کشورمان شانس اول صعود به جام جهانی در گروه اول است. حسن الهیدوس ستاره تیم ملی قطر و کاپیتان عنابی ها در پیش بینی اینکه کدام تیم ها از این گروه صعود می کنند، گفت: به نظرم ایران شانس اول صعود به جام جهانی است. تیم دوم به نظرم سوریه شگفتی سازی می کند و به جام جهانی قطر راه می یابد . 
- کمیته محلی برگزاری المپیک توکیو اعلام کرد 15 عضو این کمیته به ویروس کرونا مبتلا شدند و تحت قرنطینه قرار گرفتند. تاکنون ابتلا به ویروس کرونا در میان ورزشکاران کشورهای اوگاندا، صربستان، رژیم اشغالگر قدس و همچنین افراد پشتیبان کاروان‌های ورزشی نیجریه و روسیه نیز ثبت شده است.
-  بوژیدار رادوشویچ دروازه بان کروات سرخپوشان که هفته گذشته به ایران برگشت، پس از آن که چهارشنبه گذشته موفق به دیدار با جعفر سمیعی نشد باردیگر  با حضور در باشگاه پرسپولیس با مدیرعامل این تیم دیدار و گفت و گو کرد . 
- تیم فوتبال پرسپولیس در ضربات پنالتی دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مغلوب استقلال شد. در جریان این مسابقه میلاد سرلک به دلیل آسیب دیدگی جزئی جای خود را به محمد شریفی داد. البته این بازیکن در تمرین ریکاوری روز گذشته پرسپولیس شرکت کرد و اکنون هم مشکلی برای دیدار با ماشین سازی ندارد.
- جمشید نظمی از تراکتور با مدیرعامل پیکان دیدار کرد  ، طی این جلسه، مدیرعامل تراکتور درخصوص مشکل سعید واسعی و شکایت پیکان با مدیرعامل این باشگاه به توافق رسید. بر این اساس مشکل سعید واسعی  برای همراهی تراکتور در دیدارهای آتی برطرف شد.
-  روابط عمومی فدراسیون فوتبال از افزایش 10 برابری رقم جریمه سرمربیان خبر داد و برای مرتبه اول سرمربیان با جریمه 50 میلیون تومانی روبه‌رو خواهند شد و در صورت تکرار رقم جریمه به شکل تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد و در نهایت منجر به محرومیت سرمربیان تیم‌ها می شود.
- کمیته انضباطی جلسه علیرضا حقیقی سنگربانّ گل گهر را  برگزار  و وی را به کسر 40 درصد از قرارداد و اخراج از تیم محکوم کرد و از کادرفنی خواست که این دروازه‌بان را تا پایان فصل از تیم کنار بگذارد.
- یحیی گل‌محمدی مربی پرسپولیس به یک جلسه محرومیت قطعی و همچنین یک جلسه محرومیت تعلیقی از مسابقات لیگ برتر به مدت 6 ماه به همراه 400 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
-  ورزشکارانی که به عنوان گروه اول به المپیک توکیو رفتند :  قایقرانی - نازنین ملایی ،  تیروکمان -  میلاد وزیری ،  تنیس روی میز -  نیما عالمیان ، شمشیربازی - مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی ،  تکواندو - میرهاشم حسینی، آرمین هادی‌پور و ناهید کیانی ،  تیراندازی - مهیار صداقت، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، هانیه رستمیان، جواد فروغی و آرمینا صادقیان ، والیبال: سعید معروف، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و آرمان صالحی
علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی سه فصل اخیر برایتون انگلیس به فاینورد هلند پیوست.  جهانبخش بلافاصله پس از انتقال استیون برگویس به آژاکس در فهرست خریدهای تابستانی فاینورد قرار گرفت و پس از حضور در تست های پزشکی این تیم بالاخره قراردادش را با فاینورد به امضا رساند. 
- اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی چلسی با قراردادی به ارزش 2 میلیون یورو به آث میلان پیوست.
- اشرف حکیمی، مدافع تازه وارد پاری سن ژرمن به کرونا مبتلا شد.
- محمد محمدی بریمانلو کاپیتان تیم ملی جودو با انتشار کلیپی از مبارزاتش در سالیان اخیر، از انگیزه بالای خود برای تکرار موفقیت ها خبر داد.
- سایت فدراسیون جهانی کاراته در گزارشی نوشت: "توماس اسکات، کاراته کای 75 - کیلو آمریکایی خود را از بابت حضور در المپیک و جایگزینی بهمن عسگری که به دلیل دوپینگ محروم شد، خوش شانس می داند."
- پس از صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی، فرهاد مجیدی سرمربی این تیم در صفحه اینستاگرامی  تصاویری از خود در دربی 96 به اشتراک گذاشت.پستی که به سرعت با واکنش فابیو کاناوارو کاپیتان اسبق تیم  فوتبال ایتالیا همراه شد. وی که رفاقت نزدیکی با مجیدی دارد، نشان داد پیگیر این مسابقه حساس دوست خود هم بوده و با گذاشتن یک کامنت، سرمربی استقلال را مورد تمجید قرار داد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها