فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
20 بازیکن برتر لیگ انگلیس در سال 2021 به انتخاب تلگراف
با به پایان رسیدن سال 2021، نشریه تلگراف 20 بازیکن برتر لیگ انگلیس در سال جاری میلادی را انتخاب کرده است که در این لیست باشگاه‌هایی مثل چلسی، لیورپول و منچسترسیتی، نمایندگان زیادی دارند. لیست منتخب تلگراف را در ادامه می‌خوانید:
بهترین های جزیره

20- ویرجیل فن دایک(لیورپول)

مشخصا سال 2021 برای فن‌دایک سال سختی بود زیرا این بازیکن بخش زیادی از این سال را به خاطر مصدومیتی جدی و سنگین از دست داد. او هنوز نتوانسته به طور کامل به روزهای اوجش برگردد و به همین خاطر هم در این رده‌بندی جایگاه بالاتری ندارد اما حضور او در خط دفاع لیورپول کاملا تاثیرگذار است و نبود این بازیکن به طور کامل حس می‌شود. با توجه به دوری طولانی مدت فن‌دایک، عملکرد او در بازگشت تاثیرگذار بوده است و می‌توان گفت صرف حضور این مدافع در خط دفاع تیم کلوپ، قرمزها در دفاع عملکرد بهتری دارند.

19- میسون مانت(چلسی)

منصفانه است اگر بگوییم، میسون مانت اگر چه بازیکن محبوب فرانک لمپارد بود اما مجبور شد ارزش‌هایش را به توماس توخل ثابت کند. این بازیکن جوان به سرعت توانست نشان دهد که برای تیم توخل هم مهره‌ای ارزشمند است. هوش و دوندگی بالای او در سبک بازی چلسی بسیار تاثیرگذار بود و چند پسته بودن او نیز باعث شد تا توخل بتواند در چندین پست از این بازیکن بهره بگیرد. تنها محمد صلاح توانسته است تعداد گل و پاس گل بیشتری از مانت در فصل جاری به ثبت برساند.

18- فابینیو(لیورپول)

هافبک برزیلی نمونه‌ای بی‌نقص از بازیکنی است که ارزش او وقتی به چشم می‌آید که در ترکیب نباشد. خط هافبک لیورپول بدون فابینیو انگار چیزی کم دارد و مثل همیشه عمل نمی‌کند. او حتی در نیمه اول سال و در فصل گذشته نیز در دفاع میانی عملکرد بدی نداشت ولی با رفتن او به خط دفاع، خط هافبک لیورپول به شدت به مشکل خورد.

17- رحیم استرلینگ(منچسترسیتی)

این طور به نظر می‌رسید که روزهای استرلینگ در منچسترسیتی به شماره افتاده است و بعد از جذب جک گریلیش نیز این گمانه‌زنی‌ها بیشتر نیز شد و هنوز هم تردیدهایی در مورد ماندن استرلینگ در سیتی وجود دارد. با این وجود او از زمان بازگشتش به ترکیب سیتی توانسته بسیار تاثیرگذار ظاهر شود و در 10 بازی 6 گل زده است. ضمن این که نباید از نقش حیاتی این بازیکن برای تیم ملی انگلیس در جریان مسابقات یورو و رسیدن سه شیرها به فینال غافل شد.

16- تیاگو سیلوا(چلسی)

مدافع برزیلی در 37 سالگی هنوز یکی از برترین مدافعان حاضر در دنیای فوتبال است. قدرت رهبری او بدون شک کمک زیادی به استحکام خط دفاعی توخل کرده است. او در بسیاری از بازی‌ها مانند صخره‌ای مستحکم است و خیلی اوقات در ضربات شروع مجدد نیز خطری برای تیم حریف محسوب می‌شود. بی‌دلیل هم نیست که سران چلسی قرارداد این بازیکن را تمدید کردند. جذب این مدافع برزیلی یکی از از بهترین خریدهایی است که چلسی در سال‌های اخیر انجام داده است.

15- ایلکای گوندوگان(منچسترسیتی)

هافبک آلمانی قدرت پاسکاری فوق‌العاده‌ای دارد و در بازی با هوش بالا و پختگی خاصی عمل می‌کند. او در سال جاری گلزنی را نیز به خصوصیت‌هایش اضافه کرد و آمار گلزنی فوق‌العاده 11 گل در 12 بازی بود که در مسیر قهرمانی منچسترسیتی نقشی بسیار موثر بازی کرد. اهمیت او برای تیم گواردیولا بسیار زیاد است و نمی‌توان از تاثیرگزاری او چشم‌پوشی کرد.

14- روملو لوکاکو(چلسی)

وقتی چلسی در ازای 100 میلیون پوند مهاجم اینتر را در تابستان جذب کرد، انتظاری که از لوکاکو وجود داشت این بود که مانند یک ماشین گلزنی عمل کند ولی مصدومیت و افت این بازیکن در کنار مصاحبه جنجالی که لوکاکو انجام داد باعث شده است که این اتفاق هنوز نیافتد. با این وجود شکی در توانایی‌ها و قدرت گلزنی این مهاجم وجود ندارد. لوکاکو در فصل گذشته سری آ یکی از بهترین بازیکنان این لیگ بود و می‌تواند این عملکرد خوب را در سری آ نیز تکرار کند.

13- ژوائو کانسلو(منچسترسیتی)

پیشرفت این مدافع کناری پرتغالی از یک مدافع کناری ساده به یک مدافع بازی‌ساز مدرن که به جلو می‌زد، یکی از نکات برجسته منچسترسیتی در دو فصل اخیر بوده است. این روزها کانسلو بیشتر از قبل گلزنی می‌کند و پاس گل می‌دهد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که بخش زیادی از وظایف دفاعی این بازیکن را کایل واکر در سمت دیگر خط دفاع پوشش می‌دهد تا کانسلو بتواند به حملات تیم اضافه شود.

12- آنتونیو رودیگر(چلسی)

مدافع آلمانی چلسی سال فوق‌العاده‌ای را سپری کرد. او سال را به عنوان مدافعی معمولی شروع کرد و آن را به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیا به پایان رساند تا باشگاه‌های مهمی در دنیا به دنبال جذب او باشند. او بسیار دونده است و قدرت فیزیکی بالایی دارد و توانسته در کنار تیاگو سیلوا یکی از سه مدافع مستحکم خط دفاعی تیم توخل باشد و نقش مهمی در موفقیت چلسی در قهرمانی این تیم در اروپا داشته باشد.

11- روبن دیاس(منچسترسیتی)

بازیکنان بسیار کمی توانسته‌اند با حضور در خط دفاع یک تیم به این شکل تاثیرگذار ظاهر شوند. دیاس با اضافه شدن به تیم گواردیولا استحکامی فوق‌العاده به خط دفاع سیتی داد و نه تنها مدافع اصلی این باشگاه است بلکه در سن 24 سالگی یکی از رهبران تیم محسوب می‌شود و قطعا به زودی بازوبند کاپیتانی این باشگاه نیز به او خواهد رسید. دیاس یکی از مهم‌ترین بازیکنان در ایجاد ثبات و آرامش در خط دفاع تیم است و این چیزی بود که سیتی تا قبل از آمدن دیاس از نبوش رنج می‌برد. ثبات بالای این بازیکن بسیار مثال زدنی است.

10- هری کین(تاتنهام)

هری کین فصل جدید مسابقات را با مشکلات زیادی شروع کرد و به نظر می‌رسد تازه این مشکلات را پشت سر گذاشته و دوباره به روند گلزنی بازگشته است. او در تابستان می‌خواست به منچسترسیتی برود اما سران تاتنهام مانع از انجام این انتقال شدند. او نیز تا قبل از پایان سال میلادی در مسابقات این فصل تنها دو گل زد که برای بازیکنی در کلاس او یک فاجعه به حساب می‌آید اما نباید فراموش کرد که او فصل گذشته برنده جایزه آقای گلی و پاس گل در لیگ برتر شد و سال فوق‌العاده‌ای داشت. اگر کین فصل جاری را در میان برترین گلزنان لیگ برتر به پایان رساند نباید تعجب کرد.

9- فیل فودن(منچسترسیتی)

بازیکن 21 ساله انگلیسی یکی از ستاره‌های نوظهور نسل جدید فوتبال انگلیس است که زیر نظر پپ گواردیولا پیشرفتی فوق‌العاده داشته است. او تمام توانایی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک هافبک برجسته را دارد و می‌تواند هر کاری که دوست دارد را در جریان بازی انجام دهد. نگرانی‌هایی در مورد بی‌ثباتی او در برخی مسابقات و همچنین تجربه کم او وجود دارد و اگر فودن نتواند بر این مشکل غلبه کند، با توجه به استعداد فوق‌العاده‌اش واقعا ناراحت‌کننده خواهد بود زیرا فودن توانایی تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ انگلیس را دارد.

8- انگولو کانته(چلسی)

کانته وقتی مصدوم نیست یک بازیکن فوق‌العاده است و این موضوع را در فینال لیگ قهرمانان نیز نشان داد. او در طول تمام بازی در همه جای زمین وجود دارد و این طور به نظر می‌رسد که انگار دو انگولو کانته در زمین مسابقه وجود دارد. اگر چه روند مصدومیت‌های اخیر این بازیکن نگران کننده بوده است اما می‌توان گفت کانته برای چلسی و تیم ملی فرانسه بازیکنی بی‌جانشین است.

7- دکلان رایس(وستهام)

شاید قرار گرفتن این بازیکن در چنین جایگاهی برای خیلی از فوتبال دوستان عجیب باشد اما واقعا به سختی می‌توان هافبکی بهتر از رایس در لیگ برتر فعلی پیدا کرد. این بازیکن 22 ساله هنوز در حال پیشرفت است و در سال‌های اخیر بیشتر به حملات نیز اضافه می‌شود و گلزنی می‌کند. او بهترین بازیکن باشگاهش است و در تیم ملی انگلیس نیز یکی از بازیکنان کلیدی سه شیرها محسوب می‌شود. تنها قیمت بالای درخواستی وستهام باعث شده است که این بازیکن را در تیمی بزرگتر نبینیم ولی به نظر می‌رسد رفتن او به باشگاهی بزرگتر اجتناب‌ناپذیر باشد.

6- کوین دی‌بروین(منچسترسیتی)

اگر دی بروین کاملا آماده باشد، اتفاقی که مصدومیت‌های پیاپی در سال جاری مانع آن شده است، هافبک بلژیکی را می‌توان در جایگاهی بالاتر از جایگاه فعلی‌اش در لیست امسال تصور کرد. دی‌بروین یک هافبک در کلاس جهانی است که می‌تواند با قدرت بالای پاسکاری هر کاری انجام دهد. دی‌بروین توانایی کنترل جریان بازی را دارد و همیشه نیم نگاهی هم به گلزنی دارد. او در فصل جاری اندکی به مشکل خورده است اما همچنان می‌توان دی‌بروین را یکی از برترین هافبک‌های دنیا دانست.

5- کریستیانو رونالدو(منچستریونایتد)

منچستریونایتد در حال سپری کردن فصلی دشوار است و اگر چه صحبت‌های زیادی در این مورد وجود دارد که شیاطین سرخ با توجه به سبک بازی رالف رانگنیک، بدون رونالدو بهتر بازی می‌کنند یا نه اما رونالدو هنوز یکی از برترین بازیکنانی است که این ورزش به چشم خود دیده است و هنوز در گلزنی بی‌نظیر است. رونالدو در این فصل نیز گل‌های زیادی برای شیاطین سرخ زده است و این در حالی است که او 36 سال دارد.

4- جورجینیو(چلسی)

بحث زیادی در این مورد وجود داشت که جورجینیو با توجه به نقشش در قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان و همچنین قهرمانی ایتالیا در مسابقات یورو باید برنده توپ طلای امسال شود. او بدون شک ارزش‌هایش را در چلسی ثابت کرده است و این در حالی است که هنگام حضورش در لندن هواداران تردیدهای زیادی در مورد این بازیکن داشتند. با این وجود الان دیگر هیچ تردیدی در مورد جورجینیو وجود ندارد و او را یکی از برترین هافبک‌های تخریبی دنیا می‌شناسند.

3- سادیو مانه(لیورپول)

خیلی از زمانی که این عقیده وجود داشت که صلاح و مانه نمی‌توانند در کنار هم بازی کنند، نمی‌گذرد. با این وجود این روزها همه می‌دانند که این دو مکمل بسیار خوبی برای هم هستند. بازی‌های ترکیبی این دو فوق‌العاده است و اگر چه توجه رسانه‌ای همیشه معطوف به مانه نیست اما او در فصل جاری از 100 گل برای لیورپول عبور کرد و سبک بازی او به خوبی با خواسته‌های یورگن کلوپ سازگار است.هر چه که باشد او اولین خرید مربی آلمانی بعد از آمدن به لیورپول بود.

2- برناردو سیلوا(منچسترسیتی)

بازگشت برناردو سیلوا به روزهای اوج بسیار تاثیرگذار بوده است. پپ گواردیولا توانست به نحوی برناردو را در تابستان به ماندن در سیتی قانع کند. وینگر پرتغالی قصد داشت دوران بازی خود را در باشگاهی دیگر سپری کند و تلاش‌هایی هم برای رسیدن به هدفش انجام داد اما در نهایت در سیتی ماندگار شد و حالا بدون شک مهم‌ترین بازیکن منچسترسیتی است تا گواردیولا او را بهترین بازیکن فعلی لیگ انگلیس توصیف کند. درخشش او در فصلی که منچسترسیتی مهاجم نوک تخصصی ندارد، کمک زیادی به صدرنشینی تیم سیتی کرده است.

1- محمد صلاح(لیورپول)

او نه تنها بهترین بازیکن فعلی لیگ برتر انگلیس بلکه احتمالا بهترین بازیکن دنیا است. مهاجم 29 ساله لیورپولی‌ها در حال شکاندن رکوردهای فوق‌العاده‌ای است. او در یک مقطع 15 گل و 9 پاس گل داد تا نقش زیادی در گل‌های به ثمر رسیده تیمش داشته باشد و در چندین بازی متوالی دائما یا گل می‌زد یا پاس گل می‌داد تا یک تنه ستاره تیم یورگن کلوپ باشد.

سایرین

برونو فرناندز(منچستریونایتد)، ادوارد مندی(چلسی)، دیوگو ژوتا(لیورپول)، سون هیونگ مین(تاتنهام)، ترنت الکساندر آرنولد(لیورپول)، آلیسون بکر(لیورپول)، جک گریلیش(منچسترسیتی)، ادرسون(منچسترسیتی)، ریس جیمز(چلسی) و اندرو رابرتسون(لیورپول) نیز از دیگر بازیکنانی هستند که در سال جاری میلادی عملکردی قابل تحسین داشتند و می‌توانستند در این لیست جای بگیرند و با داشتن عملکردی بهتر در سال جاری شاید نام آنها در فهرست بهترین بازیکنان سال 2022 به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیست فعلی قرار بگیرد.

*آرمین زمانی

برچسب ها: لیگ برتر انگلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار