فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
به بهانه پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان
بعد از جدایی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد، باشگاه النصر عربستان موفق شد این ستاره پرتغالی را به خدمت بگیرد تا بعد از سال‌ها حضور رونالدو در اروپا، به زودی شاهد حضور او در لیگ عربستان باشیم. هر چه که باشد رونالدو یکی از بزرگترین نام‌های تاریخ فوتبال است و حضور او در لیگ عربستان و تیم النصر اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد و همین حالا نیز تعجب تمام فوتبالدوستان دنیا را برانگیخته است. به همین بهانه سایت " گل " نگاهی دارد به دیگر نقل و انتقالات عجیب دنیای فوتبال که تعدادی از آنها را در ادامه می‌خوانید:
عجیب‌ترین انتقالات تاریخ فوتبال

" به‌به " ، از ویتوریا به منچستریونایتد

" به‌به " تازه به ویتوریا گیمارش پیوسته و هنوز حتی یک بازی هم برای این تیم انجام نداده بود که منچستریونایتد برای خرید این بازیکن با مبلغ حدودی 2/7 میلیون پوند در سال 2010 دست به کار شد. این معامله واقعا عجیب بود. نه به این خاطر که الکس فرگوسن، سرمربی وقت " شیاطین سرخ " حتی یک بار هم بازی این مهاجم را ندیده بود و خود این مربی هم بعدا اعتراف کرد که این خرید را تنها به توصیه کارلوس کی‌روش، دستیارش انجام داده است. پلیس پرتغال نیز تحقیقاتی انجام داد چرا که خورخه مندس، مدیر برنامه‌های معروف دنیای فوتبال تنها چند روز قبل از این انتقال ، مدیر برنامه‌های " به‌به " شده بود و 40 درصد مبلغ آن را به جیب زد. با این حال هیچ اتهامی به کسی زده نشد. تنها نکته قطعی در مورد این انتقال اسرارآمیز این بود که " به‌به " به هیچ عنوان در سطح و اندازه‌های بازی در منچستریونایتد نبود و در سال 2014 اولدترافورد را به مقصد بنفیکا ترک کرد. او در دوران حضورش در منچستریونایتد نیز سه بار به طور قرضی به تیم‌های دیگر رفت و تنها دو بازی در لیگ برتر انجام داد.

کوین پرنس بواتنگ ، از ساسولو به بارسلونا

در سال 2019 و وقتی که بارسلونا منیر الحدادی را به سویا فروخت، مشخص بود که این باشگاه به یک بازیکن تهاجمی دیگر نیاز دارد. ضمن این که همه می‌دانستند " آبی و اناری‌ها " پول چندانی برای خرج کردن ندارند. به همین خاطر خیلی عجیب نبود که سران بارسا تصمیم گرفتند یک بازیکن را به طور قرضی جذب کنند. چیزی که عجیب به نظر می‌رسید این بود که آنها به دنبال جذب کوین پرنس بواتنگ رفتند و نیم‌نگاهی به دائمی کردن انتقال او در تابستان و با پرداخت 8 میلیون یورو هم داشتند. بواتنگ که در آن زمان 31 سال داشت، در تیم ساسولو توپ می‌زد که غیرمنتظره‌ترین تماس تلفنی زندگی‌اش را از نیوکمپ دریافت کرد. اگر بخواهیم صادق باشیم، بواتنگ به عنوان مهاجم کاذب عملکرد خوبی در ساسولو و نیم فصل اول 2018-2019 داشت اما وقتی در پایان فصل به ایتالیا برگشت، هیچکس حتی اندکی متعجب نشد ، چرا که آمار او در بارسلونا تنها 4 بازی و بدون هیچ گل زده‌ بود.

اندی کارول ، از نیوکاسل به لیورپول

اندی کارول خودش اعتراف کرده است:«آماده ترک نیوکاسل نبودم. خیلی تعجب کردم. نیوکاسل باشگاه من بود و تنها 22 سال داشتم. حتی به لیورپول فکر هم نمی‌کردم.» در حقیقت کارول حتی خبر نداشت هم‌تیمی‌های جدیدش چه کسانی خواهند بود و اعتراف کرده که در مسیر رسیدن به مرسی ساید، نام بازیکنان لیورپول را در اینترنت جستجو کرده است. مصدومیت‌های مداوم شانس این مهاجم را برای درخشش در ترکیب لیورپول از بین برد اما حقیقت غیرقابل کتمان این است که لیورپول با پرداخت 35 میلیون پوند برای این مهاجم، پول زیادی را هدر داد. کارول در طول سه سال حضورش در آنفیلد تنها 6 گل زد.

سسک فابرگاس و انتقال به کومو

با توجه به این که دنیس وایز، ستاره باشگاه چلسی ، مدیر عامل تیم کومو است، انتقال عجیب سسک فابرگاس به این تیم ایتالیایی قطعا ربطی به حضور این بازیکن در چلسی دارد. بازیکن اسپانیایی دورانی سخت و پر از مصدومیت در موناکو داشت و البته به زودی یکی از سهامداران باشگاه کومو نیز خواهد شد. با این وجود، این انتقال باز هم باعث تعجب فوتبالدوستان شد. بازیکن سابق چلسی و آرسنال می‌توانست با حضور در تیمی دیگر پول بسیار بیشتری به جیب بزند اما به نظر می‌رسد او در تلاش است تا کومو را به سری آ برگرداند. فابرگاس در این باره گفته است:«پول برایم مهم نبود و دنبال پروژه‌ای بودم که مرا به وجد بیاورد.»

جولین فائوبرت ، از وستهام به رئال‌مادرید

اگر چه انتقال توماس گراوسن به رئال انتقال عجیبی بود اما عجیب‌ترین انتقال تاریخ رئال‌مادرید بدون شک جولین فائوبرت است. در حقیقت وقتی رئال‌مادرید در ژانویه 2009 به طور قرضی فائوبرت را از وستهام جذب کرد، تمام دنیای فوتبال تعجب کردند. حتی بند دائمی کردن این انتقال نیز در قرارداد وجود داشت اما این اتفاق هیچوقت نیفتاد. فائوبرت یک بار در جلسه تمرینی شرکت نکرد چون فکر می‌کرد آن روز تعطیل است و یک بار هم در جریان دیدار مقابل ویارئال در حال چرت زدن روی نیمکت دیده شد. در هر صورت دوران عجیب او در پایتخت اسپانیا بسیار کوتاه بود.

خاویر ماسکرانو و کارلوس توز ، از کورینتیانس به وستهام

در تابستان 2006، کارلوس توز و خاویر ماسکرانو در دنیای فوتبال خواهان زیادی داشتند. باشگاه‌هایی نظیر رئال‌مادرید، بارسلونا و یوونتوس به دنبال این دو بودند و به همین خاطر وقتی اعلام شد آنها به تیم وستهام پیوسته‌اند، همه تعجب کردند. گفته می‌شد شخص ثالثی در انجام این انتقال دخالت کرده است و ابهامات زیادی به وجود آمد اما هر دو بازیکن در نهایت برای وستهام بازی کردند. وستهام در نهایت به خاطر تخطی از قوانین لیگ برتر به پرداخت 5/5میلیون پوند محکوم شد و در نهایت این توز بود که با گل خود در هفته آخر حکم بقای وستهام در لیگ را امضا کرد. بدون هیچ تعجبی هم توز و هم ماسکرانو در تابستان سال بعد وستهام را ترک کردند . توز به منچستریونایتد رفت و ماسکرانو نیز به لیورپول پیوست.

کریستیانو رونالدو و انتقال به النصر

وقتی انتقال رونالدو به النصر رسمی شد، کسی خیلی تعجب نکرد چون بعد از جام‌جهانی فاجعه‌بار این ستاره با پرتغال، واضح بود که او انتخاب چندانی ندارد. هیچ باشگاه بزرگ اروپایی رونالدو را نمی‌خواست یا حداقل توانایی پرداخت دستمزد سنگین او را نداشت. در هر صورت می‌توان به طور قطع گفت وقتی رونالدو در حال ترک اولدترافورد بود به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد سر از لیگ عربستان در بیاورد. در حقیقت هیچکس فکر نمی‌کرد برنده 5 توپ طلا در پایان سال میلادی در عربستان باشد. این یکی از عجیب‌ترین انتقالاتی است که دنیای فوتبال به خود دیده است.

ویکتور والدز ، از منچستریونایتد به استاندارد لیژ

بعد از این که والدز از بارسلونا جدا شد، دیگر هیچ چیز برایش خوب پیش نرفت. او در پایان فصل 2013-2014 و وقتی در بارسا بود، دچار مصدومیت شد و همین باعث شد موناکو از خرید او منصرف شود. اگر چه منچستریونایتد این بازیکن را جذب کرد اما والدز نتوانست زیر نظر فن‌خال زیاد بازی کند و در جستجوی زمان بازی به طور قرضی به استاندارد لیژ رفت. این شروعی بر پایان مردی بود که تا دو سال پیش مقابل 90 هزار نفر بازی می‌کرد و اگر چه با تیم بلژیکی به قهرمانی رسید اما در نهایت این باشگاه نیز به این نتیجه رسید که به منظور ایجاد فضا برای بازیکنان جوان‌تر، والدز را به طور دائمی جذب نکند. والدز در نهایت سر از میدلزبرو در آورد و قراردادی دو ساله با این تیم بست اما 12 ماه بعد به دوران حرفه‌ای خود پایان داد.

جاناتان وودگیت از نیوکاسل به رئال‌مادرید

معلوم نیست که چرا سران رئال‌مادرید فکر کردند خرید جاناتان وودگیت ایده خوبی است. درست است که او در روزهای خوبش مدافع فوق‌العاده‌ای بود اما این روزهای خوب بسیار کم‌ بودند و وودگیت نیز به ندرت سالم و آماده بود. حتی وقتی رئال‌مادرید برای خرید او در سال 2004 دست به کار شد ، این بازیکن مصدوم بود. با این وجود دکترهای رئال‌مادرید نتوانستند مشکل مصدومیت شدید این بازیکن را تشخیص دهند. وقتی وودگیت آماده بازی شد، بدترین بازی ممکن را انجام داد چرا که یک گل به خودی زد و سپس هم اخراج شد. به همین خاطر هم هیچکس بابت بازگشت وودگیت به انگلیس در سال 2006 ناراحت نشد. این بازیکن تنها 8 بار برای رئال‌مادرید در لالیگا بازی کرد.

*آرمین زمانی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار