فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۸۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
با پارسا جعفری ، دروازه بان مشهدی تیم ذوب آهن اصفهان
پارسا جعفری دروازه بان جوان و مشهدی چند فصلی است که در تیم ذوب آهن اصفهان حضور دارد. سنگربان باآتیه تیم فولاد شهر اصفهان در لیگ امسال شرایط متفاوتی را تجربه کرده است.پارسا در رقابت تنگاتنگ با حبیب فرعباسی در نیم فصل نخست و با محسن فروزان در نیم فصل دوم توانست خودش را به عنوان یک سنگربان آینده دار در دروازه تیم ذوب آهن نشان دهد.جعفری که تا به اینجای کار باثبات ظاهر شده به خوبی می‎‌تواند یک دروازه بان قابل اتکا لقب بگیرد.اگرچه او جوان است و یک رقیب باتجربه دارد ولیکن عملکردش در لیگ بیست و سوم خیال ذوب آهن را برای داشتن یک گلر شش دانگ آسوده کرده است.این هفته سراغ پارسا جعفری رفتیم .
سنگربان گلساز

وداع با جام حذفی

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رقابت نزدیکی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز مقابل تراکتور داشت .تیم قدیمی نصف جهان در نهایت نتیجه بازی را در ضربات پنالتی واگذار کرد .پارسا جعفری در این بازی محافظت دروازه ذوب آهن را برعهده داشت و در طول مسابقه یکی از عناصر تاثیرگذار ذوب بود.جعفری درباره این مسابقه می گوید:بازی سخت و متفاوتی نسبت به دیداری که در لیگ برتر با آن‌ها داشتیم، انجام دادیم. سرمربی حریف تغییر کرده بود و از حمایت هواداران‌شان هم سود می‌بردند که نیمه نخست با وجود نظمی که ما داشتیم، آن‌ها بهتر بازی کردند ولی خدا را شکر توانستم دروازه‌ام را بسته نگه دارم، اما در ابتدای نیمه‌ دوم روی یک لحظه غفلت و عدم تمرکز گل خوردیم. در ادامه بازی با تدابیری که آقای ربیعی داشتند، به بازی برگشتیم و بازی به وقت‌های اضافه کشید ولی در ضربات پنالتی شانس یارمان نبود و باختیم .

مهار پنالتی حسین زاده

پارسا یک پنالتی تیم تراکتور را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مهار کرد و مابقی ضربات تیم حریف را هم درست تشخیص داد اما شانس یارش نبود.جعفری در این خصوص می گوید:پنالتی اول را از امیر حسین حسین‌زاده گرفتم و بقیه ضربات را هم درست تشخیص دادم، اما متاسفانه تبدیل به گل شدند. در مجموع ما می‌توانستیم در 120 دقیقه پیروز شویم و در وقت‌های اضافه هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که استفاده نکردیم و نهایتا حذف شدیم.

ستاره شهرآورد " نصف جهان "

دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ بیست و سوم تحت عنوان شهرآورد اصفهان میان دو تیم سپاهان وذوب آهنبرگزار شد.سپاهان که عطش زیادی برای برد داشت تا از جمع مدعیان عقب نماند کار شاگردان محمد ربیعی را با یک پنالتی تمام کرد و سه امتیاز حساس را به دست آورد.پارسا جعفری، گلر ذوب آهن با وجود شکست تیمش بهترین بازیکن میدان بود و‌ برابر حملات متعدد سپاهانی‌ها تاب آورد و در آخر مغلوب ضربه پنالتی شهریار مغانلو شد که اتفاقا جهتش را هم درست تشخیص داد ولی نتوانست آن را مهار کند. در انتهای بازی یک حسرت بزرگ برای پارسا جعفری باقی ماند چون در روز درخشش نتوانست کلین‌شیت ثبت کند.

برد پرگل مقابل تراکتور

ذوب‌آهن اصفهان در بازی برگشت فصل کنونی لیگ برتر موفق شد با نتیجه 4-1 مقابل تراکتور در تبریز پیروز شود.پارسا جعفریدر خصوص این بازی که با برد پرگل ذوب خاتمه یافت، می گوید: بازی در تبریز و با حضور هواداران پرشور تراکتور خیلی خوب بود. ما تمرکز خوبی روی بازی داشتیم و برای برد هم به تبریز رفته بودیم. بچه‌ها سنگ تمام گذاشتند و توانستیم بهترین نتیجه را بگیریم.اگر بخواهم صادقانه بگویم تصور نمی کردیم این بازی را با برد پرگل به اتمام برسانیم اما آنالیز دقیقی روی حریف داشتیم و با تمرکز بالایی وارد مسابقه شده بودیم. ما هر بازی موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کردیم اما این بازی توپ‌هایمان تبدیل به گل شد و توانستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

پاس گل سوم

جعفری در بازی برگشت برابر تیم تراکتور، پاس گل سوم تیمش را ارسال کرد و پایه گذار گل تیمش در تبریز بود.وی در این باره می گوید:در آن صحنه توپ را که گرفتم، دیدم مهاجم‌ ما حرکت کرد و توپ را برای او فرستادم و خدا را شکر به خوبی به جواد محمدی رسید و او هم توانست توپ را تبدیل به گل کند تا شرایط بهتر شود. آن موقعیت، گل سوم تیم بود و زمانی که بازی 3 بر صفر شد، فشار از روی تیم ما برداشته و توانستیم با خیال‌ راحت‌تری بازی کنیم.

بدشانسی آوردیم

دروازه بان جوان در خصوص دلیل ناکامی تیم ذوب‌آهن اصفهان در 6 دیدار فصل کنونی لیگ برتر می گوید:اگر دقت کنید ما در آن مسابقات خوب بازی کردیم و بازی به بازی هم بهتر می‌شدیم، اما توپ‌هایمان گل نمی‌شد و بدشانسی آوردیم. اخراج بازیکن، پنالتی بدموقع و چنین مسائلی روی نتایج ما تاثیر گذاشت و حتی در دو بازی گل زدیم و 2 بر صفر پیش افتادیم اما بازی 2-2 شد. از طرفی ما مصدوم‌های زیادی دادیم و حتی چهار بازیکن رباط صلیبی دادند. همچنین بازیکن جدید گرفتیم و هماهنگی آنها هم زمان می‌برد. در هر صورت این شرایط برای خیلی از تیم‌ها اتفاق می افتد و این مسائل در فوتبال طبیعی است.

ما یک هدف داریم

پارسا درباره رقابت با محسن فروزان، سنگربان باتجربه در دروازه تیم ذوب‌آهن می گوید:هر دو برای نام ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و شرایط تیم را بهتر کنیم. چه من در دروازه باشم و چه فروزان باشد، یک هدف داریم که آن هم برد و موفقیت تیم است.

3
«کلین شیت» در لیگ بیست و سوم

جعفری، پنجمین حضورش در ترکیب ذوب آهن را تجربه کرد و بدون شکست نیم فصل لیگ بیست و سوم را به پایان رساند.این دروازه‌بان جوان که در فصل کنونی لیگ برتر بطور چرخشی از دروازه ذوب آهن حفاظت کرده و حتی مقابل استقلال تهران هم در ترکیب اصلی به میدان رفت، پنجمین بازی خود را مقابل گل‌گهر انجام داد و در این مسابقه موفق به «کلین شیت» شد.جعفری در پنج دیداری که برای ذوب آهن در لیگ بیست و سوم به میدان رفت، 3 «کلین شیت» انجام داد تا عملکرد مطمئنی در ترکیب این تیم در نیم فصل به نمایش بگذارد .او مقابل تیم های آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز و گل گهر سیرجان دروازه ذوب آهن را بسته نگه داشت.

بدشانسی در اولین بازی رسمی

گلر مشهدی از فصل 1401-1400 درون دروازه تیم ذوب آهن دیده شد اما با بدشانسی و سر خوردن توپ از دستش در اولین دیدار رسمی‌اش درلیگ برترمقابل پرسپولیس، کمی بی‌رحمانه مورد انتقاد قرار گرفت و باعث شد تا مدت‌ها از ترکیب ذوب آهن دور شود. با وجود آن اما همیشه پای ثابت اردوهای تیم امید بود و اکثر اوقات در ترکیب اصلی تیم فولاد شهر نیز قرار می‌گرفت.

سنگربانی از مشهد مقدس

پارسا جعفری متولد 1378 در مشهد مقدس است و سابقه بازی در تیم سایپا را نیز دارد.این سنگربان به تیم امید هم دعوت شد و 5 بازی برای تیم کشورمان انجام داد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار