فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
16000 داوطلب برای همراهی با هواداران
یورو 2024 ، صحنه ای زیبا از تعامل فرهنگ های متفاوت



16000 داوطلب از سرتاسر دنیا جمع شده اند تا نقشی در برگزاری رقابتهای یورو 2024 در 10 شهر میزبان در آلمان داشته باشند.

این 16 هزار داوطلب از 124 کشور متفاوت در یورو 2024 حضور یافته اند ولی به نظر می رسد که "سم" از استرالیا بیش از سایرین در سفر بوده است: "مسیری بسیار طولانی را پشت سر گذاشتم ولی این ایده که فرهنگ های بسیار متفاوت در این رقابتها گرد هم آمده اند، بسیار جذاب است. اندازه و مقیاس این رقابت ها فوق العاده است. در واقع رخدادی است که یک بار در زندگی انسان به وقوع می پیوندد."

گزینش برای این مورد دقیقا از یک سال قبل از آغاز رقابتهای یورو در 14 ژوئن آغاز شد. این تعداد داوطلب از جمع 146 هزار تقاضا و پس از 25 هزار مصاحبه، انتخاب شدند.

همه آنها که راهی یورو 2024 شده اند با چهره های خندانی با پوشش های سبز رنگ مواجه شده اند. هر شهر میزبان 1600 داوطلب را در اختیار دارد که در ورزشگاه یا در سطح شهر حضور پیدا می کنند که مسئولیت های متفاوتی دارند ، از بررسی بلیت ها و اعتبارسنجی تا پذیرایی و تامین غذا.

از این جمع، 2/32 درصد برای اولین بار به عنوان داوطلب شرکت می کنند و 8/67 درصد قبلا چنین کاری را انجام داده اند. به طور میانگین سن آنها 8/36 سال است که مسن ترین شان 89 ساله است! 8/52 درصد نفرات مرد و مابقی زن هستند.

خدمت به هواداران

بسیاری از داوطلب ها در پشت صحنه کار می کنند اما یکی از دپارتمان هایی که بیش از همه دیده می شود، خدمات به تماشاگران است و مربوط به داوطلبانی است که در هر بازی با هواداران تعامل دارند. "الا"، یکی از داوطلب ها که از انگلستان آمده است، توضیح می دهد: "در هر بازی یا در ورزشگاه حضور دارم یا بیرون از آن در مسیر رسیدن به ورزشگاه به هواداران خدمات ارائه می دهم. ما آنجا هستیم که به هر سوالی پاسخ دهیم، به مردم کمک کنیم، آنها را به سمت صندلی هایشان هدایت کنیم و همچنین فضایی مناسب برای همه فراهم سازیم. ما دستکش های فومی بزرگ داریم و بلندگوهایی که می توانیم جمعیت را به سمت مورد نظر هدایت کنیم."

"مایکل" ، یک داوطلب بخش پایدارسازی در هامبورگ، مسئول افزایش آگاهی تازه کارها در ورزشگاه است. او می گوید: "وقتی هواداران آلبانی به اینجا آمدند، عبارت "خوش باش" را به زبان آلبانیایی یاد گرفتم و آن را به همه می گفتم. همه لبخند می زدند! من می خواستم به شهر خودم کمک کنم. این موضوع برای من مربوط به فوتبال نمی شود، مربوط به آلمان و هامبورگ است. بازیهای زیادی را در زندگی ام دیده ام و فکر می کنم که این بار باید کاری انجام می دادم."

برای اولین بار، برنامه داوطلب ها در ارتباط با هر شهر میزبان انجام می شود. "مایکل" این موضوع را از طریق یک رویداد محلی متوجه شد. او ادامه می دهد: "احساس می کردم که مجبور هستم برای این مسابقات یورو داوطلب شوم، چرا که در هامبورگ زندگی می کنم و عاشق اینجا هستم."

در مجموع داوطلب ها در چه قسمت هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در سازماندهی مسابقات، استقبال از هواداران و ارائه اطلاعات به آنها، بررسی بلیت ها، نقل و انتقال و محوطه مربوط به هواداران.

*سید محمد طاهر شاهین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار