فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۸۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
با احمد زنده روح، هافبک تیم گل گهر سیرجان
احمد زنده‌روح هافبک کرمانی پس از دو سال حضور در تیم فجر شهیدسپاسی شیراز برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی به گل گهر سیرجان بازگشت و عملکرد خیره‌ کننده‌ای در بازگشت به اردوی سرمه‌ای پوشان به عنوان کاپیتان دوم تیم پس از مهران گلزاری داشت.او در فصل گذشته لیگ برتر پس از سعید سحرخیزان که با 8 گل بهترین گلزن گل‌گهر در لیگ برتر لقب گرفت، با 7 گل دومین گلزن برتر سیرجانی ها در لیگ بیست و سوم بود . یکی از اولویت‌های مدیران باشگاه گل گهر که اخیرا عملیاتی شد حفظ وی در نقل و انتقالات بود. در نهایت پس از مذاکراتی که انجام شد زنده‌‌روح تصمیم به ماندن گرفت و قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با باشگاه گل‌گهر سیرجان تمدید کرد.این هفته سراغ کاپیتان کویر سیرجانی ها رفتیم .
دومین گلزن برتر

احمد در لیست خرید پرسپولیس بود

لیست خرید باشگاه پرسپولیس در نقل وانتقالات تابستانی فاش شد و دو بازیکن گل گهرسیرجان در فهرست خرید سرخپوشان بودند. احمد زنده روح هافبک دفاعی گل گهر یکی از آنها بود. البته زنده روح با تمدید قراردادش با گل گهر از لیست خرید پرسپولیس خارج شد.

سربازی

زنده روح برای گذراندن خدمت سربازی برای دو فصل به عضویت باشگاه فجرسپاسی شیراز درآمد.احمد پس از پایان خدمت سربازی به گل گهر سیرجان برگشت و فوتبال خود را از ادامه داد. وی درباره گذراندن دوران اوج فوتبالی خود در لیگ دسته اول، طبق قانون خدمت سربازی می گوید: سربازی اتفاقی بود که باید می‌افتاد و دیگر ماجرا تمام شده است. در بدترین موقع این اتفاق برای من افتاد و من دوست ندارم این اتفاق برای کسی بیفتد. دو سال از بهترین سال‌های فوتبالی‌ام را سرباز بودم اما به ادامه راه امیدوار هستم.

برخی کم لطفی کردند

احمد پس از بازگشت به گل گهر سیرجان از یک سری حرف های درگوشی ناراحت شد. وی در این باره می گوید:روزی که بعد از خدمت سربازی به گل گهر آمدم از گوشه و کنار شنیدم که می گویند دیگر دوران فوتبال زنده روح تمام شده است. به نظرم کم لطفی شد و حداقل باید منتظر می‌ماندند و شرایط من را می‌دیدند. همان باعث انگیزه شد و خدا و بچه‌ها کمک کردند و شرایطم خوب شد.

لطف خدا شامل حالم شد

زنده‌روح هافبک گل گهر درباره عملکرد قابل توجه خود در بیست و سومین دوره لیگ برتر می گوید: بعد از بازگشت به گل‌گهر، انگیزه و هدف خاصی داشتم و دنبال این بودم که حداقل به شرایطی برگردم که این تیم را ترک کرده بودم. لطف خدا و کمک بچه‌ها بوده که توانسته‌ام به تیم کمک کنم و امیدوارم این شرایط ادامه دار باشد و بتوانم یک شرایط خوب برای تیم و سپس خودم رقم بزنم.

راضی هستیم

زنده‌روح درباره پرداخته نشدن به کیفیت بازیکنان شهرستانی بخصوص گل‌گهر توسط برخی از رسانه‌ها می گوید: " طبیعی است که به تیم های بزرگتر بیشتر توجه شود. بیشتر توجهات به تیم های بزرگ و پرطرفدار است. تیم ما شاید از لحاظ هواداری و اسم و رسم کمی کوچکتر از تیم‌های دیگر باشد، اما ما راضی هستیم و داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم."

باید به نظر کادرفنی تیم ملی احترام گذاشت

زنده‌روح در زمان سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شد و حضور در تیم ملی را تجربه کرد.وی امیدوار است که به تیم ملی دعوت شود ولی تیم ملی مدتی است که جوانگرایی را آغاز کرده است.احمد دراین خصوص می گوید: هر فوتبالیستی در هر شرایط سنی دوست دارد به اردوی تیم ملی دعوت شود. به هر حال جوانگرایی نظر کادر فنی تیم ملی است و باید به نظر آنها احترام گذاشت. دیدگاه خودشان را دارند و باید کار خودمان را انجام بدهیم. به امید خدا در آینده اتفاقات خوبی رخ بدهد.

علت گلزنی احمد

مارینوس اوزونیدس سرمربی یونانی فصل گذشته گل گهر با آرایش 1-3-2-4 ، تیم خود را روانه میدان می کرد . دو هافبک دفاعی این تیم، احمد زنده روح و علیرضا علیزاده بودند که با دو سبک متفاوت شرایط بسیار خوبی را در میانه میدان برای سیرجانی ها ایجاد کردند.این چیدمان باعث می‌شد که زنده روح با توجه به عقب ماندن علیزاده که بیشتر در فاز دفاعی حضور داشت، فرصت بیشتری برای شرکت در حملات پیدا کند و به خوبی توانست از این شرایط برای نشان دادن توانایی خود در گل زدن استفاده کند.زنده روح با 7 گل زده دومین گل کویرنشینان بود.

مثلث زهردار گل گهر

روبرتو تورس، احمدرضا زنده روح و سعید سحرخیزان سه مهره اثرگذار و تعیین کننده گل گهر در فصل گذشته لیگ برتر بودند. هر کدام با گلزنی و پاس گل سهم مهمی در نتایج خوب گل گهر در لیگ بیست و سوم داشتند. گل گهر با این مثلث زهردار صاحب امتیازات مهمی در فصل گذشته شد.

فوتبالیستی از کرمان

احمد زنده روح متولد تیر ماه 1371 از کرمان است.او سابقه بازی تیم مس کرمان، گسترش فولاد تبریز، ماشین سازی تبریز، فجرسپاسی شیراز را دارد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار