PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - August 24 2024
کد خبر: ۸۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.
کیهان ورزشی-

در ابتدای این جلسه محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش ضمن تشریح اجمالی عملکرد کاروان اعزامی به المپیک پاریس و کسب مدال توسط تیم های کشتی و تکواندو خواهان بررسی دلایل ناکامی ورزشکاران دیگر فدراسیون ها شد.  

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: المپیک ۲۰۲۴ پاریس تناقض ها را آشکار ساخت! به یک بهانه ای روسیه و بلاروس را از شرکت در این المپیک محروم میکنند، اما رژیم صهیونیستی را در قتل عام ببش از ۴۰ هزار انسان بیگناه نادیده میگیرند و به درخواستهای متعدد آزادگان جهان و فعالان حقوق بشری برای حذف این رژیم آدمکش از المپیک ۲۰۲۴ جواب منفی می دهند!

تهرانی تاکید کرد امیدوارم ورزش کشور همچنان از تجربیات کیومرث هاشمی در جایگاه مناسب  بهرمند شود.

وی همچنین مشی کارگروه ورزش را در راستای سیاست های کلی حزب مبنی بر حمایت و همراهی با دولت مستقر در چهارچوب اهداف نظام عنوان و برای احمد دنیا مالی در راس وزارت ورزش آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای کارگروه ورزش نقطه نظرات و دیدگاههای خود را مطابق دستور جلسه بیان و عملکرد فدراسیون هایی را که در المپیک پاریس انتظارات را برآورده نکردند مورد نقد قرار دادند.

لزوم بررسی دلایل ناکامی در رشته های گروهی، ضعف عملکرد وزنه برداری، شمشیر بازی، تیراندازی، قایقرانی، تیر و کمان،  ضعف آنالیز و کوچینگ مربیان تیم ملی کشتی آزاد،  تاکید بر موفقیت تیم های ملی بانوان و آقایان تکواندو، تایید موفقیت کشتی فرنگی،   ضرورت نظارت بیش از پیش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر عملکرد فدراسیون ها، فرهنگ سازی و تقویت روحیه ملی از جمله سرفصل هایی بود که اعصای کارگروه ورزش به تفصیل در باره آنها سخن گفتند. 

در بخشی دیگر از این نشست هم اندیشی، حاضرین خواهان تغییر نگاه سنتی نسبت به ورزش شدند، بهره مندی از علوم و تکنولوژی روز اصلاح اساسنامه فدراسیون ها، لزوم توجه ویژه رییس دولت به امر ورزش، گسترش ورزش همگانی، بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد، متخصص و دلسوز،گسترش پایگاههای استعداد یابی و ارتباط با منتقدین، صاحبان فکر و کارشناسان رسانه ها از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود. 

در پایان این نشست اعضای کارگروه ورزش خواهان برنامه ریزی و هدفگذاری وزیر جدید ورزش به منظور دستیابی به موفقیت در المپیک ۲۰۲۸ شدند. این جمع همچنین خواهان برداشته شدن بار ورزش از  روی دوش معدود رشته های مدال آور خصوصا کشتی و تکواندو شده و بر لزوم پاسخگو بودن مسئولین ورزش و روسای فدراسیون های ناکام به خاطر ضعف مدیریت تاکید کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین