ایرانِ قوی، ورزشِ قوی

      
05/تير/1405
|
22:31
|
کد خبر: ۹۴۲۱۹
۱۹:۲۱
۱۴۰۵/۰۴/۰۵

درخشش تیم ملی موی‌تای ایران در مسابقات جهانی با ٨ مدال

تیم ملی موی‌تای ایران با کسب ۸ مدال به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان داد.
درخشش تیم ملی موی‌تای ایران در مسابقات جهانی با ٨ مدال

کیهان ورزشی-

 رقابت‌های قهرمانی جهان موی‌تای در دو بخش مبارزه و فرهنگی (وای‌کرو) پس از ۱۰ روز رقابت به میزبانی کوالالامپور مالزی به پایان رسید و تیم ایران با کسب ۲ مدال نقره، ۶ مدال برنز و عنوان بهترین تیم بانوان، به کار خود خاتمه داد.

در این دوره از مسابقات، ۵۵۹ ورزشکار از ۱۱۴ کشور جهان حضور داشتند و تیم ایران نیز با نام «کاروان شهدای میناب» در این رقابت‌ها شرکت کرد.

در روز پایانی، دو نماینده ایران در دیدار‌های فینال برابر حریفانی از روسیه به روی رینگ رفتند که در پایان، مهدی عبدی و ستاره مرشدی با قبول شکست مقابل رقبای خود، به مدال نقره و عنوان نایب‌قهرمانی جهان دست یافتند.

فرشته حسن‌زاده در وزن ۴۵- کیلوگرم، فاطمه ممانی در وزن ۵۱- کیلوگرم، مهسا محمودپور در وزن ۵۷- کیلوگرم، فاطمه حسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم، نرگس سلیمانی در وزن ۷۱- کیلوگرم و سیاوش امیری در وزن ۶۰- کیلوگرم با راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

در دیگر نتایج، زهرا نصیری پس از دیدار با نماینده فنلاند از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین عسل زعفران‌لو در بخش فرهنگی (وای‌کرو) با کسب امتیاز ۸.۴۶ و اختلافی اندک، از صعود به دیدار نهایی بازماند.

در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی بانوان ایران به دلیل عملکرد موفق خود، عنوان بهترین تیم مسابقات را کسب کرد و کاپ این بخش را از آن خود ساخت.

هدایت تیم ملی مردان ایران بر عهده محمدعلی جهانگیری بود که هم‌زمان سرپرستی تیم را نیز بر عهده داشت. در بخش بانوان نیز شاه‌صنم صدیقی و مهتاب حق‌طلب به عنوان مربیان تیم ملی فعالیت کردند.

همچنین عبدالحلیم برازنده به دعوت فدراسیون جهانی موی‌تای، در جمع داوران این رقابت‌ها حضور داشت و قضاوت چندین دیدار مهم را بر عهده گرفت.

جواد نصیری، رئیس انجمن موی‌تای ایران، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی و نایب‌رئیس فدراسیون آسیایی موی‌تای نیز کاروان کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی کرد.

کاروان موی‌تای ایران پس از پایان این رقابت‌ها، عصر شنبه به کشور بازخواهد گشت.

ارسال نظر