PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کریستال پالاس در تلاش است تا به کریستین بنتکه کمک کند تا در جنوب شرقی لندن جا بیافتد و این کار را با پیشنهاد دادن قراردادی به برادر جوانتر بنتکه انجام داده اند . برادری که میزان استعدادش به شدت سوال بر انگیز است .به این بهانه نگاهی انداخته ایم به بازیکنانی که برادرشان هم به خاطر آنها جذب تیم شان شد .

کریستین و جاناتان بنتکه

بنتکه جوان تر به همراه برادرش کریستین که با قراردادی رکورد شکن در تاریخ پالاس و 32 ملیونی به پالاس آمد راهی این باشگاه شد . قرارداد او توسط باشگاه بلژیکی زولته وارگم فسخ شده بود. این مهاجم 21 ساله در 17 حضوری که فصل پیش در این تیم بلژیکی داشت موفق به گلزنی نشد البته 16 بار آن را از روی نیمکت به زمین آمد اما به لطف نامی که بر روی پشت پیراهنش است ، موفق شد قراردادی یک ساله با تیم در حال رشد پالاس به امضا برساند. با این وجود اصلا معلوم نیست . شاید او تبدیل به .... بنتکه ثانی شود !

روکه و خولیو سانتاکروز

روکه سانتا کروز سال 2007 و بعد از هشت سال حضور در بایرن مونیخ ، به بلک برن پیوست و توانست در فصل اول حضورش در این تیم 19 گل به ثمر برساند اما با وجود این که فرم خوب این بازیکن اهل پاراگوئه در سال 2009 مارک هیوز، مربی سابق سانتا کروز در بلک برن و مربی جدید سیتی ،را متقاعد کرد که دوباره او را بخرد ، خولیو ،برادر جوان تر روکه، و مهاجم مکمل روکه که در سال 2008 به بلک برن پیوست، نتوانست همان تاثیری که برادرش گذاشته بود را بگذارد . اگر سه سالی که خولیو در انگلستان گذراند هیچ وقت در یادها نماند ، احتمالا به این خاطر است که حتی یک بازی هم برای تیم اصلی بلک برن انجام نداد و به جای آن گهگاهی برای تیم ذخیره های باشگاه به میدان رفت .خولیو به پاراگوئه برگشت و در حال حاضر برای تیم دیپورتیوو کاپیاتا بازی می کند .

کلارنس و چدریک سیدورف

به نظر می رسد که امضا کردن قرارداد با کلارنس سیدورف که پنج بار توانستخ لیگ قهرمانان را فتح کند ، به این شرط میسر بود که با برادر کوچکترش چدریک هم قرارداد امضا شود.سیدورف کوچکتر یک فصل برای تیم جوانان رئال مادرید بازی کرد تا زمانی که کلارنس یک سال بعد به اینتر رفت و چدریک را هم با خود برد. بعد از این که برادر جوان تر راه خودش را در تیم های هلندی و ایتالیایی نظیر لگنانو ، پیتزیگتونه ، اوستنده و کامبور لیوواردن ، در پیش گرفت . تماسی جادویی از سوی میلان با او گرفته شد و راه آمدن به سری آ برایش فراهم شد .

رافائل و فابیو داسیلوا

به نظر می رسد زمانی که یونایتد مدافعین برزیلی اش ، رافائل و فابیو دا سیلوا ، را در سال 2007 جذب کرد ،شرایط برای خرید آنها "یا هر دوی ما و یا هیچ کدام" بوده است .این برادران دو قلو دوران متفاوتی را در الدترافورد سپری کردند .رافائل قبل از اینکه در سال 2015 به لیون ملحق شود ، 170 بازی برای یونایتد انجام داد ولی فابیو تنها در 56 بازی برای شیاطین سرخ به میدان رفت. فابیو در سال 2012 به کیو پی آر قرض داده شد و در سال 2014 با انتقالی دائمی به کاردیف پیوست . فابیو در حال حاضر با لباس میدلزبرو در لیگ برتر به میدان می رود.

کاکا و دیگائو

کاکا ستاره برزیلی در سال 2003 از سائوپائولو به میلان ملحق شد و یک سال بعد ، دیگو ، برادر جوانترش به او پیوست. این که جذب او برای کمک به جا افتادن کاکا در ایتالیا بود و یا روسونری واقعا باور داشت که دیگائو هم بازیکنی با استعداد است هیچ وقت معلوم نخواهد شد اما این که این مدافع میانی فقط در یک بازی برای تیم اصلی به میدان رفت خود گویای همه چیز است.

بعد از چند انتقال قرضی بی ثمر به تیم های ایتالیایی ، بلژیکی و پرتغالی ، دیگائو در سال 2012 به تیم نیویورک رد بولز پیوست و در مجموع یک دقیقه برای این تیم بازی کرد . دیگائو در سال 2013 و در سن 27 سالگی قید فوتبال را زد و احتمالا این کار او بهترین کار ممکن بود .

خسوس و مارکو ناواس

خسوس با سابقه ای از دلتنگی های بی شمار به خاطر دوری از خانه خود به منچستر سیتی پیوست. به همین خاطر مسئولان باهوش باشگاه جدیدش ، تلاش کردند تا همه چیز را برای او راحت تر کنند و در آگوست 2013 تماسی با تیم همسایه خود ، باری ،گرفتند . تیم باری که آن موقع در دسته دو بازی می کرد ، از به خدمت گرفتن مارکو 30 ساله که اکثر دوران بازی اش را در تیم های دسته دو اسپانیا گذرانده بود ، بسیار خوشنود بودند .با این وجود هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت بعد از سپری کردن دورانی سخت در فوتبال انگلیس و انجام فقط سه بازی ، او در ژانویه 2014 و با توافقی دو جانبه باشگاه را ترک کرد به اسپانیا بازگشت.

ادن و تورگان هازارد

در انتقالی هیجان انگیز در سال 2012 ، تورگان هازارد به دنبال برادر مشهورش ادن به چلسی پیوست. اگر نگاهی به فصل پیش بیاندازید ، حداقل در مورد ادن می توان گفت که فصل موفقی را در استمفوردبریج سپری کرد اما تورگان حتی یک بازی هم برای تیم اصلی انجام نداد. با این وجود و علی رقم این که مانند سایر بازیکنان جوان پرشمار چلسی به صورت قرضی به تیم دیگری رفت و ابتدا به زولنه وارگم و سپس به بورسیا مونشن گلادباخ قرض داده شد ، انقدر عملکرد خوبی داشت کهمونشن گلادباخ در سال 2015 و در ازای مبلغ 8 ملیون پوند او را به صورت دائمی به خدمت بگیرد. او بعدها به روزنامه تایمز گفت: "قبل از رفتن به بلژیک ، من فقط کسی بودم که برادر ادن است. در بلژیک نشان دادم که چه کارهایی می توانم بکنم بعد از آن دیگر کسی نگفت که من برادر ادن هستم" البته شاید به جز مادرشان .

پائولو و فابیو کاناوارو

برای پائولو کاناوراو ، زندگی در سایه برادر بزرگتری که قهرمان جام جهانی شده باید سخت باشد اما نه خیلی سخت زیرا حضور فابیو در تیم پارما احتمالا به او کمک کرد تا در سال 1999 و با تنها با دو بازی برای تیم اصلی ناپولی به پارما بپیوندد. در حالی که فابیو پله های ترقی را طی می کرد و برای اینتر ، یوونتوس و رئال مادرید بازی کرد و تبدیل به یک قهرمان ملی شد ، پائولو در تیم در حال نابودی پارما ماند و 128 بازی در 7 سال برای آنها انجام داد و آنها را در جام یوفا و رسیدن به نیمه نهایی همراهی کرد.بعد از سپری کردن دوره ای موفق وهشت ساله در ناپولی ، پائولو در حال حاضر و در سن 35 سالگی در تیم ساسولو بازی می کند .

* آرمین زمانی

برچسب ها: فوتبال خارجی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار