PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۳۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
برخی از شماره های پیراهن بسیار محبوب هستند. مانند شماره های 9 و 10 . برخی از شماره ها هم محبوب نیستند اما بازیکنان به دلایلی مانند: خرافات ، خودخواهی و یا سایر دلایل مسخره دیگر ترجیح می دهند این شماره ها را بر تن کنند. جدیدترین نمونه از این بازیکنان هافبک میانی جدید تیم کیوو جاناتن د گوژمان است که تصمیم گرفت با شماره پیراهن 1 که شماره ای نامتعارف برای یک هافبک است برای باشگاه جدیدش به میدان برود اما او تنها بازیکنی نیست که شماره پیراهنی عجیب دارد، در ادامه این مطلب تعدادی بازیکن دیگر با شماره های نا متعارف در طول تاریخ فوتبال را به شما معرفی می کنیم:

صفر : هیچام زروالی ، باشگاه آبردین

در برخی از تیم ها پیراهن شماره 10 که بر تن پله ، مارادونا و لیونول مسی رفته، اندکی سنگین تر از سایر لباس ها است. به خاطر ارتباط تاریخی پیراهن با بر تن کننده بزرگ آن . پیراهن های شماره 9 ، 7 و 14 هم به همین شکل هستند. اما اعداددیگری هم وجود دارند ... مثل : صفر !!

زروالی ،بازیکن ملی پوش و مراکشی تیم آبردین،سه سال معمولی در این تیم سپری کرد و در 37 بازی 11 گل به ثمر رساند. با این وجود در فروشگاه باشگاه ، وی به خاطر انتخاب شماره پیراهن خاصش بسیار محبوب بود. او که به لقب های "جادوگر مراکشی" و "صفر" مشهور بود ، تصمیم گرفت لقب دومش را بر پشت پیراهنش چاپ کند و تبدیل به اولین بازیکنی شد که در اسکاتلند همچین کاری می کرد . البته تصمیم او بسیار جنجال برانگیز شد.در همان فصل ، لیگ برتر اسکاتلند استفاده از این شماره را ممنوع اعلام کرد. "صفر" به طرزی غم انگیز در سال 2004 در یک تصادف رانندگی کشته شد.

یک: ادگار داویدز ، باشگاه بارنت

داویدز که سابقا به همراه آژاکس توانسته بود قهرمان لیگ قهرمانان شود. دوران خود در تیم بارنت به عنوان مربی-بازیکن را به همان شکلی آغاز کرد که در دوران بازی اش با بازیکنان حریف انجام می داد: با مخلوطی از خود نمایی و خشونت . در پنج بازی اولش در تک تک بازی ها کارت گرفت ، هم کارت زرد و هم کارت قرمز. در حرکتی به همان اندازه غیرمعمول ،داویدز اعلام کرد که پیراهن شماره 1 را از گراهام استاک می گیرد و به خودش می دهد . او گفت : "این شماره این فصل من است .می خواهم این کار را به یک رویه تبدیل کنم." به سختی می توان داویدز را در این کار پیش قدم دانست: استوارت بالمر(چارلتون)، رود گیلز (هلند-سال 1974) و اوزی آردیلز (آرژانتین-سال 1978) پیش از او این کار را کرده بودند.

2:اوزی آردیلز،تیم ملی آرژانتین

بازی ساز کوچک جسه تیم تاتنهام و تیم ملی آرژآنتین در جام جهانی 1978 شماره 2 را هم بر تن کرده است. آردیلز می گوید: دلیل این کار این بود که بحث های زیادی در مورد این که چه کسی چه شماره ای می خواهد بپوشد در جریان بود. به همین خاطر چزار منوتی (مربی تیم ملی)تصمیم گرفت شماره پیراهن ها را بر اساس حروف الفبا تقسیم کندو به همین خاطر شماره یک به نوربرتو آلونسو رسید." با این وجود بعضی بازیکنان خاص از این قاعده مستثنی بودند.در سال 1982 ، به دیگو مارادونا که باید شماره 13 را که خرافاتی ها اعتقاد دارند بدشانسی می آورد را می پوشید شماره 10 را دادند. اوزی در ادامه گفت: "منوتی باید تصمیم می گرفت . انگار که اتفاقی جادویی افتاده باشد ، در سال 1978 هم شماره 10 به ماریو کمپس رسد به همین خاطر شاید منوتی آن سال هم استثنا قائل شده بود."

10: ویلیام گالاس ، آرسنال

شماره 10 به ندرت اولین انتخاب یک مدافع میانی برای شماره پیراهن است ، حتی اگر مدافع خیلی خوبی باشید. اما وقتی که گالاس در سال 2006 از چلسی به آرسنال پیوست ، شماره ای به او داده شد که پیش از او بر تن دنیس برگ کمپ بود. آرسن ونگر در این مورد می گوید: او شماره 3 را دوست نداشت و سایر شماره ها هم اشغال بود. در نهایت ، فکر کردم شاید ایده خوبی باشد که شماره 10 را به یک مدافع بدهیم چرا که یک مهاجم به این خاطر که با دنیس مقایسه می شد رنج زیادی را متحمل می‌شد. ابتدا مخالف بودم که شماره دنیس را به کس دیگری به خصوص یک مدافع بدهیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که این کار بهتر است.

16: پائولو فوتر ، وستهام

وقتی فوتر ستاره پرتغالی فهمید که به جای شماره 10 محبوبش باید شماره 16 را در وستهام بر تن کند ، از یک تیم حقوقی خواست تا مشکل را حل کنند.هری ردنپ در کتاب زندگی نامه خود نوشته است: "تمرین دهنده ما ، ادی گیلام ، به او پیراهن شماره 16 را داده بود و او پیراهن را در صورت گیلام پرت کرده بود.(قبل از اولین بازی فصل مقابل آرسنال). سپس ، پائولو رو در روی من هم قرارگرفت و گفت: " فوتر 10 می پوشد ، نه 16. اوزه بیو 10 ، مارادونا 10 ، پله 10 ، فوتر هم 10 ، نه این 16 لعنتی"

سعی کردم با او محکم برخورد کنم:"پائولو پیراهنت را بپوش لطفا ، بازی بزرگی داریم ، اگر نمی خواهی این پیراهن را بپوشی برو" و او هم رفت . همان دوشنبه ، پائولو با یک تیم کامل از وکلا آمد تا برای گرفتن پیراهن شماره 10 مذاکره کنند. او 100 هزار پوند پرداخت تا شماره 10 را برای خودش بردارد.

52:نیکولاس بنتنر، آرسنال

مهاجم سابق آرسنال ، همیشه بازیکن عجیبی بوده است. زمانی که تصمیم گرفت در فصل 10-2009در دقایق آخر شماره لباسش را از 26 به 52 تغییر دهد موجب آزردگی خاطر خیلی ها در ورزشگاه امارات شد. او گفت:"تصمیم گرفتم شماره‌ام را به 52 تغییر دهم زیرا این شماره برای من شماره خاصی است و امیدوارم در فصل جدید این شماره برایم شانس بیاورد. می دانم که تعداد زیادی از هواداران لباس هایشان با اسم و شماره های پرینت شده بر پشت لباس برای فصل جدید خریده اند ، به همین خاطر حاضرم شخصا هزینه جایگزینی لباس هر هواداری را که شماره قبلی من بر روی آن است را بدهم ."

در تیمی که سسک فابرگاس ، رابین فن پرسی و تئو والکات را داشت ، به نظر نمی آید بنتنر مجبور شده باشد پول زیادی برای تعویض لباس ها بدهد.

69:بیکسنته لیزارازو ، بایرن مونیخ

در آغاز دومین دوره حضورش در بایرن مونیخ در سال 2005 ، لیزارازو که یک مدافع کناری بود تصمیم گرفت شماره 69 را برای خودش انتخاب کند. بعد از ناراحتی ها و مخالفت های فراوان هواداران ، لیزارازو فرانسوی بعدها ادعا کرد که این شماره برایش شانس می آورد. چرا ؟ زیرا او وزنش 69 کیلوگرم بود ، در سال 1969 به دنیا آمده بود و قدش هم 169 سانتیمتر بود. به همین سادگی.

80:رونالدینیو ، میلان

وقتی ستاره دندان خرگوشی برزیلی در سال 2008 به میلان پیوست ، تصمیم گرفته شده بود که به جای شماره 10 محبوبش شماره 80 را بر تن کند . بنا بر صحبت های آدریانو گالیانی نایب رئیس میلان ، دلیل این تصمیم در ابتدا سیاسی بود و کلارنس سیدورف ، هافبک هلندی شماره 10 را در اختیار داشت. گالیانی گفته بود: " هیچ وقت از بازیکنی نخواسته ایم که شماره اش را به کس دیگری بدهد و این بار هم این کار را نمی کنیم .رونالدینیو شماره 80 را پوشید زیرا سال تولدش بود . انتخاب شماره پیراهن عجیب بعدها تبدیل به یک رویه در سن سیرو شد و متیو فلامینی (84) و آندری شوچنکو (76) بعدها شماره های عجیبی انتخاب کردند.

8+1 :ایوان زامورانو، اینتر

می خواهیم راجع به یک شماره پیراهن گیج کننده صحبت کنیم. وقتی زامورانوی شیلیایی در سال 1996 از رئال مادرید به اینتر پیوست پیراهن شماره 9 را بر تن کرد .تا این که در سال 1998 بازیکن دم اسبی مشهور ایتالیایی ها ، روبرتو باجو به اینتر آمد و خواست که پیراهن شماره 10 را بپوشد . فقط مشکل این بود که شماره 10 بر تن رونالدو بود و به همین خاطر دردسرها شروع شد.شماره 9 به بازیکن برزیلی داده شد و زامورانو مجبور شد تا با خلاقیتی جالب در سیستم اعداد شماره اش را انتخاب کند. او شماره 18 را انتخاب کرد و یک علامت + در بین 1 و 8 قرار داد و با ایجاد یک معادله ساده ریاضی شماره او هم 9 بود.

ترجمه از آرمین زمانی*

www.fourfourtwo.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار