فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
حاتم بن عرفا در فصل جاری در پاری‌سن‌ژرمن عضویت دارد. فرانس فوتبال مطلبی راجع به جایگاه او در این تیم دارد که می‌خوانید.

حاتمبن عرفا در پاریسنژرمن با یکی از بزرگترین چالشهای دوران حرفهای خود روبرو خواهد بود. گروهی عقیده دارند که او میتواند در این تیم پرستاره به مهرهای ثابت تبدیل شود ولی دو نویسنده ما در این مورد هم عقیده نیستند.

تیموته کرپن :

آمادگی کامل

حاتم بن عرفا فصل گذشته در لیگ فرانسه 17 گل زد و 6 پاس گل داد. وی در مسیر پیشرفت گام برمیدارد و نه تنها در بازی بلکه در حرف زدن هم پختگی بیشتری از خود نشان میدهد. با توجه به آمادگی کامل HBA او میتواند در تیم یازده نفره اونای امری جایی داشته باشد.

کاوانی

ادینسون کاوانی در این فصل میتواند در لیگ فرانسه بدرخشد. با توجه به حضور آنگل دی ماریا، خاویر پاستوره و یا حتی مارکو وراتی بازیکنان زیادی قربانی خواهند شد ولی حاتمبنعرفا یکی از آنها نخواهد بود. بازیکن تیم ملی فرانسه در تیم نیس در سیستم 2-4-4 به خوبی هنر استفاده از آخرین پاس را به نمایش گذاشت و در حد یک گلزن تمام عیار ظاهر شد. اکنون بن عرفا در تیم پنج ستاره پاریسی میتواند در اوج باشد، به ویژه زمانی که قابلیتهای فراوان او شناخته شود.

تیم کنونی

اگر همانگونه که به نظر میرسد اونای امری از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند حاتم بن عرفا جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. بدون تردید یکی از سه مهاجم پاریسنژرمن آنگل دی ماریا خواهد بود ولی در برابر خاویر پاستوره که هنوز به صددرصد آمادگی دست نیافته و لوکاس مورا که در حد انتظار ظاهر نمیشود حاتم بن عرفا شانس زیادی دارد. هر چند هنوز نمیتوان با اطمینان سخن گفت.

انزو دیاز :

بیتجربگی در بالاترین سطح

حاتم بن عرفا بازیکن مستعدی است. هیچکس در این مورد تردیدی ندارد. آنچه او پس از سالها حضور در نیوکاسل و هال سیتی، با پیراهن نیس در لیگ فرانسه انجام داد باعث شد به یکی از پدیدههای این مسابقات تبدیل شود ولی زاده کلامار با حضور در جام باشگاههای اروپا دنیای دیگری را کشف خواهد کرد. بن عرفا از زمان پیوستن به پاریسنژرمن اعلام کرده که هدفش درخشش این تیم در جام باشگاههای اروپاست. وی که بین سالهای 2004 و 2008 در المپیک لیون بازی میکرد با زدن دو گل در 25 بازی نتوانست در جام باشگاههای اروپا خودی نشان دهد. بدتر آنکه پس از حذف المپیک مارسی در فصل 2010-200935 دقیقه حضور در زمین) در مسابقات مزبور شرکت نداشته است.

اکنون پاریسنژرمن تحت هدایت اونای امری قصد دارد از مرحله یکچهارم نهایی جام باشگاههای اروپا فراتر رود. آیا اگر بن عرفا به بازیکن ثابت تیم پاریسی تبدیل شود رسیدن به این هدف امکانپذیر است؟ باید گفت علیرغم نتایج مثبت نظرسنجیها و شور و اشتیاق هواداران پاریسی هنوز تردیدهایی در این مورد وجود دارد.

جایگزین طلایی

حاتم بن عرفا به خاطر درخشش در نیس و قابلیتهای زیادی که دارد مورد توجه اونای امری قرار گرفت. اگر سرمربی پاریسنژرمن همانند زمانی که در سویا بود سیستم 1-3-2-4 را به کار بگیرد بن عرفا میتواند در جناحین (ترجیحا جناح راست) به میدان برود و یا به عنوان بازیکن شماره 10 به پشتیبانی از مهاجم بپردازد. وی در صورت اول با لوکاس و در صورت دوم با پاستوره رقابت خواهد داشت. قابلیتهای ارزشمند بن عرفا تنها زمانی میتواند کارآمد باشد که اونای امری در لحظات مناسب از آنها استفاده کند. با توجه به تبحر بن عرفا در دریبلزنی و گل زدن میتوان زمانی که بازی گره میخورد از او استفاده کرد. پاری سنژرمن در جام باشگاههای اروپا کار آسانی نخواهد داشت و وجود بازیکنی مثل بن عرفا بر روی نیمکت میتواند اوضاع را تغییر دهد.

مقابله با فشارها

بن عرفا در زمان بستن قرارداد با پاریسنژرمن گفت که احساس میکند به خانهاش برگشته است. برای کسی که در پاریس زاده شده ملحق شدن به تیم پایتخت جنبه نمادین دارد.

بن عرفا که امیدوار است بتواند انتظارات اطرافیان را برآورده کند مسئولیت سنگینی بر دوش دارد ولی آیا اگر در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرد میتواند به آرزوی خود برسد؟ و یک سؤال دیگر: آیا بن عرفا میتواند از تواناییهای خود در خدمت تیم استفاده کند؟ او در نیس مهرهای شاخص به حساب میآمد ولی در پاریسنژرمن بازیکنی مثل دیگران خواهد بود و باید خود را با همتیمیها و مربی خود هماهنگ کند.

* ترجمه از اعظم فکوری

برچسب ها: حاتم بن عرفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار