PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2017(فرانسه- پاریس)
تیمملی کشتی فرنگی ایران در مسابقههای کشتی قهرمانی جهان که به میزبانی پاریس- فرانسه برگزار شد حائز رتبه نایبقهرمانی شد که از هر لحاظ شایسته تقدیر و تحسین است. برای تیمی که شش تن از اعضای آن برای نخستین بار مسابقات جهانی را تجربه میکردند کسب این نتیجه مقبول و شاید بتوان گفت فراتر از حد انتظار است.اینکه تیم ملی کشتی فرنگی روی سکوی نایب قهرمانی جهان قرار گرفت مایه افتخار و مباهات ملک و ملت است، جا دارد به سرمربی، کادر فنی و کشتیگیران عزیز که جانانه جنگیدند دست مریزاد و خسته نباشید بگوییم.کشتیگیران نجیب و شریف ما شرایط بسیار بد قبل از اعزام را در خانه کشتی تحمل کردند. شرایطی که آنان را از لحاظ سرمایش خانه کشتی و کمبود فشار آب و سایر مسائل مبتلا به در مضیق روحی و جسمی قرار داد که به ناچار تنی چند از آنان لب به اعتراض و گلایه گشودند، لیکن به قدر ذرهای بر همت بلند ایشان خدشه وارد نیاورد و با عزمی سترگ دل به دریای مسابقههای کشتی قهرمانی جهان زدند و چونان نهنگانی شناور صیاد چند مدال و مقام و رتبه نایب قهرمانی جهان شدند. به یاد آوریم زمانهای گذشته را که کسب مدال در کشتی فرنگی در حکم کیمیا بود و حالا سه برنز خوش نقش و نگار و یک جام نایب قهرمانی را تقدیم ویترین کشتی فرنگی ایران کرده است.دست فدراسیون کشتی، علی آقای اشکانی و یاران گرانقدرش درد نکند، مردم قدردان زحمات شما هستند.

تطبیقپذیری عالی!

کشتی فرنگی در جهان از صدر تا ذیل آن متحول شده، خاک دیگر در کشتی فرنگی تعیینکننده نیست. کشتیگیر باید تمام وجودش را در سرپا بگذارد! جنگ دستها، همراه با تفکر و اندیشه که بر آن قدرت بدنی مزید میشود ملاک و معیار پیروزی قرار گرفته است.در سال گذشته تا حدودی رکود بر کشتی فرنگی به خاطر مقررات جدید حاکم شد، امسال اما در پاریس بار دیگر کشتی فرنگی شکوفا گردید که البته ایرانیان نیز در آن نقش بسزایی داشتند.فنون پرتابی، دستتو، پیشانداز، کمرگیری، کولانداز، پیچ کمر، فن کمر، سالتو، تندر و... از سوی کشتیگیران به دفعات سالن مسابقهها را به وجد آورد.در این میانه سهم کشتیگیران ایران با تطبیقپذیری عالی خود با مقررات فعلی کشتی فرنگی جهان بسیار حایز اهمیت است، چرا که اگر کشتیگیران خود را برای روبهرو شدن با شرایط تازه مهیا نمیکردند، هرگز نمیتوانستند در جدول مسابقه دوام بیاورند.از وقتی خاک از کشتی فرنگی حذف شد (قبلاً به دلیل کمکاری کشتیگیران را در خاک مینشاندند)یکسال و اندی طول کشید تا کشتی فرنگی ایران دوباره خودش را بازیافت و توانست نمایش زیبایی در پاریس به یادگار بگذارد.فقره مذکور یعنی مقررات تازه در تماشاگرپسند شدن مسابقهها بسیار مقبول افتاد و تشکهای پاریس بیشتر از برج ایفل هنرنمایی کشتیگیران را در پاریس به تصویر کشید.

دوام و بقا در جدول

در مسابقههای جهانی کشتی فرنگی پاریس سال 2017 دوام و بقای کشتیگیران ایران در جدول مسابقهها کاملاً ملموس بود و به همین دلیل سکوی نایب قهرمانی جهان نصیبش شد.

در جایی که یکی از پرامیدترین کشتیگیران ایران یعنی قادریان با دو مسابقه از گردونه مسابقهها خارج میشود، سایر کشتیگیران ایران هر یک از سه تا پنج و شش دوره در مسابقههای کشتی قهرمانی جهان دوام آوردند و این است رمز و راز انسجام تیمملی که توانست با جمع امتیازات لازم (مقام پنجم الیاسی و هشتم مردانی و قورهجیلی و سه برنز گرایی، عبدولی و نوری) صاحب عنوان نایب قهرمانی شود. رمزش هم مربوط به امتیازات کسانی است که در جدول دوام و بقا داشتند و آن عناوین پنجم و هشتم هم مددکار گشت.

اجازه بدهید درباره رمز دوام در جدول سخن دیگری نیز بگوییم.بقا در جدول به قدرت بسیار بالای روحی و جسمی نیاز دارد و بسته به اینکه چند درصد از این قدرت را در اختیار داشته باشیم میتوانیم به بقا در جدول و کسب مدال امیدوارتر شویم.به محمد الیاسی نگاه کنید، قواره مناسب و بسیار خوب در وزن 66کیلو، مسابقه دور چهارم او را با حریف اوکراینی ملاحظه و مرور کنید، دقیقه دوم وقتی برای بررسی صحنههای رد وبدل شدن امتیازها مسابقه متوقف شد، الیاسی دستش را روی سرش میگذاشت و نفس وی به شماره بود. معنیاش این است که دستها از توان درگیر شدنهای پرفشار برخوردار نیست و جسم مثل مسابقههای اول و دومش طراوت ندارد. پس از پیروزی بر کشتیگیر اوکراینی میبینیم که توان او تحلیل میرود و با دو باخت پیاپی مقابل لهستان و ترکیه به مقام پنجم میرسد که کارش تحسین برانگیز است، اما وی از هر لحاظ شایسته دریافت مدال بود که چنین نشد!پس دوام در جدول دو روی سکه دارد. یک روی آن مدالآوری و جمع امتیازات است و روی دیگر آن کمتوان شدن در مراحل حساس جدول برای به فینال رسیدن و کسب مدال!میتوان گفت که در مجموع موضوع دوام در جدول برای کشتیگیران ایران قابل قبول بود، اما برای آنکه چهره کشتی فرنگی طلایی شود، این دوام و بقا باید به نحو مقتضی تقویت گردد، تشکهای پاریس نشان داد که نقاط ضعفی هم وجود دارد.


گـــرایی ، فنیترین کشتیگیر ایرانی

در میان کشتیگیران ایران محمدعلی گرایی در وزن 71 کیلو با کسب 32 امتیاز فنی از حریفان، برترین کشتیگیر ایران بود.گرایی در مسابقه اول 3 امتیاز، دوم 3 امتیاز، سوم 16 امتیاز و چهارم 10 امتیاز به ترتیب در برابر کشتیگیران گرجستان، آلمان، آذربایجان و مولداوی به دست آورد که جمعا میشود 32 امتیاز. فنی بودن یک کشتیگیر امتیازی عالی برای او محسوب میشود، اما از آن عالیتر اجرای فنون بنداز از سوی وی است که بتواند در برابر همه رقبای خود قدرت و هنر خویش را در اجرای فنون زیبا و مختلف کشتی فرنگی به نمایش بگذارد.محمدعلی گرایی را میتوان یکی از پدیدههای مسابقات جهانی پاریس محسوب کرد. او حریفان پرقدرتی را که عنواندارهای جهان هم بودند توانست با حربه قدرت و اجرای فن و با روحیه مثالزدنیاش که هرگز رنگ ناامیدی به خود نمیگرفت، از پای درآورد.برای اینکه گرایی تنها دلخوش به یک برنز جهان نشود، باید گفت: سقف آرزوها را بر اساس امیدی که قابل حصول است بنا کن. آنچه که قابل برداشت است، این است:کار و کار و کار و زحمت و زحمت و زحمت و زیستی سالم و برخوردار از اخلاق و دلبسته به ایمان و اعتقاد و متواضع در برابر خلق و خاکسار درگاه حق!

«نوری» میدرخشد!

حسین نوری، ظهوری درخشان در مسابقههای کشتی فرنگی قهرمانی جهان داشت و توانست در نخستین حضورش در یک دوره مسابقههای جهانی برنده مدال برنز شود. نوری تنها در برابر قهرمان جهان مغلوب شد و در سایر مسابقههایش پیروز میدان بود. نوری میتواند نور خود را در دوران کشتیگیریاش استمرار ببخشد و چند سال متوالی عرصه کشتی فرنگی ایران را نورانی کند و شرطش این است که هرگز یک مدال برنز جهان را کافی نداند.زندگی پس از کسب یک مدال برنز جهان بسیار حائز اهمیت است، زیرا زندگیای توام با رنج و مشقت و افتادگی و فروتنی است. مشقت از این حیث که از همین روزها بر رژیم غذاییات مسلط باشی، چرا چون غذا عیش نفس است و تو در نخستین گام باید از چنین لذتی خود را محدود کنی و نه محروم! و دیگر اینکه با یک مدال بادی به سینه و غبغب که باد نخوت است نیندازی. تو را همه به نیکویی و مردمی بودن میشناسند. امید آنکه همچنان به همین مردم پایبند باشی.تأسی به جهان پهلوان تختی سخت است، زیرا وی فرزند رنج و مشقت بود و به مردم از ژرفای قلب ، عشق میورزید. جناب نوری، ضمن تبریک این گوی و این میدان عمل. بسمالله!

آقاسعیـــد

چهرهای تاریخی شدی!

این سعید عبدولی از آن بدشانسهای روزگار است، چون هم در المپیک و هم در مسابقههای قهرمانی جهان پاریس به کشتیگیری صربستانی میخورد که هموطن رئیس اتحادیه جهانی کشتی است. یعنی در شرایط مساوی داوری متمایل به حریف صرب میشود، یعنی هوای جناب رئیس را دارند. البته اگر بتوانی حریف صربستانی را فرو بکوبی و فنون سه و چهار و پنج امتیاز بگیری چه کسی میتواند آن را نادیده بگیرد.مافیا و باندبازی وقتی مجال ظهور پیدا میکند که کشتی در شرایط برابر و بدون افت و خیز پیش برود، در این صورت جنبش ناداوری آغاز میشود.اما احترام عبدولی به رای داور بهترین نکته او بر روی تشکهای پاریس بود، زیرا او اعصاب و روح خود را بهم نریخت، تمرکز کرد در صورت فینالیست شدن رقیب به مدال برنز برسد که رسید، و حالا با کارنامهای که دارد یکی از کشتیگیران تاریخساز کشتی فرنگی ایران محسوب میگردد. صعود به وزن 75 کیلو سخت و دشوار پیش میرود و البته تداوم سعید عبدولی در این وزن باعث میشود وی به نحو فزایندهای در این وزن جا بیفتد.

انتظار از آقاسعید این است که اگر میخواهی در دنیای کشتی باشی، این دنیا پر از زحمت و رنج است و لبریز از تمرین و مسابقه، آن را به جان بخر تا سرافراز بمانی.

مردانی خوب بود

باید عالی باشد

برای مدال گرفتن در وزن 59 کیلو باید عالی باشی تا مدال بگیری، یکباره کشتیگیر کره جنوبی که کشتیگیری عنواندار جهانی است روبهرویت میایستد و مثل شلاق به دور بدنت حلقه میزند و برای رهایی از او باید عالی باشی تا بتوانی شکستش دهی.مهرداد مردانی نیز قوارهای بسیار خوب برای این وزن است و مبارزههای خوبی هم در پاریس از خود به نمایش گذاشت، لیکن همانگونه که گفتیم باید عالی بود در قدرت بدنی بالا، روحیه ممتاز و چالاکی بیشتر. از وی چنین انتظاری نابهجا نیست، زیرا در توان و استعداد او وجود دارد.کشتیگیر کره جنوبی که سد راه مردانی شد، خود در مسابقه بعدی گرفتار و بازنده شد، پس امثال او دست یافتنی هستند. برای مهرداد مردانی که جانشین حمید سوریان بود باید کارنامهای قابل قبول در مسابقههای جهانی پاریس به ثبت رساند، چون میخواهد نمرات کارنامهاش ممتاز و در حد شاگرد اولی باشد، باید در زمره کشتیگیران نخبه و طراز اول جهان ظاهر شود. او میتواند، علیالحساب آقا مهرداد آفرین، خوب بودی.

 الیاســـی بر مدار

مدال گرفتن است

درباره محمد الیاسی باید گفت: وی بر مدار مدال گرفتن بود، اما با تحلیل رفتن قوای جسمانیاش از این مهم بازماند.چهار پیروزی پیاپی مقابل کشتیگیران بلاروس، بلغارستان، قزاقستان و اوکراین، یعنی اینکه در طراز جهانی هستی و مستحق دریافت مدال. محمدآقا درست در جایگاهی که باید به سوی مدال یورش میآورد، به ناگاه مدالی که در دستش بود، لیز خورد تا کشتیگیر لهستانی آن را بر گردن خود بزند.دو باخت در دورهای پنجم و ششم مقابل لهستان و ترکیه وی را از دستیابی به مدال محروم کرد و الا از هر لحاظ شایسته دریافت مدال بود. برای آنکه دلایل آن را بدانید که چرا الیاسی مدال نگرفت، مطلب دوام و بقا در جدول در سطور بالا را بخوانید. بر اثر فشار مبارزهها قدرت جسم و ذهن روح کم و گاهی خیلی زیاد متزلزل میشود، وقتی چنین حالتی پیش بیاید ضریب اشتباهات کشتیگیران افزایش پیدا میکند. درهر حال برای محمد الیاسی آرزوی توفیق و سربلندی داریم و مقام پنجم جهان چیزی از ارزشهای او کم نمیکند.

دو مقام هشتمی

در تیم ملی کشتی ایران دو کشتیگیر حائز رتبه هشتم شدند، مهرداد مردانی و شهاب تورهجیلی. شهاب هم مثل مردانی خوب ظاهر شد، بویژه آنکه او هم در نخستین میدان جهانی کشتی حضور یافته بود. وی چهار دوره در جدول دوام آورد، صاحب 2 پیروزی و 2 شکست شد، اما برای آنکه جای پای محکمتری در کشتی داشته باشد هنوز فرصت دارد، چراکه اول کار است، آقا شهاب خسته نباشی که هرگز کشتیگیری از پیش بازنده نبودی و این روحیه ضریب موفقیت تو را افزایش خواهد داد.

ردهبندی تیمی مسابقههای کشتی فرنگی قهرمانی جهان:

1- روسیه 46 امتیاز 2- ایران 36 امتیاز 3- ترکیه 34 امتیاز 4- گرجستان 30 امتیاز 5- آلمان 29 امتیاز 6- ارمنستان 28 امتیاز 7- مجارستان 28 امتیاز 8- قزاقستان 24 امتیاز 9- آذربایجان 22 امتیاز 10- کرهجنوبی 21 امتیاز.

ردهبندی

59 کیلو: 1- کیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- میراک آیناگولوف (قزاقستان) 3- استپان ماریانیان(روسیه) و سئونگ هاککیم (کرهجنوبی) 5- کاناباک (قرقیزستان) و دمیترو (اوکراین) 8- مهرداد مردانی (ایران).

66 کیلو: 1- هان سوریو (کرهجنوبی) 2- ماتیوس برناتک (لهستان) 3- آرتور سورکوف (روسیه) و آتاکان یوکسل(ترکیه) 5- کارن اصلانیان (ارمنستان) و محمد الیاسی (ایران).

71 کیلو: 1- فرانک استابلر (آلمان) 2- دمیو ژاداریف (قزاقستان) 3- بالینت تورباسی (مجارستان) و محمدعلی گرایی(ایران) 5- آدام کوراک (روسیه) و دانیل کاتاراگا (مولداوی)

75 کیلو: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- الکساندر چمرکین (روسیه) 3- سعید عبدولی (ایران) و تاماس لورینچ (مجارستان) 5- فاتح چنگیز (ترکیه) و کازبک لیکوف (بلاروس).

80 کیلو: 1- ماکسیم مانوکیان (ارمنستان) 2- رازدیک کولیف (بلاروس) 3- پاسکال ایزل (آلمان) و آلوین مورسالیف (آذربایجان) 5- زورایی داتوناشویلی (گرجستان) و دانیل الکساندروف (مجارستان) 15- یوسف قادریان (ایران).

85 کیلو: 1- متهای باشار (ترکیه) 2- دنیس کورلا (آلمان) 3- حسین نوری(ایران) و روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان) 5- اسلام عباساف (آذربایجان) و داویت چاکوتادزه (روسیه)

98 کیلو: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- موسی اولویف (روسیه) 3- بالازکیس (مجارستان) و روازی ناداراشویلی (گرجستان) 5- رستم آساکولوف (ازبکستان) و دیمتری تیمچنکو (اوکراین) 12- سیدمصطفی صالحیزاده (ایران).

130 کیلو: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- هیکی نایی (استونی) 3- اسکار پینوهیندس (کوبا) و یاسمانی فرناندز (شیلی) 5- کریل هریشچنکا (بلاروس) و میکولا کوچمی (اوکراین) 8- شهاب قورهجیلی (ایران).

روسیه بدون مدال طلا ، قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی روسیه بدون کسب مدال طلا و البته با جمعآوری امتیازات لازم و دوام و بقای کشتیگیرانش در جدول مسابقهها با کسب دو مدال نقره، دو برنز و دو مقام پنجمی و یک هشتمی درمجموع امتیازات تیمی در جایگاه نخست کشتی جهان ایستاد.

در این دوره از مسابقههای جهانی ترکیه و ارمنستان هر یک برنده دو مدال طلا شدند و سایر طلاها به ترتیب به کشتیگیران ژاپن، کرهجنوبی، آلمان و صربستان رسید.در کشتی فرنگی دیگر یکهتازیهای کشورها ازجمله روسیه کمتر به ظهور میرسد، زیرا کشتی فرنگی از رشد و جهش بسیار خوبی در کشورهای جهان روبرو شده و توزیع مدالها به شکل متوازی میان کشورها انجام میشود.البته تعدادی از صاحبنامان کشتی روسیه و دیگر کشورها در مسابقهها حضور نداشتند وتعدادی دیگر از چهرههای سرشناس کشتی فرنگی جهان نیز در مسابقههای جهانی پاریس از رقبای خود شکست خوردند.

کارنامه کشتیگیران ایران

59 کیلو: مهرداد مردانی (هشتم)

دور اول: فیروز توختایف از ازبکستان را 3 بر صفر شکست داد

دور دوم: همت رستم از ترکیه را 5 بر 2 مغلوب کرد

دور سوم: به سونگ هاک کیم از کره جنوبی 12 بر 6 باخت

66 کیلو: محمد الیاسی (پنجم)

دور اول: سوسلان دائوروف از بلاروس را 2 بر 1 مغلوب کرد

دور دوم: کنستانین استاس از بلغارستان را 10 بر 1 شکست داد

دور سوم: برکبیسپایف از قزاقستان 4 بر 1 پیروز شد

دور چهارم: دنیس دمیاتکوف از اوکراین را 3 بر 1 برد

دور پنجم: به ماتیوس برناتک از لهستان 4 بر 1 باخت

دور ششم: مقابل آتاکان یوکسل از ترکیه 2 بر 1 شکست خورد

71 کیلو: محمدعلی گرایی (برنز)

دور اول: استراحت

دور دوم: بوالکوادزه از گرجستان را 3 بر 2 شکست داد

دور سوم: در برابر فرانک استابلر از آملان 6 بر 3 مغلوب شد

دور چهارم: رسول چونایف از آذربایجان را 16 بر 14 برد

دور پنجم: دانیل کاتاراگا از مولداوی 10 بر 8 مغلوب کرد

75 کیلو: سعید عبدولی (برنز)

دور اول: به ویکتور نمس از صربستان 2 بر 1 باخت

دور دوم: ماکست پرژیوف از قزاقستان را 4 بر صفر برد

دور سوم: کاراپت چالیان از ارمنستان را 3 بر صفر شکست داد

دور چهارم: کازیک لیکوف از بلاروس را 8 بر صفر مغلوب کرد

80 کیلو: یوسف قادریان (پانزدهم)

دور اول: در برابر ماکسیم مانوکیان از ارمنستان 10 بر 1 شکست خورد

دور دوم: در مقابل الکس بیوربرگ از سوئد با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد.

85 کیلو: حسین نوری (برنز)

دور اول: استراحت

دور دوم: استانکوویچ از لیتوانی را 7 بر 5 مغلوب کرد

دور سوم: ویکتور لورینچ از مجارستان را 6 به 4 برد

دور چهارم: مقابل دنیس کولا از آلمان 4 بر 1 شکست خورد

دور پنجم: اسلام عباس اف از آذربایجان را 4 بر صفر شکست داد

98 کیلو: سید مصطفی صالحیزاده (دوازدهم)

دور اول: به آرتور، الکسانیان از ارمنستان 3 بر 1 باخت

دور دوم: ترسی هانکوک از آمریکا را 3 بر 1 شکست داد

دور سوم: در مقابل نادارا شویلی از گرجستان 4 بر 4 شکست خورد.

130 کیلو: شهاب قوره جیلی (هشتم)

دور اول: مورات روماتوف از قرقیزستان را 2 بر 1 شکست داد

دور دوم: به هیکی نابی از استونی 4 بر دو باخت

دور سوم: میتو لورنتر از فرانسه را 5 بر صفر مغلوب کرد

دور چهارم: به میکولا چمی از اوکراین 2 بر صفر باخت

علی اشکانی: از همه کشتیگیران راضیام

مضمون کلام علی اشکانی بعد از نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان چنین بود: از همه کشتیگیران به خاطر جنگندگی و روح تسلیمناپذیری آنها راضیام.این مقام با انسجام و روحیه تیمی به دست آمد. از بابت داوریها هم باید بگویم در هر دوره از مسابقهها بدان مبتلا هستیم. ما باید کار خودمان را انجام دهیم.

امتیاز- اخطار

روح کشتی را میکشد!

درباره موضوع امتیاز- اخطار در شماره بعدی مجله خواهیم پرداخت. نکته اجمالی در اینباره این است که چون خاک از کشتی فرنگی حذف شده کشتیگیرانی که موفق بشوند در سرپا فعالتر نشان بدهند بدون اجرای فن و تنها متکی به فعال بودن با امتیاز- اخطار و بدون رد و بدل شدن حتی یک امتیاز فنی برنده مسابقه میشوند.

اگرچه امسال کشتیها جذابتر و دیدنیتر شده بود، اما پای سیمرغ کشتی هم نمایان شد که گاه خیلی زشت بود. البته امسال پرهای زیبای طاووس کشتی چندان مجال بروز به پاهایش را نداد.

مدالهای جهانی کشتی فرنگی

1950 (سوئد) 2017 (پاریس)

1961 - یوکوهاما- رضا قلیچخانی (برنز)

1966 - تولیدو- ایرج خورشیدفر (برنز)

1969 - ماردل پلاتا -فیروز علیزاده (طلا)

1969 - ماردل پلاتا- رحیم علی آبادی (نقره)

1972 - تهران- رحیم علی آبادی (برنز)

1977 - گوته برگ - مراد علی شیرانی (برنز)

1983 - کیف- محمد بناء (نقره)

1991 - وارنا -رضا سیمخواه (نقره)

2001 - یونان- حسن رنگرز (طلا)

2002- روسیه- حسن رنگرز (برنز)

2005 - بوداپست- حمید سوریان (طلا)

2006 - چین- حمید سوریان (طلا)

2006 - چین- سامان طهماسبی (برنز)

2007 - باکو- حمید سوریان (طلا)

2007- باکو- قاسم رضایی (برنز)

2009 - کپنهاگ- اخلاقی- اکبری و علیزاده (برنز)

2010 - مسکو- حمید سوریان (طلا)

2011 - ترکیه -امید نوروزی (طلا)

2011 - ترکیه- سعید عبدولی (طلا)

2011 - ترکیه- بشر باباجانزاده (برنز)

2014 - ازبکستان -حمید سوریان (طلا)

2014 - ازبکستان- امید نوروزی (نقره)

2014 - ازبکستان- افشین بیابانگرد (برنز)

2014 - ازبکستان- قاسم رضایی (برنز)

تیم ملی کشتی فرنگی برای اولین بار در سال 2014 قهرمان جهان شد.

2015 - لاسوگاس-یوسف قادریان (برنز)

2015 - لاسوگاس -حبیبالله اخلاقی (برنز)

2015- لاس وگاس- قاسم رضایی (نقره)

2017- پاریس- محمد علی گرایی (برنز)

2017- پاریس- سعید عبدولی (برنز)

2017- پاریس- حسین نوری (برنز)

جمع: 10 طلا، 6 نقره و 19 برنز (35 مدال)

توضیح: مدالهای کشتیگیرانی که از مواد نیروزا (دوپینگ) استفاده کردهاند، حذف شده است.

* محمد جانفدا

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار