PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کسی که آمده بود بسکتبال ایران را متحول کند، به بهانه دلتنگی برای دخترش ایران را به یکباره ترک کرد و حالا سر از چین درآورده. آیا مشکل او دخترش بود یا مشکل از فدراسیون ما بود؟
درک بائرمن، سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال که دو سال پیش به یک باره و بدون اطلاع از هدایت ایران دست کشید، به تازگی با مسئولان تیم سیچوآن چین که در سه فصل گذشته حامد حدادی را در اختیار داشتند، به توافق رسیده و قرار است در این کشور مربیگری کند. سیچوآن فصل دو فصل پیش با حدادی قهرمان لیگ چین شده بود،‌ سال گذشته نتایج خوبی را کسب نکرد. این خبری است که امروز در رسانه‌های ایران منتشر شد و کاملا شوکه کننده بود. مربي که قرار بود ۴ سال در ايران بماند و وعده داده بود با تغيير نسل ايران را به المپيک و جام جهاني مي رساند دو سال نشده غزل خداحافظي را خواند بي آنکه به وعده هايش عمل کرده باشد.

بائرمن در حالی از تیم ملی بسکتبال ایران جدا شد که از ابتدای ورود درباره برنامه‌های بلندمدت او برای بسکتبال ایران صحبت شده بود و در آن زمان تصمیماتی گرفته شد که پشتوانه آن را برنامه برای بازسازی تیم ملی عنوان کرده بودند. نحوه اجرایی شدن تصمیمات با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و بخصوص شکل کنار گذاشتن چند ستاره تیم ملی،‌ موجی از اعتراضات را به راه انداخت. با این حال همه به علم و دانش این مربی آلمانی احترام گذاشتند و آن را پذیرفتند. ستاره‌ها کنار گذاشته شدند تا آینده بسکتبال ایران ساخته شود.

این برنامه ریزی برای آینده با رفتن ناگهانی بائرمن، با همان سرعت فرو ریخت. چه شد که مربی آلمانی که آرزوهای دور و درازی برای بسکتبال ایران داشت، همه چیز را رها کرد. وی پس از ترک ایران در پيامش تنها بهانه دختر سه ساله اش را آورد و از قرارداد جديدش حرفي نزد. آیا پیش از این دور از آلمان و خانواده‌اش نبود؟ بائرمن وقتي داشت با ايران قرارداد مي بست نمي دانست که دختر نوزاد دارد؟ چرا آن زمان به دخترش فکر نکرد؟ او قبلا درباره اينکه دلش براي دختر ۳ ساله اش تنگ نمي شود گفته بود" سخت است اما به خوبي با آن کنار آماده‌ايم. زندگي همين است."

رسانه‌های آلمانی از روزهای قبل اخباری درباره قرارداد درک بائرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با تیم وورسبرگ در بوندس لیگا منتشر کردند و از قرارداد طولانی مدت او تا سال ۲۰۲۰ خبر دادند. محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال که ابتدا این خبر را تکذیب کرده بود، سپس از حضور در جلسه‌ای به همین منظور خبر داد و پاسخ به سوالات در این باره را به بعد از این جلسه موکول کرد. با این حال مشخص بود که رفتن سرخود این مربی آلمانی یعنی بستن یک قرارداد ترکمنچای. اما چرا؟ یادمان نمی‌رود که بعد هم آقای بائرمن فدراسیون بخاطر عدم دریافت حقوقش تهدید کرد. 

بائرمن به هر دلیلی ایران را ترک کرد کرد و یک قرارداد ننگین دیگر به ورزش ما تحمیل شد. حالا او از چین سردرآورده است. حالا باید از او و فدراسیون قبلی پرسید که آیا واقعا رفتن این مربی تنها به دلیل دلتنگی برای دخترش بوده است یا پشت پرده اتفاقات دیگری افتاد که ما از آن بی خبریم؟

* عرفان خماند

برچسب ها: بسکتبال ، بائرمن
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار