PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
باشگاه پرسپولیس با دعوت از پیشکسوتان ، بازیکنان و اعضای کادرفنی و همچنین جمعی از هنرمندان جشن قهرمانی خود در لیگ حرفه ای هفدهم را برگزار کرد.

باشگاه پرسپولیس برای دومین فصل پیاپی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت. مدیران این باشگاه بعد از بازگشت تیم از امارات در سالن اجتماعات و همایش‌ صدا و سیما جشنی باشکوه با حضور بازیکنان، اعضای کادرفنی، پیشکسوتان و همچنین جمعی از هنرمندان برگزار کردند و به قدردانی از تیم خود پرداختند. در این جشن از جمع پیشکسوتان علی پروین، حسین کلانی، محمود خوردبین، حمید جاسمیان، حمید استیلی، حمید درخشان، مجتبی شیری، حسن خان‌محمدی و ... حضور داشتند. سعید راد، سروش صحت نیز حضور داشتند و محمدرضا احمدی اجرای این جشن را در کنار هنرمندانی همچون حسن ریوندی برعهده گرفت.

گزارش‌ کوتاهی از جشن قهرمانی پرسپولیس بعد از دستیابی به جام فصل هفدهم فوتبال ایران را در ادامه مشاهده می‌فرمایید:

*مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله قرآن و سرود ملی آغاز شد و در ادامه مراسم شکل رسمی به خود گرفت.

*جعفر کاشانی، رییس هیات مدیره پرسپولیس روی سن حاضر شد و ضمن تبریک قهرمانی تیم، آرزو کرد این تیم روزی به باشگاهی کاملا حرفه‌ای تبدیل شده و به قهرمانی آسیا نیز دست یابد.

*کلیپی در این مراسم به نمایش گذاشته شد که در آن پیشکسوتان در خصوص قهرمانی تیم به صحبت پرداختند.

*محمدرضا احمدی، مجری این مراسم بود و‌ بارها توسط حاضرین مورد تشویق قرار گرفت.

*کلیپی جالب از روز قهرمانی پرسپولیس و اتفاقات این جشن در رختکن تیم پخش شد. پرسپولیس در بازی مقابل سپیدرود در هفته پایانی جشن قهرمانی خود را برگزار کرده بود.

*حمیدرضا گرشاسبی در بخش بعدی روی سن آمد و در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

*سرپرست باشگاه پرسپولیس ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: شروع صحبتم دوست دارم بگویم پرسپولیس باشگاهی سرمایه دار اما گداست! باشگاهی پرسرمایه اما فقیر. باشگاهی پردرآمد اما محروم از سود بردن از آن. باشگاهی با چهل میلیون هوادار اما محروم از کسب سود بردن از آن. هر کس آمد کمک کند به این باشگاه پرطرفدار اما به جرم اینکه به حق قانونی خود نرسیدند حتی در زنگی شخصی نیز به مشکل برخوردند. مطمئنم من نیز روزی به این روز دچار خواهم شد. امیدوارم با عزمی که وزارت محترم ورزش دارند باشگاه‌ها به حق قانونی خود برسند.حمیدرضا گرشاسبی در ادامه صحبت‌های خود در سالن همایش صدا و سیما گفت: عزیزان! اکنون که در حضورتان هستیم با حمایت این اسپانسر که همراه خوبی برای ماست بر بخش عظیمی از مشکلات فائق آمدیم و اکنون هشتاد درصد مشکلات برطرف شده است. شروع کارم با دستورالعمل یک هفته‌ای ای اف سی برای پرداخت بدهی‌ها بود و اگر انجام نمی‌دادیم از لیگ قهرمانان حذف می‌شدیم و در پنجره نقل و انتقالات که در دسترس آنهاست با مشکل مواجه می‌شدیم. ما برای بخش عمده‌ای از آن سفته دادیم و بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کردیم.وی ادامه داد: جا دارد از دوستان و صاحبان اصلی باشگاه نیز که با مشاهده این شرایط مطالبات خود را بخشیدند تشکر کنم. تا این لحظه ۳۲ میلیارد و ششصد میلیون بدهی دادیم. بدهی‌هایی که مربوط به زمان ما نبود اما فرقی نمی‌کرد و مربوط به باشگاه بود. اگر پرداخت نمی‌کردیم اکنون این جشن را نمی‌توانستیم برگزار کنیم. از این مبلغ ۲۰ میلیارد مربوط به مدیران و بازیکنان خارجی بود.حمیدرضا گرشاسبی با اعلام اینکه نزدیک به ۲۰ میلیارد از این بدهی را با کمک هیات مدیره پرداخت کرده‌اند و نزدیک به ۶ میلیارد از آن هم با رفاقت برطرف کرده اند گفت: ما یک ریال هم از بخش خصوصی دریافت نکردیم چرا که آن را ممنوع کرده اند. بخش عمده آن را هواداران و صاحبان تیم مرتفع کردند و بخش ویژه ای از آن هم توسط هواداران انجام شده است. ما بدهی بیش از ۱۸۰ نفر که از باشگاه مطالبات داشتند را مرتفع کردیم و تسویه حساب. در بخش خارجی هم که با باشگاه ریزه اسپور به تعامل رسیدیم.وی ادامه داد: بدهی به وجود آمده کمر تیمی که در آستانه حضور در فینال آسیا بود را شکسته بود. اکنون هیچ بهانه‌ای در دست فیفا و cas نیست که نخواهند ما را ببخشند و نمایندگان باشگاه ریزه اسپور نامه زدند که ما هیچ شکایتی نداریم. در دادگاه آخر هم ریزه اسپور برای دفاع از خود با توجه به هماهنگی ما حضور نداشتند. ما می‌خواهیم ضمن برداشتن این محرومیت بدنامی پرسپولیس نیز برطرف شود.حمیدرضا گرشاسبی گفت: ما کاملا شفاف سازی را در دستور کار قرار دادیم. هیچ پرداخت و برداشت بدون سند وجود ندارد و ماحصل آن این است که طی دو سال اخیر حساب مالی ما کامل بوده است. ثبت قانونی لوگو‌ و برند باشگاه را داشتیم و این ستاره اکنون روی سینه بچه‌های ما می‌درخشد و اکنون کار پرسپولیس کاملا قانونی است.

*حسن ریوندی، طنزپرداز مهمان دیگری بود که روی صحنه رفت و برنامه خود را اجرا کرد.شوخی‌های ریوندی با علی پروین مورد استقبال حاضران قرار گرفته است.

*از علی پروین، حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا روغنی، جعفر کاشانی، حاجی بیگی، حسین کلانی و حمید جاسمیان دعوت شد تا با حضور روی سن جوایز و تقدیرهای این بخش را انجام دهند.

محمود خوردبین، سرپرست و بازیکن سابق پرسپولیس اولین نفری بود که برای تقدیر از زحماتش به روی سن دعوت شد.

*با اتمام قدردانی از بازیکنان، برانکو از بازیکنان و دیگر اعضای تیم خواست به روی سن حاضر شوند و عکس یادگاری خود را ثبت کنند.

* نکته عجیب این جشن از قلم افتادن نام امید عالیشاه، هافبک سرخپوشان که بعد از پایان خدمت سربازی به این تیم بازگشته برای تقدیر بود. در حالی که نام تمامی بازیکنان برای حضور در مراسم تقدیر روی سن اعلام شد خبری از عالیشاه نشد. در نهایت با اعلام این موضوع به مدیران باشگاه در اتفاقی عجیب‌تر نام کاپیتان سابق پرسپولیس برای حضور روی سن اعلام شد و پک تقدیر مربوط به بشار رسن بدون پاکت جایزه نقدی به این بازیکن اهدا شد! بشار رسن در خلال برنامه با توجه به بیماری مادرش و بستری بودن در بیمارستان سالن را ترک کرده بود.

*برانکو به نمایندگی از بازیکنان و کادرفنی تیمش، تابلوی منقش به تصویر قهرمانی این تیم را تقدیم حمیدرضا گرشاسبی کرد و اینچنین از او تشکر کردند.

داستان "کباب های یک متری" و پیشکسوتی که زیر باران مانده بود!

**پلان اول

بعد از پایان مراسم مدعوین به تالاری که از قبل برای صرف شام تدارک دیده شده بود هدایت شدند. وقتی به اصرار دوستان به محل مورد نظر رسیدیم،طبق معمول مراسم این چنینی با صحنه های زننده عجیب و غریبی روبرو شدیم که جای تاسف بسیار داشت.همان طور که شما خوانندگان عزیز مسحتضر هستید در گردهمایی هایی از این جنس،غذا با تنوع بالا و به صورت"سلف سرویس" برای مهمانان سرو می شود که الحق و الانصاف دست اندرکاران مجری این جشن هیچ کم و کسری نگذاشته بودند اما...

برای نگارنده جای بسی تعجب داشت که ملی پوشی که قرار داد ۲میلیاردی با باشگاهش دارد،چگونه با چنین وضعیتی"اسف بار"قصد حمله به دیس "کباب های 1متری"داشت تا به قول معروف از بقیه میهمانان جا نماند؟!

یا فوتبالیست دیگری که برای رسیدن به میز شام چنان دست همسر و فرزندش را می فشرد،گویی برای اولین بار است در چنین مراسمی حضور پیدا می کند.یا پیشکسوتی که با صدای بلند فریاد می زد:وای چقدر نوشابه!!

نمایندگان کیهان ورزشی که باچنین رفتارهایی روبرو شدند،از صرف شام منصرف شده و به سمت منزل عزیمت کردند.

***پلان دوم

دوان دوان و زیر بارش باران از سالن اجتماعات صدا و سیما به سمت درب خروجی در حرکت بودیم که صدایی از پشت سر ،گوشمان را می نواخت . انگار داشت تلفنی باکسی صحبت می کرد:

_آره خیلی ناراحتم،این خیلی بی احترامیه،واقعا دارم خجالت می کشم،دیگر دفعه آخرمه که در چنین مراسمی پا می گذارم و... .

صدا آشنا بود، قدمهایمان را کند کردیم تا طبق خوی و خصلت خبرنگاریمان با فرد مورد نظر آشنا شویم که ناگهان...

* به به سلام آقای عبادزاده...

- سلام عزیزم،چه عجب یک نفر مارو شناخت...

*خواهش می کنم،شما از نسل طلایی پرسپولیس دهه 60 هستید،مگه میشه کسی شما رو نشناسد؟!

- ( آهی می کشد ... )

خیلی دلگیر بود.با صدای بغض آلود می گفت که به علت قند خون بالا "قرنیه"چشمش آسیب دیده و ...می گفت:به عشق "علی آقا"(پروین)آمده بودم که متاسفانه این قدر آدم دورو برش جمع شده بودند که نشد و...

"خیس آب"شده بودیم،تاکسی گرفتیم.

عباد زاده هم تا یک مسیر کوتاه با ما آمد...

خیلی تشکر کرد و زیر بارانی که دیگر تبدیل به "سیل" شده بود،از ما جدا شد و...

ما ماندیم و این سوال در ذهنمان که چرا برای پیشکسوتانی که روزی یک استادیوم 100هزار نفری به پایشان بلند می شده احترامی در خور شان و شخصیتشان قائل نمی شویم.

ما ماندیم و کلی سوال بی جواب...

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار