PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
حماد سامری ، سرمربی بسکتبال پالایش نفت‌آبادان در گفت و گو با کیهان ورزشی:
با سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت‌آبادان پس از کسب مقام سومی در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا، گفت و گویی انجام دادیم که چکیده آن را در زیر می خوانید:

*نتیجه خوبی کسب کردیم، اما می‌توانستیم بهتر باشیم.با توجه به صحبت‌های بازیکنانی که سال گذشته در این رویداد شرکت کرده‌بودند و اطلاعاتی که خودمان کسب کرده‌بودیم، این دوره از مسابقات سطح بسیار بالایی داشت و همه تیم‌ها با شرایط بهتری در تورنمنت شرکت کرده‌بودند. این مسابقات بالاترین سطح باشگاهی در آسیاست که جایزه نقدی خوبی هم دارد و باعث مطرح شدن بیشتر بازیکنان می شود .

*تیم‌ها٬ بازیکنان خارجی بسیار خوبی هم داشتند که در این تورنمنت تاثیرگذار بودند. تیم ما عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و به نظرم بدشانس بودیم که تنها با یک باخت به مقام سوم رسیدیم.

سعید داورپناه» و «آرن داوودی» را به دلیل مصدومیت و سرماخوردگی شدید به طور کامل در اختیار نداشتیم، اما به نظرم صحبت درباره این موارد توجیه است که من هیچوقت چنین کاری نکرده‌ام.

*برای نخستین‌بار بود که نفت آبادان در این تورنمنت شرکت می‌کرد. تمرین زیادی نداشتیم و تنها 5 جلسه بازیکنان کنار هم بودند که برای حضور در چنین تورنمنتی زمان‌کمی بود.می‌توانستیم بهتر باشیم و اگر ضعف و اشتباهی وجود داشت، از من بود. فکر می کنم آبادان تا به حال نماینده ای در مسابقات آسیایی نداشت و این بهترین عنوانی بود که برای ورزش شهر آبادان به دست آمده است .

*ژاپنی ها تیم خوب و هماهنگی داشتند و برابر ما هم به بهترین شکل کار کردند. به هر حال بسکتبال بازی تیمی است و ما اگر زمان بیشتر برای تمرین یا چند بازی دوستانه قبل این تورنمنت داشتیم٬ می‌توانستیم هماهنگ‌تر باشیم و بهتر عمل کنیم.در نیمه دوم بازی رده‌بندی ما عملکردی بسیار خوب در دفاع و حمله داشتیم. یک بازی با کیفیت نشان دادیم که مشخص بود تیم شرایط بهتری پیدا کرده‌است. به نظرم همین مساله نشان می‌دهد که زمان و هماهنگی بیشتر می‌توانست تاثیر زیادی بر روی تیم‌مان بگذارد.

*در بازی مقابل نماینده «چین تایپه » نزدیک بود در کوارتر چهارم بازی را واگذار کنیم که خدا را شکر این اتفاق رقم نخورد . شاید اگر به آن بازی برگردیم چند کار تاکتیکی انجام می دادم که کار به آنجا نکشد .

آلوارک» ژاپن پارسال هم با همین ترکیب در مسابقات شرکت کرد که مغلوب تیم پتروشیمی شد . همین تیم٬ سال گذشته قهرمان لیگ ژاپن شده بود و این نشان می دهد تیمی که بازیکنانش چندین سال است در کنار هم بازی می کنند از لحاظ هماهنگی بسیار بهتر از ما ظاهر شود .

*بازیکنانی که به تیم ما اضافه شدند جزو بزرگان بسکتبال ایران بودند و باعث افتخار من بود که با آن ها کار کردم . صمد نیکخواه و حامد حدادی بسیار حرفه ای و قابل احترام هستند . من برای اولین بار بود که با این دو عزیز کار می کردم و توانایی آن ها را از نزدیک می دیدم . اگر یک مربی می ترسد که با حامد و صمد کار کند قطعا به خاطر ترس شخصیتی خودش است . با این که صمد و حامد به عنوان یار کمکی به ما اضافه شده بودند ولی بسیار متعصب و موثر ظاهر شدند .اختلاف سنی اندک من با این دو هم به هیچ عنوان باعث نشد که جایگاه ها رعایت نشود.

*کارشناسانی که انتظار قهرمانی از تیم نفت داشتند باید همه جوانب کار را بسنجند و اطلاعات لازم را داشته باشد . بعضی افراد طوری حرف می‌زنند انگار بود و نبود مربی مهم نیست و با ستاره ها می شود همه کار کرد ولی این طور نیست . بسکتبال یک ورزش گروهی است که حتما برای کسب موفقیت باید مولفه های زیادی را داشت که ما از بسیاری از مهمترین آن ها مثل تمرین و دیدار تدارکاتی محروم بودیم.

*خیلی دوست داشتیم که بازی های ما که نماینده ایران در مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا بودیم از تلویزیون پخش مستقیم شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد . البته ما به عنوان یک تیم شهرستانی به این بی مهری ها عادت کرده ایم ؛ چرا که مثلا سال گذشته هم بازیهای ما را تا مراحل پایانی از صدا و سیما پخش نمی کردند .

*تیم دستخوش تغییرات زیادی شده است و بازیکنانی را که فصل گذشته با آن‌ها قهرمان شدیم را امسال در اختیار نداریم. قطعا کار در لیگ برتر ساده نیست و باتوجه به شرایطی که داریم، امسال کار سختی در پیش خواهیم داشت. طی ارزیابی که از تیم‌ها در فصل‌ نقل و انتقالات داشتیم، تعداد تیم‌هایی که خوب بسته می‌شوند، بسیار است. حتی تیم‌هایی که نتوانستند بازیکنان ملی و خوب را جذب کنند در حال تقویت تیم با جذب بسکتبالیست‌های خارجی هستند ولی ما مجوز جذب این بازیکنان را هم نداریم. به هر حال کار ما در لیگ برتر سخت است.

کامران خطیبی*


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار