PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
سامان قدوس ، بازیکن آمیان فرانسه از سقوط تحمیلی تیم خود و جریمه سنگین فیفا می گوید

تیم آمیان که سامان قدوس ملی پوش ایرانی را دراختیار دارد با اعلام پایان لیگ نیمه تمام فرانسه و قهرمانی پاریس سن ژرمن به دسته پایین تر سقوط کرد. قدوس در این فصل، کلا تنها در 5 بازی به صورت کامل به میدان رفت و تنها 230 دقیقه برای تیمش بازی کرد. سخت ترین قسمت این فصل برای هافبک ایرانی آمیان ،محرومیت 4 ماهه اش از فیفا بود. باشگاه آمیان ،بعد از تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه مبنی بر تعطیلی لیگ1 این کشور به دلیل بحران کرونا و اعلام سقوط این تیم به دسته پایین‌تر، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که علیه این تصمیم شکایت کرده و تقاضای فرجام‌خواهی کند.سازمان لیگ فوتبال حرفه‌ای فرانسه اعلام کرد که جایگاه نهایی تیم‌ها بر اساس میانگین امتیاز در هر بازی مشخص خواهد شد. باشگاه آمیان با اعتراض به این تصمیم بیانیه‌ای صادر کرده و اعلام کرد: این تصمیم برای باشگاه ما، بازیکنان، مربیان، مسئولین و هواداران‌مان تبعات سختی خواهد داشت. پیش از اعلام رسمی جزئیات جلسه هیات‌مدیره باشگاه، آمیان این حق را برای خود محفوظ می‌داند که علیه این تصمیم شکایت کند. چرا که در این دوره حساس و دشوار برای همه، شایستگی ورزشی حکم می‌کرد که هیچ تیمی به عنوان سقوط‌کننده معرفی نشود.رئیس باشگاه تولوز، دیگر تیم سقوط‌کننده فرانسوی هم با ارسال نامه‌ای برای سازمان لیگ این کشور تهدید کرد که این باشگاه هم قصد دارد علیه این تصمیم روند شکایت قانونی را آغاز کند.سامان قدوس فوتبالیست بدشانس قصل جاری فوتبال اروپا درباره سقوط آمیان به دسته پایین تر و جریمه 4 میلیون یورویی صحبت کرد و این که چه وضعیتی پیش روی وی در فصل نیمه تمام لیگ یک فرانسه است.

*همیشه مثبت فکر می کنم

-سامان قدوس بازیکن سابق استرشوندس سوئد در ابتدای گفت و گوی خود درباره دوران محرومیتش صحبت کرد و گفت: به چیزهای زیادی فکر می کنم. همیشه مثبت اندیش هستم. به نظرم 4 ماه وقت دارم تا خود را برای فصل آینده به بهترین شکل آماده کنم. البته نگاه کردن بازی های تیمت بدون حضور در ترکیب اصلی  بسیار سخت است چون نمی توانی تاثیری در آن داشته باشید.

-وی ادامه داد:  در زمینه تمرینات در این مدت 4 ماهه محرومیتم باید بگویم که عالی بود. در این مدت روی سرعتم و آمادگی جسمانی ام خیلی خوب کار کردم و همه چیز خوب پیش رفت. بعد از اتمام محرومیتم مصدومیتی جزئی پیدا کردم و برخی از بازی ها از دست دادم.

*پس از گشودن دروازه مارسی همه چیز تغییر کرد

- هافبک ایرانی تیم آمیان درباره بدشانسی اخیرش و مصدومیت در دقیقه 69 بازی با مونپلیه که مدت 2 ماه خانه نشین شد، گفت: واقعا سخت بود. اصلا فکر نمی کردم بعد از محرومیت 4 ماهه مصدوم شوم و به مدت 2 ماه دیگر بازی ها را از دست دهم. در آن شرایط به خودم می گفتم که هفته آینده دوباره تمرین می کنم تا بتوانم آماده بازی شوم. هر هفته از پزشک تیم سوال می کردم می توانم بازی کنم؟ در پاسخ می گفت که در آینده حضورم در زمین مشخص خواهد شد. هفته به هفته می گذشت و من به خودم می گفتم این هفته بازی می کنم.

- سرانجام سامان  قدوس در دقیقه 45 بازی با متز به میدان لیگ یک فرانسه برگشت و در بازی با مارسی دوباره گلزنی کرد. او درباره گلزنی به مارسی گفت: وقتی در دیدار با مارسی گلزنی کردم همه چیز تغییر کرد. نمی دانستم در آن زمان چه کار کنم و به کجا بروم. واقعا در آن لحظه زدن گل تساوی به مارسی برایم فوق العاده ای بود و شادی وجودم را تسخیر کرد.

*آمیان ،10 بازی فرصت داشت تا سقوط نکند

-سامان قدوس هافبک ملی پوش آمیان، بعد از آن بازی به دلیل شیوع کرونا نتوانست هیچ بازی دیگری انجام دهد و در نهایت بعد از یک ماه و نیم تعلیق بازی ها با حکم فدراسیون فوتبال فرانسه، بازی های لیگ ناتمام ماند تا آمیان به دسته پایین تر سقوط کند. قدوس درباره این حکم گفت: واقعا نمی دانم چرا این تصمیم را گرفتند. این تصمیم به ضرر تیم ما است. ما در جایگاهمان بودیم و نتوانستیم بازی دیگری انجام دهیم اما سقوط آمیان غیرعادلانه است. هنوز 10 بازی پیش رو داشتیم و باید صبر می کردند و تیم ها بازیهای باقی مانده را انجام می دادند و چنین تصمیمی را نمی گرفتند.

*سقوط آمیان عادلانه نیست

- قدوس ادامه داد: بهترین راه حل به نظرم از سرگیری مسابقات از ماه سپتامبر(شهریور) است تا بازی ها به پایان برسد. عصبانی هستم چون در این فصل 6 ماه را از دست دادم و بقیه بازی ها نیز این طور شد. برای تیم ما که در قعر جدول هستیم این حکم عادلانه نیست. باید تا آخر فصل بازی کنیم تا تکلیف مشخص شود ولی این حکم واقعا عادلانه نیست.

-هافبک ایرانی در پاسخ به اینکه آیا آمیان مستحق قعر جدول است، گفت: باید صادق باشم. من در 4 ماه محرومیتی که داشتم خارج از فوتبال بودم و تماشای بازی های تیمم خیلی سخت بود. خیلی از این بابت عذاب کشیدم. روزگار دشواری بود. در این مدت نمی توانم در مورد بازی هایمان قضاوت کنم چه بازی هایی که بردیم و چه بازی هایی که در این مدت باختیم. من هر روز به تمرینات می رفتم ولی درباره بازی های آمیان  نمی توانم اظهارنظری کنم. در کل فصل  جاری  عجیب و غریبی را پشت سرگذاشتم.بدتر از همه این که در این فصل عجیب حکم به سقوط آمیان دادند.

*جریمه 4 میلیون یورویی مشکل کنونی سامان

-پرونده سامان قدوس، هافبک ایرانی آمیان به خاطر نقض قراردادش با باشگاه اوئسکا اسپانیا همچنان در دادگاه عالی ورزش(CAS) باز است و حکم نهایی اش صادر نشده است.قدوس فصل گذشته از تیم استرشوندس سوئد عازم اسپانیا شد و با باشگاه اوئسکا قراردادی امضا کرد ولی به گفته خودش نمی دانست این مدارک امضا شده قراردادش با این باشگاه است و به همین خاطر بعد از چند هفته با قراردادی رسمی به باشگاه آمیان فرانسه پیوست.باشگاه اسپانیایی با استناد به این قرارداد به فیفا علیه هافبک ایرانی شکایت کرد که در نهایت باعث محرومیت 4 ماهه قدوس و پرداخت 4 میلیون یورو جریمه به اوئسکا شد.قدوس 3 ماه پیش محرومیتش به پایان رسید و اکنون وضعیت جریمه 4 میلیون یورویی اش مشخص نیست چون باشگاه  استرشوندس سوئد حاضر نیست درصدی از این جریمه را پرداخت کند و مدعی شده که قدوس باید تمام آن را پرداخت نماید. به همین خاطر هافبک ایرانی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده تا وضعیت پرداخت این جریمه سنگین مشخص شود.قدوس دراین باره می گوید:حرف آخر در این پرونده را دادگاه عالی ورزش(CAS) می زند. ما منتظر جلسه پایانی هستیم تا رای دادگاه را دریافت کنیم. من از رای نهایی دادگاه اطلاعی ندارم.شاید جریمه را باید خودم به صورت کامل پرداخت کنم.چون پرونده پیچیده ای است.اصلا در ذهنم نمی گنجد که بخواهم این جریمه سنگین 4 میلیون یورویی را به تنهایی پرداخت کنم.دلیلی نمی بینم که این جریمه سنگین را به گردن بگیرم.امیدوارم پرداخت جریمه سنگین به گردن من نیفتد.

*حکم دادگاه از نظر من، خیالی است

-سامان در خصوص این که درباره پرونده و جریمه سنگین 4 میلیون یورویی خود با باشگاه استرشوندس صحبت کرده است ،می گوید:واقعیت این است که  صحبتی با باشگاه سابقم نکردم. ما در این مدت ارتباط خوبی داشتم ولی درباره این موضوع به تازگی صحبتی نداشتیم.

-وی ادامه داد:اصلا به این قسمت فکر نمی کنم که بخواهم جریمه 4 میلیون یورویی را پرداخت کنم. برای من این حکم دادگاه خیالی است. نمی دانم اگر این حکم صادره نهایی شود چگونه  می خواهم آن را پرداخت کنم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

*وقتی پرونده بسته شد همه چیز آشکار می شود

-سامان قدوس بازیکن آمیان فرانسه اضافه کرد:بسیاری از افراد در شکل گیری این پرونده عجیب دخیل هستند. می توانیم با آنها با روش بهتری برخورد کنیم.  وقتی همه چیز به پایان برسد و تکلیف نهایی پرونده روشن شود این موضوعات نیز به پایان خواهد رسید. وقتی پرونده بسته شد خواهید فهمید که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه کرده است. مسائل دیگری هم هست که من اطلاعی از آنها ندارم ولی در پشت پرده اتفاق افتاده است که می بایست درباره اش در آینده صحبت شود.

*من اشتباه نکردم

-می گویند پرونده قدوس پشت پرده دارد اما سامان در شرایط کنونی نمی خواهد دراین باره افشاگری کند.وی دراین خصوص می گوید:درحال حاضر نمی توانم چیزی را فاش کنم ولی بعد از پایان این پرونده برای همه آشکار خواهد شد که این اشتباه من نبود و از پشت پرده ها اطلاع پیدا می کنید. همان ها متوجه می شوند که در این پرونده می توانستند بهتر از این ها عمل کنند. من هم می توانستم بهتر با این قضیه برخورد کنم اما وقتی این پرونده تمام شود همه چیز را متوجه می شوید.

-وی ادامه داد:وقتی این پرونده تمام شد می توانم صحبت کنم. از اتفاقاتی که در این مدت رخ داد افشاگری خواهم کرد. می شد با این پرونده بهتر از این ها تعامل شود ولی نشد و نکردند! چنین اتفاقی برای هیچ کس دیگر رخ نمی دهد و اتفاقی منحصر به فرد است.

*قدوس بدشانس ترین بازیکن لوشامپیونه

-سایت «le11amienois» فرانسه نوشت، در ایام تعطیلات، ما به تحلیل و بررسی بازیکنان آمیان پرداختیم که یرخی بازیکنان آمیان می توانند در ترکیب اصلی «لوکا السنر» برای فصل آینده قرار بگیرند.سامان قدوس یکی از بدشانس ترین بازیکنان فصل جاری لیگ یک فرانسه  است. او فصل بسیار کوتاهی داشت. سامان فصل را خیلی خوب شروع کرد ولی بعد از چند بازی با محرومیت 4 ماهه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) مواجه شد. او بعد از بازگشت نیز مصدوم شد و نتوانست در چندین بازی حضور داشته باشد. با تمام این مشکلات بوجود آمده هافبک ایرانی در این فصل تنها 7 بازی توانست برای آمیان به میدان برود.او بعد از مصدومیت و محرومیت آماده بازی شد. اولین بازی خود را در دقایق پایانی دیدار با مارسی انجام داد و  وارد زمین بازی شد و گل تساوی تیمش را در دقایق پایانی به ثمر رساند. در بازی متز نیز حضور داشت و  عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت ولی این بار فیفا به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام بازی ها را تعطیل کرد و مانع از درخشش ادامه دار سامان شد.

 این رسانه فرانسوی به تمام اتفاقات نادر برای قدوس در تیم آمیان پرداخت تا در پایان بیان کند که این هافبک ایرانی عملکرد خوبی داشته ولی شانس با او یار نبوده است.

*دومین بدشانسی سامان

- مسئولان فوتبال فرانسه با بازیکنان لیگ های دسته اول و دوم این کشور برای کاهش دستمزدها در ایام تعطیلات به توافق رسیدند.در این توافق صورت گرفته قرار شد 70 درصد از دستمزد بازیکنان شاغل در لیگ های دسته اول و دوم در ایام تعطیلات کاهش پیدا کند.سامان قدوس، هافبک ایرانی که در این فصل برای تیم آمیان فرانسه در لیگ دسته اول فرانسه بازی می کرد و البته به علت محرومیت چهار ماه نیز از میادین دور بود جزو بازیکنانی است که این توافق شامل حالش می شود و دستمزدش کاهش می یابد.کاهش دستمزد قدوس دومین بدشانسی بازیکن ایرانی آمیان در فصل نیمه تمام لوشامپیونه بود که بخشی از برنامه های مالی او را خراب کرد.

*عاشق بدنسازی هستم

-سامان قدوس در بخش دیگر صحبت های خود درباره روزهای قرنطینه پس از شیوع کرونا ویروس می گوید:عاشق ورزش بدنسازی هستم. همیشه از انجام این کار لذت برده ام ولی در شرایط کنونی امکان ندارد به سالن بدنسازی بروم. بنابراین در خانه ورزش می کنم.البته در کنار ورزش کردن در خانه ،حداقل 3 یا 4 سریال را هم در روز تماشا می کنم مثل،لیست سیاه، امپایر، ال چاپو و سریال هایی که سرگرم کننده است.

-وی ادامه داد: تنها کاری که نمی توانم در روزهایی شیوع کرونا ویروس انجام دهم فوتبال بازی کردن است.حالا که دیگر نمی توانم بازی کنم و  فوتبال تماشا کنم، سعی می کنم با شرایطی که ایجاد شده، از زندگی ام به هر شکلی لذت ببرم.

*نظر سرمربی تیم ملی سوئد درباره قدوس

-سرمربی تیم ملی سوئد در یک مصاحبه درباره سامان قدوس صحبت کرد و گفته که انتظار داشته قدوس، تیم ملی سوئد را انتخاب کند و از اینکه او در نهایت بازی در تیم ملی  ایران را انتخاب کرده تعجب کرده است. اشتفان پترسون، سرمربی تیم ملی سوئد که در دوران هدایت تیم ملی سوئد موفق بوده و از جمله موفقیت‌های او باید به صعود به مراحل بالایی لیگ ملتهای یوفا و همچنین راهیا‌بی به رقابتهای یورو2020 اشاره کرد در جریان تور ژانویه تیم ملی سوئد در قطر با یکی از رسانه‌های این کشور گفتگویی انجام داد و در خلال آن درباره سامان قدوس صحبت جالبی  کرده است. سرمربی سوئد درباره سامان قدوس و گفت: یکی از موارد خیلی مطرح در این زمینه موضوع سامان قدوس بود. او در ژانویه 2017 با تیم ملی سوئد در تور بالگولت شرکت کرد ولی در همان سال در ادامه متوجه شدیم که به تیم ملی بزرگسالان ایران ملحق شده است. او البته اوایل اجازه نداشت برای ایران بازی کند و سوئد به او پیشنهاد داد که می‌تواند دوباره برگردد و پیراهن تیم ملی سوئد را به تن کند ولی در نهایت قدوس تصمیم خود را گرفت و ایران را برای بازی ملی انتخاب کرد.

*عاشق غذای ایرانی هستم

-وی اضافه کرد:عاشق غذا هستم. البته غذای خاصی را مد نظر ندارم. غذاهای ایرانی که توسط مادرم درست می شود، برایم همیشه شماره یک است.غذاهای ایرانی خیلی دوست دارم. همگی خوشمزه هستند.

-سامان درباره آینده می گوید:اگر کرونا ریشه کن  شود و اوضاع  به گذشته برگردد برای گذراندن تعطیلات به مناطق موردعلاقه ام در سوئد می روم.خانواده من و بیشتر دوستانم در آنجا زندگی می کنند. فرصت زیادی در طول سال ندارم که خیلی اوقات آنها را ببینم. به محض اینکه به آنجا می روم، روزهای خوبم در تعطیلات شروع می شود و خیلی زود هم سپری می شود. عاشق سفر و بازدید از اماکن جدید هستم.

*مردم در مقابل کرونا قوی باشند

وی ادامه داد:من  ورزش  و بیشتر رشته ها را دوست دارم و با دوستانم برخی رشته های ورزشی را انجام می دهم و پرداختن به موضوعات و بازیهای جدید همیشه سرگرم کننده است. البته در بیشتر رشته های ورزشی عملکرد خوبی دارم.

-سامان از بازیکنان محبوب خود در تاریخ فوتبال جهان که الگوی ورزشی اش به شمار می آیند ،صحبت کرد و گفت:بازیکنان محبوب زیادی دارم. از آنها الگو گرفتم و دوست داشتم نحوه تغییر و بهبود بازی شان را در میدان فوتبال ببینم. بازی رونالدو برزیلی، رونالدینیو، زیدان و تیری آنری را در زمان بازیگری شان دوست داشتم. آنها در دوران کودکی الگوی من بودند.

-وی درپایان گفت:مردم از خودشان در مقابل شیوع ویروس کرونا مراقبت کنند و در این زمان دشوار قوی باشند. با تشکر از شما برای حمایتی که در این روزهای ناخوشایند از همدیگر انجام می دهید.

*کیوان طباطبایی

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار