PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۵۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
ملی پوش «پالایش نفت آبادان» در گفت و گو با کیهان ورزشی : فدراسیون ، صلاح همه را می خواهد
بدون شک ، سعید داورپناه یکی از بی حاشیه ترین و خوش اخلاق ترین بسکتبالیست های ایران به شمار می رود . بازیکن تیم پالایش نفت آبادان که دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شده است ، این روزها در کنار خانواده حسابی خوش می گذراند و به قول خودش بهترین تفریح دنیا برایش ، همین است . گپ و گفت ما با سعید داور پناه را در ادامه می خوانید :
سعید داورپناه : مبلغ قرارداد بسیاری از بسکتبالیست ها ، اندازه پول یک «پراید» هم نمی شود !

*سعید جان، این روزها چه کار می کنی ؟

- صبح ها برای کوهنوردی به درکه می روم ، بعد از ظهر ها هم اگر سالنی پیدا کنم که خلوت باشد تقریبا هفته ای 4 بار تمرین بسکتبال می کنم. با وسایلی که دارم و با خودم به باشگاه می برم، تمرین بدنسازی هم انجام می دهم .

*چند وقت است که از قرنطینه خارج شده ای ؟

- تقریبا دو هفته می شود .

*این تجربه برایت چگونه بود ؟

- متاسفانه خیلی از خانواده ها به خاطر این بیماری، عزیزانشان را از دست دادند ولی فکر می کنم برای کشور ما محاسنی هم داشت و خیلی چیزها را تغییر داد ، مثلا هوای شهر ها و به خصوص تهران خیلی تمیز شد که قبلا کمتر این اتفاق می افتاد ، مردم بیشتر حواسشان به نظافت شخصی شان بود ، خانه ها و مغازه هایشان را ضدعفونی می کردند و بیشتر حواسشان به بقیه بود تا کسی مریض نشود ، فکر می کنم یک تلنگری برای همه ما بود و...دلم خیلی برای پدر و مادرم تنگ می شد ولی مجبور بودم که به خاطر سلامت خودشان فقط تلفنی جویای احوالشان شوم .

* دوران قرنطینه را چطور گذراندی ؟

- در منزل با وزنه تمرین می کردم . شکم و شنا می رفتم . چون منزلمان در کوچه بن بست است روزی نیم ساعت تا 40 دقیقه هم در کوچه می دویدم .

سعید داورپناه : مبلغ قرارداد بسیاری از بسکتبالیست ها ، اندازه پول یک «پراید» هم نمی شود !

*چه تفریحاتی داشتی ؟

- صبح ها که با «نیلارز»، دخترم از خواب بیدار می شدیم تا شب مشغول بودیم و بازی می کردیم . بهترین تفریح دنیا برایم همین است . برای ما ورزشکارها که اصلا کنار خانواده نیستیم فرصت بود .

*اهل فیلم دیدن و موسیقی گوش دادن هم هستی ؟

-خیلی دوست دارم ولی تا زمانی می توانم این کارها را انجام دهم که دخترم خواب است (می خندد ) ولی وقتی بیدار می شود همه اوقات من و همسرم صرف «نیلارز» می شود و با هم کارتون تماشا می کنیم .

سعید داورپناه : مبلغ قرارداد بسیاری از بسکتبالیست ها ، اندازه پول یک «پراید» هم نمی شود !

*از آبادان چه خبر ؟

-از وقتی لیگ تعطیل شد تهران هستم و متاسفانه نتوانسته ام به آبادان بروم ولی به صورت مداوم با کادر فنی و مربی بدنساز تیم برای برنامه تمریناتمان در ارتباط هستیم .

*تجربه کارکردن با حماد سامری که از لحاظ سنی با بازیکنان تیم پالایش نفت آبادان ، اختلاف چندانی ندارد ، چطور است ؟

-آقا «حماد» یکی از بهترین مربیان ایران است و من این سعادت را داشتم که با ایشان کار کنم و روزهای خوبی را کنار هم داشته ایم . درست است که آقای سامری اختلاف سنی آنچنانی با بازیکنان ندارد ولی واقعا یک روانشناس حرفه ای است و سعی می کند خصوصیات اخلاقی بازیکنان را بشناسد تا بتواند هرچه بهتر از آن ها استفاده مناسب داشته باشد ، همه بچه ها هم از ایشان حرف شنوی دارند .

*نظرت در مورد تعطیلی لیگ چیست ؟

- «کرونا » به همه دنیا آسیب زده و این فقط مختص ایران نیست ، متاسفانه همین امر باعث شد طرفداران ، تماشاگران و علاقه مندان بسکتبال نتوانند حساس ترین مرحله بازی ها (پلی آف ) راببینند اما به جز این نمی شد کاری کرد . فدراسیون وقتی این تصمیم را گرفت بعضی از تیم ها نسبت به این مساله اعتراض داشتند اما مطمئن هستم کسانی که در فدراسیون هستند، می خواهند بهترین اتفاق برای باشگاه ها و تیم ملی بیفتد و در این شکی ندارم ، با توجه به شرایطی که شهرداری گرگان داشت و صدرنشین بود می توانستند این تیم را قهرمان اعلام کنند اما این کار را نکردند چون نگاه و منافع شخصی در فدراسیون وجود ندارد . به نظرم با این تصمیم جانب انصاف را رعایت کردند و همه تیم ها را راضی نگه داشتند ولی حالا با توجه به این که ستاد مبارزه با کرونا و دولت ، فعالیت های ورزشی را بعد از ماه مبارک رمضان آزاد کرده اند ، به نظرم برگزاری لیگ تابستانه متمرکز با درنظرگرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی و گرفتن تست کرونا از بازیکنان و عوامل تیم هامی تواند تجربه خوبی باشد . مثلا این که هشت تیم بالای جدول به صورت متمرکز در این لیگ شرکت و عناوینشان را ثبت کنند . بهترین تیم هم به عنوان نماینده ایران برای رقابت های باشگاه های آسیا معرفی شود . فکر می کنم با این سازوکار همه بازیکنان و تیم ها به حقشان می رسند .

*وضعیت دریافتی هایتان به چه شکل است ؟

-ضربه اقتصادی بزرگی به بسکتبالیست ها وارد شد و همه مان در یک خلا گیر کرده ایم . متاسفانه 40 درصد قراردادمان را هنوز نگرفته ایم .

*باشگاه قولی به شما نداده ؟

- نه، هنوز قولی به ما نداده اند و منتظر هستند تا ببینند شرایط چه طور پیش می رود . همه چیز بستگی به جلسات هیئت مدیره تیم ها دارد .

*سال گذشته جزو بهترین های لیگ بودی و دوباره به تیم ملی هم دعوت شدی . فکر می کنم سال خوبی برایت بود .

-خیلی تمرین کرده بودم و دوست داشتم دوباره به تیم ملی برگردم . خدا را شکر، تیم پالایش نفت را که انتخاب کردم و به آبادان رفتم ، هم تیمی ها و کادر فنی کمک زیادی به من کردند تا بتوانم تاثیرگذار باشم . از این که کنار بچه هایی بازی کردم که همه مستعد و علاقه مند به پیشرفت بودند ، خیلی راضی هستم و با لطف خدا همه مان پیشرفت زیادی داشتیم . پوشیدن لباس تیم ملی هم که آرزوی هر ورزشکاری است ، من هم یکی از آن ها بودم که تمام تلاشم را کردم که بتوانم موفق باشم ، کادر فنی تیم ملی هم محبت کرد و من را دعوت کرد . از این به بعد هم اگر به من اعتماد و دعوتم کنند با افتخار می روم و هرچه در توانم باشد کمک می کنم،خیلی دوست دارم که در المپیک که بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی جهان است حضور داشته باشم ،اما اگر دعوتم هم نکنند برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم و...

سعید داورپناه : مبلغ قرارداد بسیاری از بسکتبالیست ها ، اندازه پول یک «پراید» هم نمی شود !

*(حرفش را قطع می کنم ) فکر نمی کنی زیادی بی حاشیه هستی(باخنده) ؟

- (قهقهه می زند) حاشیه باعث می شود که خودم و خانواده ام عذاب بکشیم . باید همه اش تلفن دست آدم باشد تا جواب این را بدهد یا با فلان خبرگزاری و شبکه اجتماعی صحبت کند . این ها آرامش را از ورزشکار می گیرد . ضمن این که دوست ندارم پدر و مادرم یا همسر و فرزندم به خاطر من درگیر ماجراهای بیهوده شوند . این یک انتخاب شخصی برای سبک زندگی ام است . سعی می کنم با رفتارم مانع از این اتفاقات شوم .

*شرایط فیزیکی ات در این مدت تغییری نکرده ؟

- فکر می کنم یکی دو کیلو اضافه وزن پیدا کرده ام . با توجه به این که قبلا روزی دو نوبت پرفشار تمرین می کردیم و حالا این شرایط را نداریم قطعا تاثیرگذار بوده ، ولی من با رژیم غذایی مناسبی که داشته ام ، زیاد از فرم ایده آل خارج نشده ام .

*ممنون از وقتی که در اختیار کیهان ورزشی قراردادی . اگر حرفی مانده در خدمتیم .

- دوست داشتم در کیهان ورزشی موضوعی را مطرح کنم . من از نزدیک با بسیاری از بسکتبالیست ها در ارتباط هستم و از شرایطشان خبر دارم . خیلی از بازیکنان ،سالهای اولی است که قرارداد حرفه ای بسته اند و به اصطلاح پول می گیرند و با توجه به این اتفاقات و شرایط کشور خیلی متضرر شده اند ، بیشتر این بازیکنان تنها منبع درآمدشان ،همین مبالغ ناچیزی است که از باشگاه ها می گیرند . الان که متاسفانه همه چیز روی هواست و بسیاری از باشگا ه ها قراردادها را با بازیکنانشان تسویه نکرده اند ، باعث شده تا بسیاری از این بندگان خدا به مشکل مادی بخورند . خیلی ها نان آور خانواده شان هستند و مطلع هستم که شرایط بدی را سپری می کنند . مبلغ قراردادهای بسیاری از بازیکنان اندازه پول یک پراید هم نیست ، این خیلی بد است که بازیکن یک سال زحمت بکشدو آخر سال یک پراید هم نتواند بخرد ، خواهش می کنم باشگاه ها شرایط اقتصادی کشور را درنظر بگیرند . بسکتبالیستی که سال گذشته 100 میلیون قرارداد بسته است و الان هنوز نیمی از مبلغ را طلب دارد ، در این دوره و زمانه با 50 میلیون تومان می خواهد چه کار کند ؟

*کامران خطیبی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالحميد از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
سلام
من زياد به ورزش بسكتبال ايران علاقه ندارم و فقط ان بي ا را دنبال مي كنم اما مطالب بسكتبال كيهان ورزشي خيلي خواندني شده و سبك خوبي پيدا كرده . مي خواستم تشكر كنم. سعيد داورپناه هم از خوباي ورزش ايران است و ما آباداني ها خيلي دوسش داريم. بعد از عيد مجله در آبادان پيدا نمي شود و ما فقط سايت كيهان ورزشي را ميبينيم لطفن رسيدگي كنيد . كيهان ورزشي چند صفحه اينستاگرام دارد لطفن بگوييد اصلي اش كدام است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار