PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۵۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
تغییرات اساسی در تابستان امسال

باشگاه یوونتوس به دنبال تغییرات اساسی در تابستان است و 11 بازیکن خود را در معرض فروش قرار داده تا بتواند با پول آنها چند چهره جدید را جذب کند.

توتو اسپورت نوشت که یوونتوس برنامه‌های خاصی برای فصل بعد دارد و به دنبال جذب چند ستاره بزرگ در تابستان است.بحران کرونا و تعطیلی فوتبال باعث شده است تا باشگاه‌ها ضرر اقتصادی زیادی داشته باشند و به همین خاطر برای جذب بازیکن جدید باید بازیکنانی را فروخت.توتو اسپورت نوشت که یوونتوس 11 بازیکن خود را در فهرست فروش گذاشته تا با پول فروش آنها زمینه جذب حداقل دو سه بازیکن بزرگ را فراهم کند.پل پوگبا، ارلینگ هالند، آرتور ملو و حسام عوام (مهاجم لیون) چهار بازیکنی هستند که در فهرست خرید یوونتوس جای دارند.

یووه برای جذب این چهار بازیکن 11 بازیکن خود از جمله ایگواین، پیانیچ، ماتیا پرین، آدرین رابیو و روگانی را در فهرست فروش قرار داده است.یووه حتی رقم فروش بعضی از ستاره‌های خود مثل ایگواین را مشخص کرده و با 18 میلیون یورو حاضر است این مهاجم آرژانتینی را در تابستان بفروشد.

هدایت یوونتوس را در فصل جاری مائوریتسیو ساری بر عهده دارد که مثل چند فصل اخیر در سری A شانس نخست قهرمانی است و در صدر جای دارد و در لیگ قهرمانان اروپا هم با وجود شکست در دیدار رفت برابر لیون از شانس‌های قهرمانی به شمار می‌آید.

برنامه یووه برای پس انداز 25 میلیون یورویی

باشگاه یوونتوس قصد دارد با فروختن چهار بازیکن خود 25 میلیون یورو پس انداز کند.

نشریه آس نوشت که جدول دستمزد بازیکنان یوونتوس منتشر شد. گاتزتا دلو اسپورت در حالی این فهرست را منتشر کرد که کریستیانو رونالدو با 31 میلیون یورو صدرنشین است. دی لیخت جوان با دریافت سالیانه 8 میلیون یورو در جایگاه دوم دیده می شود. گونسالو ایگواین، میرالم پیانیچ و پائولو دیبالا با 3/7 میلیون در رتبه های بعدی قرار دارند. جورجو کیه‌لینی و جانلوئیجی بوفون که از همه باتجربه تر هستند در انتهای لیست دیده می‌شوند و سالیانه 5/1میلیون یورو دریافت می کنند.ویروس کرونا وضعیت مالی باشگاه ایتالیایی را تحت تاثیر قرار داده است و تیم تورینی می خواهد با فروختن برخی از بازیکنان پولی پس انداز کند. یوونتوس می تواند تا سالیانه 25 میلیون یورو پس انداز کند. در حال حاضر بازیکنانی همچون پیانیچ، ماتیا د شیلیو، ایگواین و ربیوت را می خواهد بفروشد.به نوشته ESPN دو بازیکن نخست در مسیر بارسلونا قرار دارند که در مقابل 25 میلیون یورو و نلسون سمدو این جا به جایی رخ خواهد داد. تنها با این اتفاق باشگاه می تواند 5/10 میلیون یورو پس انداز کند.دو جدایی دیگر شرایط را برای یوونتوس بهتر خواهند کرد. ترک ایگواین و ربیوت موجب خواهد شد باشگاه 5/14 میلیون یورو پس انداز کند. بازیکن فرانسوی در تابستان به صورت بازیکن آزاد از پاری سن ژرمن به بانوی پیر پیوست اما مطابق انتظار عمل نکرد.

شرایط ایگواین هم تقریبا مشابه است. یوونتوس به دنبال زوج دیگری برای رونالدو در خط حمله است. به احتمال فراوان مقصد بعدی مهاجم آرژانتینی ریورپلاته باشد.

دستمزد رونالدو کم نمی شود

باشگاه یوونتوس حقوق همه بازیکنان خود را به استثنای کریستیانو رونالدو کم خواهد کرد.

کوریره دلو اسپورت نوشت که ویروس کرونا و تعطیلی فوتبال در ماه های اخیر باعث شده تا باشگاه‌های بزرگ و کوچک با بحران مالی مواجه شوند.راهکار باشگاه ها در سراسر جهان برای فرار از این بحران کم کردن حقوق بازیکنان و یا به تعویق انداختن آن بوده است و یوونتوس هم از این قاعده مستثنی نیست.کوریره دلو اسپورت هم نوشت که باشگاه یوونتوس حقوق همه بازیکنانش را به استثنای کریستیانو رونالدو کم خواهد کرد.این روزنامه ایتالیایی نوشت که سران یوونتوس دوست ندارند که با کم کردن دستمزد رونالدو باعث خشم او شوند و زمینه را برای جدایی این بازیکن در تابستان مهیا کنند.به این ترتیب کریستیانو رونالدو حقوق هفتگی خود را که 522 هزار پوند در هفته است به صورت کامل دریافت خواهد کرد.رونالدو دومین فصل حضورش در یوونتوس را تجربه می‌کند و توانسته که در این تیم هم عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

این فوق ستاره پرتغالی با بیانکونری‌ها قرارداد چهار ساله امضا کرده است و خبرهای درباره بازگشت او به رئال مادرید و یا حضورش در لیگ جزیره به گوش می رسد.

هری کین بمب نقل و انتقالات یووه

سفر ناگهانی گونزالو ایگواین به آرژانتین در دوران بحرانی کشور ایتالیا به لحاظ شیوع ویروس کرونا، حواشی زیادی را در خصوص با این بازیکن ایجاد کرد. منابع ایتالیایی تایید کرده‌اند که ایگواین این کار را به دلیل بیماری مادرش انجام داده اما با این حال انتقادات فراوانی نسبت به او روانه شده است. از آنجا که قرارداد ستاره آرژانتینی با یوونتوس در تابستان 2021به اتمام می‌رسد، به نظر می‌آید که باشگاه ایتالیایی قصد دارد این بازیکن را هر طور که شده در نقل و انتقالات پیش رو به فروش برساند. حالا در همین خصوص کوریره دلو اسپورت مدعی شده که یوونتوس به دنبال جذب جانشینی برای ایگواین آرژانتینی است و این باشگاه ستاره خط حمله تاتنهام یعنی هری کین را بهترین گزینه تلقی می‌کند.مصدومیت های متوالی هری‌کین نگرانی هایی را برای یوونتوس به وجود آورده اما با این وجود ستاره انگلیسی در 25 بازی این فصل موفق به ثبت 25 گل برای تاتنهام شده است. خبر بهتر برای یوونتوس در خصرص با جذب هری کین به ادعای نشریه دیلی میل انگلیس برمی‌گردد. این منبع مدعی شده که رئال مادرید به طور کلی از خرید مهاجم انگلیسی پشیمان شده و یووه تنها منچستر یونایتد را رقیب جدی خود در راه جذب هری کین می بیند.

مذاکره بانوی پیر با ستاره فرانسوی

باشگاه یوونتوس برای بازگرداندن پل پوگبا به تورین دست به کار شد و شاید بتواند بار دیگر این بازیکن فرانسوی را به خدمت بگیرد.

یک نشریه فرانسوی با انتشار گزارشی مدعی شد باشگاه یوونتوس مذاکرات خود را با مینو رایولا، مدیر برنامه‌های پل پوگبا به منظور بازگرداندن این هافبک فرانسوی به جمع راه‌راه پوشان تورین آغاز کرده است. طبق این گزارش، مذاکرات بین طرفین پس از ماه‌ها رایزنی، حالا با جدیت آغاز شده است.

باشگاه‌هایی همچون رئال مادرید، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن هم نسبت به جذب پوگبای 27 ساله علاقه‌مند هستند، اما به نظر نمی‌رسد بتوانند در بحران مالی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، اقدام به جذب این بازیکن در تابستان پیش‌رو کنند. همین موضوع یوونتوس را در موقعیت بهتری برای بازگرداندن پوگبا به تورین قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه میرالم پیانیچ بوسنیایی در مسیر جدایی از یوونتوس قرار دارد و آدرین رابیو فرانسوی نیز احتمالاً از جمع راه‌راه پوشان تورین جدا خواهد شد، اضافه شدن پل پوگبا به ترکیب تیم تحت‌هدایت مائوریتزیو ساری می‌تواند گزینه جذابی باشد.

پوگبا که سابقه قهرمانی با تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2018 را در کارنامه‌اش دارد، مورد توجه باشگاه اینتر نیز است، تیمی که آنتونیو کونته هدایتش را برعهده داشته و سابقه کار با این بازیکن را در یوونتوس در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

این هافبک فرانسوی بین سال‌های 2012 تا 2016 عضو یوونتوس بود و با بازی‌های درخشان در این تیم و ثبت 34 گل‌زده و 40 پاس‌گل در 178 بازی، مسئولان باشگاه منچستریونایتد را برای بازگرداندنش به اولدترافورد متقاعد کرد و در نهایت در تابستان 2016 با عقد قراردادی به ارزش 105 میلیون یورو که در آن زمان رکورد جهانی نقل‌وانتقالات بود به جمع شیاطین سرخ بازگشت.

پوگبا که عملکردش در سال‌های اخیر برای منچستریونایتد همراه با فراز و نشیب بوده، تنها یک فصل دیگر از قراردادش با منچستریونایتد باقی مانده است. او این فصل به دلیل دو مصدومیت جدی تنها توانسته در هشت بازی از رقابت‌های مختلف برای شیاطین سرخ به میدان برود.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار