PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
این هفته با سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس
برخی بازیکنان هر چه سن شان در دوران بازیگری بالا می رود پخته تر و باهوش تر در میدان فوتبال عمل می کنند.سید جلال حسینی کاپیتان و مدافع باتجربه تیم پرسپولیس از معدود فوتبالیست هایی است که طی سالهای گذشته ثابت کرد که سن برای او و بازیکنانی از جنس خودش یک عدد است. مدافع مستحکمی که در 38 سالگی مثل یک جوان در زمین می دود و سرشار از انگیزه است.سید جلال طی سالهای گذشته در لیگ قهرمانان آسیا هم برای پرسپولیس گل حساسی به ثمر رساند که اخیرا گل او توسط کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین گل دقایق پایانی لیگ قهرمانان انتخاب شد.کاپیتان پرسپولیس در اوج پختگی منتظر ازسرگیری لیگ برتر است و اعتقاد دارد که اختلاف 10 امتیازی ضامن قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر نیست.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس طی سالهای گذشته می کنیم.
10 امتیاز هم جلو باشیم باید بجنگیم
مخالف بازیکن خوب خارجی نیستم اما...

1- تاکنون برای به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی در لیگ برتر هزینه قابل توجهی شده است .برخی باشگاه ها به علت ندانم کاری یا سومدیریت با بازیکنان درجه 2 و 3 خارجی قرارداد بستند و تاوان بزرگی دادند.الان یک اتاق برای رسیدگی به پرونده شکایت بازیکنان خارجی از باشگاه های ایرانی در کمیته قضایی فیفا دایر شده است. این در حالی است که بازیکنان داخلی در برخی باشگاه ها دیرتر از بازیکنان خارجی درجه 2 و بی کیفیت ،مبالغ قراردادشان را دریافت می کنند.سید جلال دراین باره می گوید:سرپرست باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی برای پرداخت پول کرد و بازیکنان هم در مقابل، صبوری به خرج دادند. تیم صدر جدول بود و برای قهرمانی می‌جنگید اما بازیکنان صبوری به خرج دادند و سکوت کردند. امیدوارم سرانجام باشگاه در راه درست حرکت کند و پولی که صرف بازیکنان خارجی و بسیاری از کارهای دیگر می‌شود را به بازیکنان داخلی بدهد. مخالف خرید بازیکن درجه یک خارجی و باکیفیت نیستم، اما همه می‌دانیم فوتبالیست خوب خارجی ، کمتر به لیگ برتر ایران می‌آید. بازیکنانی که چندین برابر قیمت واقعی خود قرارداد می‌بندند و تا آخرین دلار یا یوروی قرارداد خود و حتی غرامت شکایت خود را می‌گیرند.

10 امتیاز هم جلو باشیم باید بجنگیم

2-سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس معتقد است که کار پرسپولیس با وجود صدرنشینی در فصل جاری لیگ برتر به پایان نرسیده است. او با لحنی ساده گفته است که بازیکنان پرسپولیس تا حالا کاری انجام نداده‌اند و باید در این 9 هفته نشان دهند که شایستگی کسب عنوان قهرمانی را دارند. وی می گوید: تفکری اشتباه است. این درست که ما 10 امتیاز اختلاف داریم، اما باید بجنگیم. شک نکنید همه تیم‌ها با تمام توان و قدرت جلوی ما بازی می‌کنند .

بعضی‌ها روزمزد هستند و باید اجاره دهند

3-چندی پیش سید جلال اقدام قابل توجهی انجام داد و در کارهای خیرخواهانه مشارکت کرد.کمک مالی به همشهریان نیازمند و بیمارش در روزهای دشوار کرونایی به او اعتبار بخشید. وی درباره کمک یک میلیارد تومانی به ستاد مقابله با کرونای شهر انزلی اینطور می گوید: با کمک دوستان بود که توانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم که مسئولین ما هم چنین کارهایی کنند. الان کاری که مسئولین می‌توانند انجام دهند خیلی مهم‌تر از کار مردم عادی است. امیدوارم که مسئولین ما بتوانند کارهای بهتری کرده و شرایط را درک کنند. این شلوغی‌ها در شهرها باعث دردسر دوباره برای کادر پزشکی می‌شود. درآمد بعضی‌ها به شکل روزمزد است. نمی‌توان گفت کار نکنید و اجاره نمی‌گیرند. من احساس می‌کنم خیلی‌ها اجاره می‌گیرند، چک را برگشت می‌زنند و کار را برای همه سخت می‌کنند.

بحث خداحافظی من از فوتبال وجود ندارد

10 امتیاز هم جلو باشیم باید بجنگیم

4- کاپیتان پرسپولیس در 38 سالگی نیز جزو نفرات تاثیرگذار محسوب می‌شود و اخیرا نسبت به شایعه مربوط به خداحافظی اش از فوتبال واکنش نشان داد.سید جلال درباره شایعه خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: اصلا بحث خداحافظی من از فوتبال وجود ندارد و تا جایی که بتوانم به کارم ادامه خواهم داد. تنها دغدغه فکری من ،حل مشکلات باشگاه پرسپولیس است.

سید جلال رکوردار بازی در لیگ برتر

5-سید جلال و سید مهدی رحمتی که همواره رفاقت و البته رقابت جالبی داشته اند حالا برای کسب عنوان رکورددار بازی در لیگ برتر تلاش می کنند.در طول نوزده دوره ای که لیگ برتر برگزار شده تاکنون سیدجلال حسینی با پیراهن تیم های مختلف 490 بازی انجام داده و سیدمهدی رحمتی 482 مسابقه برای تیم هایش به میدان رفته است. آماری که با نفرات بعدی از این حیث اختلاف فاحشی دارد و می تواند در آینده دستخوش تغییراتی هم بشود.این دو بازیکن 38 ساله می توانند این رکورد را بهبود ببخشند و قطعا با توجه به اینکه بعید است فعلا از فوتبال خداحافظی کنند، احتمالا اتفاقات جالبی در این باره رخ می دهد.

درآمد پرسپولیس در سالهای گذشته چه شد؟

6-چندی پیش ،سید جلال حسینی مصاحبه ای انجام داد و از درآمد پرسپولیس در گذشته پرسید:«نمی دانم این همه دریافتی که پرسپولیس داشت چه شد؟ برای من به عنوان بازیکن تیم ،بعضی مسائل سوال است که این مسائل چطور به وجود می آید؟ چطور با افرادی که این کارها را کرده اند برخورد نمی شود؟ ما هر بازی که می بردیم و بالا می رفتیم، درآمدی داشتیم، دوم شدیم بازهم درآمد داشتیم، حامی مالی هم پول پرداخت کرده ولی خب، همه بازیکنان طلب دارند .کادر فنی که رفتند، آقای برانکو و... همه طلب داشتند و پرداختی به آنها نشده است.

ماجرای خداحافظی اجباری از تیم ملی

7-سید جلال در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه ،مدافع ثابت تیم ملی بود. بازیهای اثرگذاری در قلب خط دفاعی تیم ملی انجام داد و تیم ملی با دو گل خورده که آن هم در بازی آخر برابر تیم سوریه رقم خورد مقتدرانه به جام جهانی صعود کرد.البته سید جلال با تیم ملی به جام جهانی نرفت و وی دراین خصوص می گوید:من در تیم ملی همیشه پرتلاش بودم. یک جام جهانی که با آقای کارلوس کروش رفتم ولی جام جهانی بعدی(روسیه - 2018) از تیم ملی کنار رفتم . صبح یک روز زنگ زدند و گفتند بیا درباره خداحافظی از تیم ملی با کروش صحبت کن . گفتم درباره خداحافظی از تیم ملی ،خودم تصمیم می گیرم چه زمانی خداحافظی کنم. با آقای کروش هم صحبت کردم و آقای مارکار آقاجانیان هم بودند. روز سختی بود. فقط گفتم که تصمیم گیرنده خود من هستم و کسی نمی تواند برای من تصمیم بگیرد. برای من این سوال وجود دارد که چرا روز آخر گفتند از تیم ملی خداحافظی کن.

اصلا به آمار و رکورد فکر نمی کنم

8-سیدجلال حسینی تاکنون 7 قهرمانی در لیگ برتر، 1 بار قهرمانی در جام حذفی و سه بار فتح سوپرجام را در کارنامه خود دارد.وی دراین باره می گوید:اصلا به آمار و رکورد فکر نمی کنم. من فقط یک وظیفه دارم که باید خوب تمرین و تلاش کنم. فعلا دنبال این مسائل نیستم که بحث های آماری را دنبال کنم و وقت برای این مسائل زیاد است. فقط تلاش می کنم. همه بازیکنان ما خیلی تلاش می کنند و زحمت می کشند. بازیکنان خیلی خوبی داریم و باید ادامه دهیم. فکر می کنم بهترین کار برای من خوب تمرین کردن است. مسابقه یک قسمت مهم فوتبال است اما تمرین مهم تر از مسابقه است.

الگوبرداری از بوندسلیگا کار سختی نیست

9-برگزاری 9 هفته باقی مانده فصل جاری لیگ برتر با مخالف برخی باشگاه ها مواجه شده است.سید جلال دراین باره می گوید:تقریباً همه مشاغل به حالت عادی برگشته و مراکز خرید و اماکن عمومی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. آیا پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن دقیق اعمال می‌شود که در فوتبال نمی‌شود؟ ما باید از یک‌جایی شروع کنیم. چه اشکالی دارد مسئولان ما رایزنی کنند و از بوندس‌لیگا الگو بگیریم؟ می‌دانم سخت است، اما می‌توان برخی اقدامات فوتبال آلمان در برگزاری مجدد را انجام داد و خیلی هم کار سختی نیست. الان ما وحید هاشمیان مربی تیم ملی و مهدی مهدوی‌کیا را در آلمان داریم و حتی می‌توانیم از طریق تماس با آن‌ها ببینیم بوندس‌لیگا چگونه و با چه شرایطی دنبال می‌شود.

خیلی از مدیران کت و شلواری کری می خوانند!

10- سید جلال با صحبت و رفتارش بارها نشان داده که اهل حاشیه نیست.وی می گوید: با کری خوانی صد در صد مخالفم چرا که این کار هواداران است. من حالا می بینم خیلی از مدیران راحت کت و شلوار می پوشند و کری می خوانند! اصلا برایشان مهم هم نیست که بین مردم اختلاف می افتد و دعوا و درگیری می شود. الان کری خواندن خیلی راحت شده است.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار