PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
این هفته با مهدی کیانی کاپیتان تیم سپاهان اصفهان

متعصب و جنگنده

1-بسیار باتعصب و جنگنده در میدان است.تاکنون پیراهن هر تیمی را بر تن کرده با تمام وجود به میدان رفته است و هر مربی ای در لیگ برتر مایل است که پست هافبک دفاعی تیمش را به مهدی کیانی کاپیتان تیم سپاهان اصفهان بسپارد.چند سال پرثمر را در تیم تراکتور تبریز پشت سر گذاشت و دو فصلی است که به تیم سپاهان اصفهان آمده است و حالا بازوبند کاپیتانی سپاهان را دراختیار دارد و امیر قلعه نویی میانه میدان تیمش را به وی سپرده است.فوتبالیستی از دیار زاگرس که تاکنون مقتدرانه در لیگ برتر ظاهر شده است بطوریکه طی چند سال گذشته بارها در حساس ترین مصاف ها توانایی خود را به اثبات رسانده است.کمتر در رسانه ها صحبت می کند؛ بیشتر عمل گرا است و یکی از ویژگی های مثبتش این است که از هر تیمی جدا شده با هواداران تیم سابق خود با زبان تکریم صحبت کرده است. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مهدی کیانی کاپیتان سپاهان طی سالهای گذشته می کنیم.

همیشه تعصب لرها و لک ها را دارم

2-کاپیتان تیم سپاهان اصفهان در هر شهر و تیمی بازی کرده نماینده شایسته ای برای هم استانی های خود بوده است:«من لک زبان هستم و بچه نهاوند. یک بار که برای بازی می خواستیم به خرم آباد برویم، خیلی خوشحال بودم که هم زبان هایم را می بینم. من همیشه تعصب لرها و لک ها رادارم. باید از آنها تشکر کنم که من را تشویق می کنند.

سلامت جامعه مهم تر از قهرمانی و سهمیه است

3-مهدی کیانی بازیکن سپاهان اصفهان،سلامت مردم و جامعه فوتبال را مهم تر از قهرمانی و سهمیه گرفتن در لیگ برتر می داند:«تیم ها و بازیکنان زیادی در هفته اخیر از عدم برگزاری لیگ صحبت کردند ولی ندیدم هیچکدام از این عزیزان شاغل در جامعه فوتبال به عنوان مربی، مدیر یا بازیکن از اعلام قهرمان یا عدم اعلام قهرمان صحبت کرده باشند. برای ما سلامتی جامعه و ورزشکاران مهم است. قهرمان اعلام شدن یا نشدن یک تیم ، سهمیه گرفتن یا نگرفتن یک تیم و یا هر چیز دیگری شبیه این، اصلا دغدغه ما در تیم سپاهان نیست. برای ما ،تنها سلامت مردم و جامعه فوتبال مهم است. ما مثل دوستانی نیستیم که ابتدای مصاحبه از اولویت بودن سلامتی جامعه صحبت می کنند و در ادامه می گویند، ما باید قهرمان اعلام شویم.»

کوه به کوه نمی رسد ولی ...

4- مهدی کیانی جزو فوتبالیست هایی است که همواره از احترام گذاشتن به پیشکسوتان ورزش بخصوص فوتبال صحبت کرده است.:« ما همیشه به بزرگتر از خودمان احترام می گذاریم. من کوچکی کرده ام، تا بزرگ شده ام ولی بعضی ها حسادت می کنند. کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد.»

آقای وزیر، فوتبال ما توانایی اجرای پروتکل ها را ندارد

5-کاپیتان سپاهان در خصوص ازسرگیری لیگ برتر می گوید: اولویت برای ما و اعضای جامعه فوتبال، تنها سلامتی مردم در جامعه است. بازیکنان، مربیان، کادر پزشکی و تدارکات درگیر شرایطی خواهند بود که مطمئنا ریسک بالایی خواهد داشت. وزیر محترم بهداشت و همکاران شان در کنار پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی تلاش شبانه روزی برای کنترل این بیماری انجام داده اند. وزیر محترم بهداشت همیشه از طرح فاصله گذاری اجتماعی صحبت کرده است، حالا سوال من از ایشان این است که آیا در فوتبال، در تمرینات، در رختکن، هتل، سفر و جریان مسابقه می توانیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم ؟ آقای وزیر ، اگر در کره جنوبی یا آلمان ، شرایط برای شروع تمرینات و مسابقات مهیا شده است به دلیل شرایط اقتصادی و امکانات و زیر ساخت هاست. زمین تمرین های متعدد، هواپیمای اختصاصی، مجموعه تمرینی با رختکن های متعدد و شرایط اقتصادی که می تواند شب مسابقه در هتل، هر بازیکن را در یک اتاق قرار دهد، تا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند . آقای وزیر، فوتبال ما و باشگاه های ما توانایی اجرای حداقلی پروتکل های آلمان و حتی کره جنوبی را ندارد.

موفقیت تیمی مهم تر از گلزنی من است

6- مهدی کیانی جزو هافبک های گلزن در ادوار گذشته لیگ برتر محسوب می شود.از وقتی به سپاهان آمده وظایف تدافعی اش نسبت به گذشته بیشتر شده است.وی دراین باره می گوید:پست من طوری است که آقای امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان دوست دارد عقب بمانم تا اینکه جلو بروم. من هم چیزی که مربی می خواهد انجام می دهم. مهم گل زدن من نیست. مهم موفقیت تیمی ما است.

کمک کیانی به همشهریانش

7- مهدی کیانی کاپیتان باشگاه فولاد سپاهان اصفهان اهل روستای ملوسان از توابع شهرستان نهاوند است. این روستا با بیش از 700 نفر جمعیت در هفده کیلومتری شمال شهرستان نهاوند واقع شده است.کیانی در راستای کمک به نیازمندان برای مقابله با شیوع کرونا، در 2 مرحله 250 بسته بهداشتی و ضدعفونی و 150 بسته غذایی به اهالی روستای زادگاهش ملوسان اهدا کرده است. این بسته‌های اهدایی به‌ منظور توزیع بین اهالی و گندزدایی معابر روستای ملوسان در اختیار آنها قرار گرفت.رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند در این خصوص می گوید: « مهدی کیانی کاپیتان تیم سپاهان اصفهان 400 بسته بهداشتی و غذایی را به نیازمندان روستای ملوسان از توابع این شهرستان اهدا کرد.در همین راستا جمعی از فوتبالیست‌های این شهرستان نیز همکاری گسترده‌ای در ضدعفونی معابر نهاوند و کمک مالی به کادر درمانی داشتند.»

کاشکی کمیته استیناف برای سپاهان ارزش قائل می شد

8-کیانی درباره حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص بازی سپاهان و پرسپولیس که منجر به شکست زردپوشان نصف جهان شد، می گوید: باشگاه سپاهان در خصوص اتفاقات آن بازی توضیحات لازم و مدارک مستندی ارائه داد و کاش کمیته استیناف برای سپاهان ارزش قائل می‌شد.این درست است که دیر به ورزشگاه رسیدیم ولی واقعا قصد داشتیم برابر پرسپولیس بازی کنیم. اگر این بازی برگزار می‌شد خیلی بهتر بود و ما هم این فرصت را داشتیم که اختلاف را با پرسپولیس کمتر کنیم ولی به هر حال کمیته استیناف هم حکم خودش را اعلام کرد.ما قصد داشتیم بازی کنیم ، روز بازی هواداران سپاهان به هتل محل اقامت ما آمدند و نمی‌خواستند این بازی بدون تماشاگر برگزار شود. الان هم نباید دنبال مقصر بگردیم .

فوتبالم را مدیون تراکتور هستم

9-کیانی سابقه بازی در تراکتور تبریز را دارد و سالها در خدمت این تیم بود. وی درباره تیم سابق خود می گوید: 11 سال آنجا بودم. سفر به تبریز هم خوشحالم می کند و هم ناراحت. اتفاقاتی افتاد که از این تیم جدا شدم. می گذارم پای قسمت نه کم لطفی؛ به هر حال ما تیم را به لیگ برتر آوردیم. می توانستیم بگوییم این تیم مال ماست و ما این تیم را به لیگ برتر آوردیم ولی همه می دانند که اصلا دنبال این چیزها نیستم. فوتبالم را مدیون تیم تراکتور و هواداران این تیم می دانم. چه باشم و چه نباشم هیچ وقت آنها را فراموش نمی کنم. ولی الان بازیکن سپاهان هستم. حرف زیاد است ولی دوست ندارم بیشتر دراین باره حرف بزنم.

پارسال سال خیلی بدی بود

10-مهدی کیانی درباره سال گذشته می گوید:سال 1398، سال خیلی خیلی بدی برای مردم بود و امیدوارم که بدی ها برود و دیگر برنگردد . امیدوارم این ماجرای بیماری کرونا هم به پایان برسد و مردم عزیز هم به سفرهای غیر ضروری نروند و دست به دست هم بدهیم تا این بیماری را شکست بدهیم .امیدوارم در ماه های آینده اتفاقات خوبی برای مردم رخ دهد تا بیماری کرونا و بدی ها را فراموش کنند.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار