PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
پنج سال از حضور ژاوی در لیگ ستارگان گذشت
رضایت مربی جوان از تصمیم سرنوشت سازش

ژاوی هرناندز ، سرمربی تیم السد در سالروز پیوستن اش به تیم پرافتخار قطری ها در آسیا از همه چیز ابراز رضایت کرد . او در 11 ژوئن 2015 به السد پیوست.ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا می گوید که پیوستن به این باشگاه قطری بهترین تصمیم زندگی او بود.ژاوی هرناندز در حساب اینستاگرامی اش به مناسبت پنجمین سال حضورش در السد پستی را منتشر کرد: پنج سال پیش در چنین روزی من یکی از بهترین تصمیمات زندگی ام را برای پیوستن به السد گرفتم.

در حال حاضر ژاوی چهارفصل در تیم السد بازی کرد و در لیگ 2018-2019 توانست با این تیم عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر را کسب کند و بعد ازاعلام بازنشستگی از ابتدای فصل جاری به عنوان سرمربی و شاید همه کاره فنی باشگاه باشگاه السد فعالیت می کند.یکی از دلایل رضایت ژاوی از حضورش در السد طی چهار سال گذشته همکاری قابل توجه السد با ژاوی بوده است. امکانات پیشرفته باشگاه السد که هر مربی ای را وسوسه می کند باعث شده تا ژاوی در قطر بماند و کارش را با جدیت ادامه دهد.بعد از به دست آوردن افتخار با السد به عنوان بازیکن ، ژاوی به عنوان مربی به دنبال کسب عنوان و افتخار است جایی که در این فصل موفق به کسب سوپرجام و جام حذفی شد.

این در حالی است که نشریه استاد الدوحه قطر چندی پیش درباره یک مستند ورزشی نوشت که بخشی از آن درباره سرمربی اسپانیایی و تاثیرگذار السد بود.«فوتبالیست ها در سراسر جهان»به زندگی ورزشی ژاوی در قطر، ماتا در انگلستان،مارتینز در آلمان پرداخت . سه چهره فوتبال اسپانیا که مشغول فوتبال در اروپا و آسیا هستند .البته دیوید ویا نیز قبل از بازنشستگی در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می کرد و در بخشی از این مستند حضور دارد و به زندگی ورزشی اش پرداخته شده است.


در مستند بازیکنان فوتبال در سراسر جهان که قرار است در اوائل تابستان امسال به نمایش در بیاید ، ژاوی و سه هموطنش درباره زندگی خود در کشورهای محل اقامت خود و اهمیت فوتبال در آنجا صحبت می کنند.ژاوی درباره این مستند گفته که در آن به این اشاره کرده که آمدنش به قطر یکی از بهترین تصمیماتی بوده که در زندگی اش گرفته است. او در حالی این حرف ها را زده که از سال 2015 در این کشور زندگی می کند.

ژاوی که به همراه همسرش در تبلیغ این فیلم مستند حضور پیدا کرده ، در باغ خانه مجلل خود با اولین فرزندش که در ژانویه سال 2016 در دوحه به دنیا آمد و نامش را "آسیا" گذاشت بازی می کند و نشان می دهد که از زندگی اش در قطر بسیار خوشحال است.در صحنه ای دیگر او ایستاده و برای بازیکنان تیم السد که احاطه اش کرده اند دستورالعمل های فنی را می گوید. این مربی اسپانیایی توضیح می دهد که اشتیاقش به فوتبال بیشتر شده چرا که این راهی است که او می تواند از زندگی لذت ببرد.

از سوی دیگر ژاوی در سال 2015 و بعد از 17 سال حضور در بارسلونا به قطر آمد و دستاوردهای خوبی را همراه السد داشت.ژاوی برای دفاع از رنگ های خود به سد حرکت کرد و از فصل 2015-2016 شروع به کار کرد و پس از یک دوره 17 ساله از بارسلونا آمد و در آن به دستاوردها و رکوردهای زیادی دست یافت. او چهارفصل کاپیتان تیم بود و این تیم چهار عنوان قهرمانی در جام امیرقطر، جام قطر، سوپرجام قطر و لیگ ستارگان را کسب کرد. او ازابتدای فصل جاری جانشین فریرای پرتغالی شد و توانست در سوپر جام و جام قطر به قهرمانی برسد.

جالب است که ساموئل اتوئو ستاره سابق بارسلونا و کاپیتن کامرون ، از لیونل مسی به عنوان خدای فوتبال یاد کرده و می‌گوید به ژاوی توصیه کرده تا زمانی که مسی در بارسا حضور دارد به تیم سابقش برگردد.

ساموئل اتوئو، ستاره فوتبال کامرون و ستاره سابق بارسلونا با اظهارنظر خود درباره همبازی‌های سابقش لیونل مسی و ژاوی خبرساز شد. اتوئو می‌گوید به ژاوی توصیه کرده تا زمانی که خدای فوتبال، لیونل مسی، هنوز در بارسا توپ می‌زند به باشگاه خود برگردد.ژاوی که از چهره های ماندگار تاریخ باشگاه بارسلونا به حساب می‌آید این روزها هدایت تیم السد قطر را به عهده دارد. اما اخیرا شایعات زیادی درباره بازگشت او به کاتالونیا و پذیرفتن پست در کادر فنی بلوگرانا مطرح شده است.

درحالی که ژاوی پیش از این اعلام کرده خود را هنوز آماده بدست گرفتن سکان هدایت بارسلونا نمی‌داند ولی اتوئو می‌گوید به همبازی سابقش توصیه کرده که بیشتر از این صبر نکند و تا زمانی که فرصت کار کردن با مسی، یا به قول او خدای فوتبال، وجود دارد از این فرصت استفاده کند.

اتوئو در مصاحبه با رادیو کاتالونیا گفت: به ژاوی گفتم هر اتفاقی بیفتد باید به بارسلونا برگردد. به او گفتم تا زمانی که خدای فوتبال هنوز در بارسا توپ می‌زند باید به تیمش برگردد.

اتوئو در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ژاوی با مسی همبازی بوده و در نتیجه کار کردن به عنوان مربی با مسی برایش از خیلی‌های دیگر راحت تر است.

موضوعی که نباید در خصوص ژاوی فراموش کرد این است که او کماکان با وجود پنج سال دوری از اسپانیا در بین طرفداران بارسا محبوب و اتفاقات گذشته اش در این باشگاه ورد زبان هواداران بارسا است و سوژه هایش مهم است.هنوز خیلی فراموش نکردند که وقتی بازیکنان بارسلونا با کسب عنوان قهرمانی لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا سوار براتوبوس رو باز بوده و با هوادارنشان در حال شادی بودند ژاوی ناگهان انگار نیمار را هول داد و به او سیلی زد. ژاوی مربی السد و کاپیتان وقت بارسلونا بعدا فاش کرد که نیمار سعی داشت به شوخی او را از بالای اتوبوس به پایین بکشد ، اما ژاوی قبول نکرد و با یک سیلی از او خواست تا تمرکزش روی شادی با هواداران باشد.ژاوی در این خصوص گفت: من میخواهم بازیکنان همیشه به هواداران احترام بگذارند، این جشن ها متعلق به هواداران است. بله ،ما می توانیم شوخی کنیم اما در زمان مناسب و نباید فرصتی که برای تشکر از هوادارانمان داریم را از دست بدهیم. بعد از جشن بازیکنان هرکاری که دوست دارد انجام می دهند.

از همین جا بود که مشخص شد ژاوی برای گرفتن مسئولیت های مهم در فوتبال خیز برداشته است و از نظر شخصیتی دوست ندارد با رفتارهای بحث برانگیز در رسانه ها و بین هواداران بارسا سوژه شود و دقیقا از زمانی که به السد آمد منهای توانایی فنی اش در زمین بیشتر ابعاد شخصیتی ژاوی بود که روسای السد را وادار کرد که روی سرمربیگری او در آینده حساب ویژه ای باز کنند.سرمایه گذاری السد روی ژاوی یک پروسه بزرگ در این باشگاه قطری است که روز به روز توسعه می یابد.

اتفاق دیگری که برای السد با ژاوی رخ داده و نقش این مربی جوان را برجسته می کند این است که باشگاه السد در مرحله تعیین کننده ای قرار دارد ، از طرفی این تیم به دنبال دستیابی به امتیازات لازم در لیگ قطر است چرا که تا کنون این تیم با 32 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. آن ها 6 امتیاز از الریان 38 امتیازی که در رده دوم است و 10 امتیاز از الدحیل صدرنشین عقب هستند. انتظار می رود ژاوی برای تقویت تیمش تعدادی از بازیکنان تیم جوانان باشگاه را به تمرینات تیم اصلی اضافه کند.جوانگرایی پس از دوران قرنطینه جزیی از برنامه های این مربی جوان است که در اولین سال مربیگری اش در برنامه هایش اضافه شده است و نشان می دهد ژاوی نیم نگاهی به جوانان باشگاه دارد و می خواهد در تیمش با وجود داشتن بازیکنان باتجربه و موثر نیم نگاهی به جوانان داشته باشد.

*کیوان طباطبایی


برچسب ها: ژاوی ، السد قطر ، قطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار