PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
همه نگران نمایش ضعیف «دخئا» هستند

داوید دخئا دروازه بان اسپانیایی تیم منچستریوناتید جزو سنگربانان مطرح لیگ برتر به شمار می آید. او مثل تمامی گلرهای مطرح جهان گل بد هم خورده ولی هفته گذشته پس از سرگیری لیگ برتر جزیزه نمایش ضعیفی داشت.

یک نمایش ضعیف دیگر از داوید دخئا باعث انتقادهای زیاد بازیکنان سابق یونایتد از این دروازه بان شده است.

در ادامه دیدارهای لیگ برتر انگلیس ، در یکی از بازی‌ها منچستریونایتد به دیدار تاتنهام رفت که این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

ابتدا برخواین روی اشتباه داوید دخئا و مدافعان منچستریونایتد تاتنهام را پیش انداخت ولی در ادامه برونو فرناندس پرتغالی گل تساوی‌بخش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

بعد از این دیدار روی کین و گری نویل دو بازیکن سابق منچستریونایتد با انتقاد گسترده از داوید دخئا او را یک دروازه بان معمولی توصیف کردند که اشتباهات زیادی در بازی‌های این فصل لیگ برتر داشته است و جایگاه سابق خود به عنوان یک دروازه بان مطمئن را کاملا از دست داده است.

هر چند اوله گنار سولسشائر به حمایت از دروازه بان تیمش پرداخت ولی نمی‌توان افت فاحش این دروازه بان را در این فصل نادیده گرفت. دخئا در خیلی از بازی‌های خود اشتباهی داشته است که منجر به از دست رفتن امتیازهای زیادی شده است.همچنین مارک شوارتزر، دروازه بان استرالیایی که سابقه بازی در لیگ برتر را در کارنامه داشته است نیز حرف‌های روی کین را تایید کرد.خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز عملکرد خط دفاع یونایتد را در بازی برابر تاتنهام زیر سوال بردند و عنوان کردند مدافعان یونایتد همچنان به دنبال رعایت فاصله گذاری اجتماعی با بازیکنان حریف هستند. البته نگرانی درباره بازی های ضعیف دخئا به امروز برنمی گردد.چندی پیش هم سران منچستریونایتد اعلام کردند که به شدت نگران وضعیت دروازه بان خود هستند و حتی به فکر جذب یک دروازه‌بان جایگزین افتاده اند.

دیلی میل در این خصوص نوشت که داوید دخئا دروازه‌بان اسپانیایی مدت‌هاست دچار افت فاحشی شده است و اشتباه بزرگ او در بازی برابر اورتون اشتباه بزرگی بوده است که او در این فصل انجام داده است.هر چند اوله گنار سولسشایر بارها از این دروازه‌بان تمجید کرده است و او را در زمره بهترین دروازه‌بان های جهان قرار داده است ولی سران یونایتد به شدت نگران وضعیت این دروازه‌بان هستند که در دو سال گذشته افت زیادی داشته است. دیلی میل نوشت که یونایتد وضعیت دروازه بان خود را طی چند ماه آینده ارزیابی می کند و قرار است با نمایندگان دین هندرسون دروازه‌بان یونایتد که به صورت قرضی در تیم شفیلدیونایتد دروازه‌بانی می‌کند گفتگو کند.هندرسون ، ستاره زیر 21 سال انگلیس ، که ممکن است یونایتد قراردادش را به زودی تمدید کند، آرزو دارد که انتخاب اول در اولدترافورد باشد و اکنون به عنوان تهدیدی واقعی برای دخئا شناخته می شود.از طرفی دیگر جالب است که بدانید منچستریونایتد هفته ای 375 هزار پوند به داوید دخئا پرداخت می کند و در صورت رفتن این دروازه‌بان از یونایتد یکی از موانع بزرگ مالی شیاطین سرخ نیز حل می شود.

داوید دخئا بیگانه با کلین شیت

داوید دخئا برای دوازدهمین بازی پیاپی در فصل جاری لیگ برتر نتوانست کلین شیت کند و دروازه خود را باز شده دید.

دیلی استار درباره بیگانه شدن دخئا با کلین شیت نوشت که منچستریونایتد در هفته هفدهم لیگ برتر برابر اورتون در خانه به تساوی 1-1 رسید و در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در نیمه نخست این دیدار ویکتور لیندلوف به اشتباه دروازه خودی را گشود.

دخئا که بعد از پیوستن به منچستریونایتد توانست با کلین شیت‌های مداوم خود را به عنوان یک پتر چک جدید در لیگ برتر نشان دهد، در 12 بازی خود در لیگ برتر نتوانست کلین شیت کند که بیشترین بازی متوالی این دروازه‌بان در کلین شیت نکردن است. افت این دروازه‌بان از جام جهانی روسیه شروع شد و در این فصل نیز ادامه داشته است و حالا دروازه‌بانی که به انجام سیوهای فوق‌العاده و کلین شیت در لیگ برتر معروف شده بود، با بهترین روزهای خود بیگانه شده است.

دروازه‌بان اسپانیایی که مدتی است از فرم خوب خود فاصله گرفته است حالا ممکن است جایگاه خود رادر تیم ملی کشورش از دست بدهد چرا که کپا آریزابالاگا دروازه‌بان چلسی رقیب جدی برای او در دروازه تیم ملی اسپانیا است.

عذرخواهی دخئا

قبل از شیوع کرونا ویروس و تعطیلی لیگ برتر جزیره شرایط برای دخئا طوری در این فصل پیش رفت که دروازه‌بان منچستریونایتد ضمن عذرخواهی از هواداران این تیم اعلام کرد وضعیت کنونی یونایتد قابل قبول نیست.

در ادامه دیدارهای لیگ برتر انگلیس ،منچستریونایتد در خانه نیوکاسل به میدان رفت که این دیدار با برتری کلاغ‌ها به پایان رسید. لانگ استف در نیمه دوم تنها گل بازی را برای نیوکاسل میزبان به ثمر رساند تا شکستی دیگر در پرونده سولسشایر ثبت شود.

داوید دخئا، دروازه‌بان یونایتد بعد از این شکست گفت: من از تمامی هواداران عذرخواهی می‌کنم. این وضع به هیچ وجه قابل قبول نیست. نه تنها این بازی بلکه در کل فصل تیم مشکل داشته است و نتوانستیم آن طور که باید بازی کنیم. حرفی برای گفتن نداریم باید این شرایط را تغییر داد و تنها راه موجود این است که سخت تلاش کنیم و بتواند ایرادات بازی خودمان را برطرف کنیم. شرایط خیلی سختی را تجربه می‌کنیم ولی باید با اتحاد از این شرایط عبور کنیم و در ادامه برای کسب پیروزی بجنگیم. این بدترین شرایطی بوده است که در یونایتد من تجربه کردم.

دروازه‌بان اسپانیایی پردرآمدترین بازیکن شیاطین سرخ

داوید دخئا، دروازه‌بان منچستریونایتد در فصل گذشته نتوانست مانند گذشته عملکرد خوبی داشته باشد. قرارداد این بازیکن تا تابستان 2020 اعتبار دارد و یونایتد قبل از فصل جاری لیگ برتر ،پیشنهاد تمدید قرارداد با دستمزد سالیانه 13 میلیون پوند بدون مالیات را برای این بازیکن آماده کرد که با موافقت این بازیکن مواجه شد تا دخئا در یونایتد ماندنی شود و بیشترین دریافتی را در این تیم داشته باشد.

لازم به یاد آوری است که داوید دخئا در سال 2011 به منچستریونایتد پیوست و با این تیم قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، لیگ اروپا و جام اتحادیه را در کارنامه دارد و 360 بار برای این تیم به میدان رفته است.اوله‌گنار سولسشایر با وجود اشتباهات زیاد از سوی دخئا، بارها از این دروازه‌بان دفاع کرده و اخیرا نیز عنوان کرد که دخئا بهترین دروازه‌بان جهان است و امیدوار است این دروازه‌بان سال‌ها در تیمش بماند.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار