ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۵۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
این هفته با مهدی ترابی، بازیکن ارزشمند تیم پرسپولیس
مهدی ترابی از خریدهای فوق العاده باشگاه پرسپولیس در سالهای گذشته است.بازیکنی سرعتی با خلاقیت های فردی که برای بهم ریختن هر خط دفاعی در لیگ برتر کافی است. او در همین بازیهای گذشته پرسپولیس یک تنه تیمش را به پیروزی رساند.هر بازیکنی مقابل او در جریان بازی اشتباه کند جریمه می شود زیرا ترابی از یک اشتباه گل می سازد . بازیکن کم حاشیه باشگاه پرسپولیس در هفته های گذشته با گل های سه امتیازی خود سبب شد تا پرسپولیس به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر نزدیک تر شود. او در شبی که کمال کامیابی نیا در نیمه نخست بازی برابر تیم شاهین بوشهر بی احتیاطی کرد و از داور مسابقه کارت قرمز گرفت فقط در یک صحنه از اشتباه مدافع شاهین استفاده کرد و تک گل سه امتیازی خود را به ثمر رساند تا روند روبه جلوی پرسپولیس در لیگ متوقف نشود. ترابی سوای عملکرد فنی خوب خود در لیگ امسال جزو نفراتی بوده که از حاشیه ها دوری ورزیده است . در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مهدی ترابی طی ماه های گذشته می کنیم.
شهدا نباید فراموش شوند

ارزشمندترین بازیکن پرسپولیس

مهدی ترابی جزو آماده ترین بازیکنان تیم پرسپولیس در فصل کنونی بوده است. او در نیم فصل دوم پس از رفع مصدومیت به ترکیب پرسپولیس بازگشت و عصای دست یحیی گل محمدی در بازیهای اخیر بوده است.در دو بازی پرسپولیس برابر دو تیم شاهین بوشهر و ماشین سازی تبریز با گل های سه امتیازی خود به زعم مربیان بازی را برای سرخپوشان درآورد.موفقیت قهرمان سه دوره پیشین لیگ برتر در فصل کنونی به عملکرد مهدی ترابی نیز بستگی داشته و 21 امتیاز از 56 امتیاز سرخپوشان با ضربات سه امتیازی مهدی ترابی به دست آمده است. ترابی این گل های تاثیرگذار را به ترتیب مقابل تیم های ماشین سازی تبریز،پارس جنوبی جم(رفت و برگشت)، فولادخوزستان، ذوب آهن، گل گهر، و شاهین بوشهر به ثمر رسانده است.علاوه بر درخشش و گل های سه امتیازی اش هربار به میدان آمده است توان تهاجمی پرسپولیس تقویت شده است. 7 گل سه امتیازی به منزله کسب 21 امتیاز برای پرسپولیسی هاست که او را به ارزشمندترین بازیکن این تیم بدل کرده و البته شاید در ادامه این تعداد گل بیشتر هم بشود.

کمی زود است درباره قهرمانی صحبت کنیم

مهدی ترابی درباره قهرمانی محتمل تیم پرسپولیس در فصل کنونی لیگ برتر کمتر صحبت می کند.منطق خود را دارد و دراین باره می گوید: هنوز کمی زود است در این خصوص صحبت کنیم. تیم ما موقعیت خوبی در جدول دارد و اختلاف امتیاز خوبی هم با رقیبان داریم ولی بازی‌های باقی‌مانده هم بسیار مهم هستند. ما باید خوب امتیاز جمع کنیم تا در نهایت با اقتدار قهرمان شویم. مطمئنا بازی‌های بعدی را هم جدی می‌گیریم، از طرفی رقیبان پرسپولیس هم منتظر هستند که ما امتیاز از دست بدهیم و نباید تصور کنیم که همه چیز تمام شده است.

بیرانوند لیورپولی

علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیسی ها به آنتورپ بلژیک ترانسفر شد.انتقالی که هفته ها با مسائلی مواجه بود اما سرانجام شرایط برای سفر بیرانوند به بلژیک مهیا شد .ترابی برای آینده بیرانوند در اروپا آرزوی موفقیت می کند و دراین باره می گوید: علیرضا طرفدار لیورپول است و اتفاقا قبلا گفته بود که دوست دارد یک روز در این تیم بازی کند. بیرانوند یک گلر با کیفیت است و می‌تواند به اهدافش برسد. وقتی یک بازیکن در اروپا می‌درخشد، این پرچم ایران است که بالا می‌رود و می‌توانم به مهدی طارمی اشاره کنم که در فوتبال پرتغال عملکرد خوبی داشته و بابت این اتفاق خوشحال هستم.

موفقیت تیمی مهمتر است!

مهدی ترابی با گل هایی که در بازی های گذشته برای پرسپولیس به ثمر رساند به صدر جدول گلزنان لیگ برتر نزدیک شد.اگر او در هر بازی برای پرسپولیسی ها گل بزند شانس آقای گلی دارد ولی دیدگاهش دراین باره متفاوت است:«من دوست دارم برای تیمم بازیکن تاثیرگذاری باشم و بیشتر برایم موفقیت تیمی مهم است. البته دوست دارم بیشتر گل بزنم تا پرسپولیس موفق شود

شهدا نباید فراموش شوند

ارادت مهدی ترابی به شهدا برهیچ کسی پوشیده نیست.او بارها در میادین فوتبال نشان داده که برای جایگاه شهدا احترام قابل توجهی برخوردار است.ترابی در برخی بازیهای لیگ امسال ، هربار برای پرسپولیس گل زد عکسی منقش شده از شهدا را بر روی تی شرت ورزشی اش به نمایش گذاشت تا به این شکل نام و یاد شهدا را در میادین فوتبال زنده نگه دارد.اتفاقی که بازخوردهای خوبی از جامعه داشت و او را به فوتبالیستی مخلص و قدرشناس بدل کرد.مهدی در این خصوص می گوید: شهدا هرگز نباید فراموش شوند و ما مدیون آنها هستیم. در مورد شهیدی که اخیرا عکسش را پس از گلزنی نشان دادم باید بگویم که او یک فوتبالیست بود و استعداد بسیار خوبی داشت. این شهید اهل شهر همدان است و از طریق یکی از دوستانم در مورد او چیزهای زیادی شنیدم. حتی شنیده‌ام شهید شاملو گل‌های قیچی برگردان زیاد می‌زد. باید همیشه شهدا را یاد کنیم. به دعای پدران و مادران شهدا نیاز داریم چون آنها به خدا نزدیکتر هستند.

علاقه مهدی به لالیگا

مهدی ترابی دو سه فصلی است که پیشنهادات خارجی دارد. درخشش در فوتبال باشگاهی و تیم ملی منجر به دیده شدنش در رسانه های داخلی و خارجی شده است.وی دراین باره می گوید: پیشنهاد دارم و این پیشنهادات به دست مدیربرنامه‌هایم رسیده اما فعلا لیگ تمام نشده و تمام تمرکزم روی پرسپولیس است. دوست دارم با این تیم یک قهرمانی دیگر را در لیگ برتر تجربه کنم.

هم چنین ترابی از علاقه خود به حضور در فوتبال اروپا صحبت کرده و آرزو دارد روزی بازی در لالیگا را تجربه کند:« دوست دارم یک روز بازی در لیگ اسپانیا را تجربه کنم. فعلا که در خدمت پرسپولیس هستم و تمام هدفم این است که با این تیم قهرمان لیگ شوم. درحال حاضر صحبت در مورد آینده درست نیست

سارق، سرعتی بود

خاطره ای معروف به زعم مهدی ترابی رسانه ای شد که جالب و شنیدنی بود. مهاجم ملی پوش پرسپولیس درباره خاطره تعقیب و گریز یک سارق می گوید: قبلا در جایی زندگی می‌کردیم که در ورودی حیاط خانه ما و صاحب‌خانه یکی بود. یک بار در نزدیکی صبح در حیاط باز شد که فکر کردم صاحب‌خانه است اما وقتی از مادرم پرسیدم که آن شخص را می‌شناسد یا نه، گفت نه. تا من در خانه را باز کردم، آن شخص فرار کرد و هرچه دنبال او کردم بهش نرسیدم. با اینکه من سرعتی‌ترین بازیکن سایپا در آن روزها بودم اما از من هم سریع‌تر رفت و به مادرم گفتم اگر او در تست سایپا شرکت کند، قبول می‌شود!

همه منتظر بازگشت محمد انصاری هستیم

چندی پیش محمد انصاری مدافع بااخلاق تیم پرسپولیس مصدوم شد و درحال حاضر از میادین فوتبال دور است .او این روزها مشغول مداوا و فیزیوتراپی است و البته در مدرسه فوتبال هم به بچه های جنوب شهر بطور رایگان آموزش می دهد و بستری مهیا کرده تا بچه های کم بضاعت هم بتوانند فوتبال بازی کنند. مهدی درباره مصدومیت انصاری می گوید:مصدومیت محمد یک خبر ناراحت کننده برای همه ما بود. محمد یک بازیکن بااخلاق و تأثیرگذار برای تیم ما بود که در این سال‌ها خیلی زحمت کشیده و امیدوارم با قدرت برگردد چرا‌که همه پرسپولیسی‌ها منتظر برگشت او هستند.

برانکو برای پرسپولیس افتخارات زیادی کسب کرد

از ویژگی های مثبت مهدی ترابی برای نمونه می توانیم به قدرشناسی این فوتبالیست اشاره کرد.وقتی از او درباره شکایت برانکو ایوانکوویچ بر سر مطالباتش از باشگاه پرسپولیس سئوال شد ترابی پاسخی منصفانه داد و گفت: من اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم اما می دانم برانکو برای پرسپولیس افتخارات زیادی بدست آورد و بارها دل هواداران را شاد کرد. این بی‌معرفتی است که باشگاه پرسپولیس علیه برانکو اقدام کند، او از باشگاه طلب دارد و حقش است که پولش را بگیرد.

خاطرات اشتهارد

مهدی ترابی مثل بسیاری از فوتبالیست ها سالها سختی کشید تا به لیگ برتر و تیم ملی برسد. هر ورزشکاری برای رسیدن به اهداف ورزشی خود امکان ندارد که ریاضت نکشیده باشد.مهدی هم سالهای آغازین فوتبالش با یک سری مشکلات دست و پنجه نرم کرد .مثل دوری مسافت خانه تا تمرین یا عدم دسترسی به امکانات موردنیازش که به راحتی فراهم نمی شد.او درخصوص دشواری‌هایی که در ابتدای دوران فوتبال خود داشته، می گوید: آن زمان که در اشتهارد زندگی می‌کردم، با سه نفر از دوستانم یا با ماشین پدرم سر تمرین می‌رفتیم. مسافت زیادی را تا محل تمرین طی می کردم و واقعا شرایط سختی برای رفت و آمد داشتیم.

کیوان طباطبایی*


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار