PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
مهران حاتمی در گفت و گو با کیهان ورزشی مطرح کرد :
مهران حاتمی ، سرمربی سابق ذوب آهن در گفت و گویی که با کیهان ورزشی داشت ، درباره قطع همکاری با این باشگاه، شرایط این روزهای بسکتبال ، برگزاری فصل جدید ، درگذشت محمد پاکروان و ...صحبت هایی کرده که چکیده آن را در ادامه می‌خوانید :
مربی این فصل ذوب آهن را سال گذشته انتخاب کرده بودند!

*این روزها به خاطر سال‌هایی که در کنار خانواده نبوده ام به قول معروف ، عقب ماندگی های ناشی از غیبت‌ها را جبران می کنم‌.

*من دیگر مربی ذوب آهن نیستم و قراردادم را تمدید نکرده ام‌، البته مربی این تیم برای فصل جدید از سال گذشته مشخص شده بود! در این مورد توضیح بیشتری نمی دهم و فکر می کنم مسئولین باشگاه باید در این مورد صحبت کنندولی این را می دانم که قرار است با یک بودجه خوب راهی مسابقات فصل جدید شوند و من هم برایشان آرزوی موفقیت می کنم .

*چند پیشنهاد دارم ولی در شرایط فعلی و همه گیری ویروس کرونا ، به صورت جدی به آن ها فکر نمی کنم .

*مطمئن نیستم که با پاندمی موجود ، شرایط برگزاری لیگ برای فصل جدید مهیا شود یا لااقل به این زودی ها این اتفاق بیفتد .شرایط خیلی سخت است و همه ما باید خیلی مواظب باشیم .نباید شرایط را طوری رقم بزنیم که سلامتی اهالی بسکتبال به خطر بیفتد ، البته هرطورمسئولین تصمیم بگیرند ما تابع هستیم ولی هرکسی موقعیت را از منظر خودش می بیند . به نظرم تنها راه برای برگزاری مسابقات ، لیگ به صورت متمرکز در یک شهر با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی است. خیلی از کشورها هم همین کار را کردند و همان طور که می‌دانید NBA هم قرار است با همین منوال برگزار شود .

*در مورد شایعاتی که پیرامون نام من برای کاندیداتوری سرمربیگری تیم ملی اعلام شد ،باید بگویم هیچ صحبتی از طرف فدراسیون با من نشده است و خبری در این مورد ندارم .

*مرحوم پاکروان از همدوره ای های من در زمان بازی بود و این افتخار را داشتم که به اتفاق ایشان در جام باشگاه های آسیا ،شرکت کرده و عنوان سوم را کسب کنیم .در مسابقات قهرمانی کشوری هم با هم بودیم؛ ورزشکاری بسیار خوب و به معنای واقعی کلمه، انسان و بزرگمرد ورزش اصفهان بود . ضایعه درگذشت محمد پاکروان، من را خیلی متاثر کرد . اخلاق و رفتار ایشان زبانزد همه بود . تا همین اواخر با هم در ارتباط بودیم و چند بار همدیگر را دیدیم ، حیف که خیلی زود ایشان را از دست دادیم .

*شرایط فعلی بسکتبال ما جدا از شرایط بسکتبال جهان نیست و بسیار پیچیده است . استان های ما دارای وضعیت های مختلفی در مورد همه گیری ویروس کرونا هستند ولی نحوه برخورد با بسکتبال در شهرهای مختلف تعریف شده نیست . فکر می کنم در این راستا باید گام های مهمی برداشته شود و به بسکتبالیست ها گفته شود که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ، ممکن است به خودشان و خانواده شان آسیب جدی وارد شود .

*اعتقاد دارم زمانی باید چرخ لیگ به راه بیفتد که وضعیت شهر ها و استان هایمان به سفید تبدیل شود که فکر می کنم زمان زیادی خواهد برد . در شهرهای قرمز نباید اجازه فعالیت‌های گروهی ورزشی داده شود. بسکتبالیست های ما باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با همه این تفاصیل نمی شود بسکتبال 5 به 5 برگزار کرد .این را با مطالعه عرض می کنم که بسیاری از کشورها ، زمان تمرین را کم کرده و نوع تمریناتشان را با توجه به پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و با فاصله گذاری طراحی کرده اند ؛ مربیان و مسئولان نیز مجاب شده اند که همه این نکات را رعایت کنند . ما هم باید سازوکاری اینچنین طراحی کنیم که خدای ناکرده آسیبی به ورزشکاران نرسد . خودتان قضاوت کنید و ببینید که آمار تلفات ما بعد از موج اول چگونه اوج گرفته است . چه بخواهیم و چه نخواهیم بسکتبال تا زمان دسترسی به واکسن کرونا دچار تغییر و تحول خواهد شد و این طور که از رسانه ها پیگیری می کنم ، ممکن است این مدت، تا 2 سال هم طول بکشد‌.

*اگر قرار است کاری انجام دهیم‌، باید با برنامه و هدفمند باشد و نباید صدمه ای به بسکتبالیست ها وارد شود، این کار بسیار سختی است . فوتبال جلوی چشممان است، ببینید از یک تیم٬ 25 در صد کرونا گرفتند ، درست است که برای عده‌ای، بردن و باخت یا بازی کردن و نکردن خیلی مهم است اما من نظرم این است که باید اول سلامتی باشد که مسابقه برگزار شود. البته دست روی دست گذاشتن هم درست نیست و باید با نوشتن دستوالعمل‌هایی شرایطی را ایجاد کنیم که یک نفر هم مبتلا نشود .فکر نمی‌کنم ضایعه از دست دادن شخصی مثل مرحوم پاکروان را بتوان با چیزی جبران کرد.

*کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار