PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
این هفته با مهدی عبدی مهاجم قائم شهری تیم پرسپولیس
فوتبال مازندران بدون حمایت و پشتوانه سازی سالهاست که به فوتبال کشور خدمت می کند.طی چند دهه گذشته بارها دیدیم که چه فوتبالیست های بالیاقتی از فوتبال مازندران قد علم کردند و در لیگ برتر ستاره شدند. فوتبالیست هایی باکیفیت که برخی شان به اروپا راه یافتند و لژیونر شدند. برخی شان هم در تیم ملی به جایگاه قابل احترامی رسیدند و نامشان در تاریخ فوتبال ایران می درخشد.اگر به لیست تیم های باشگاهی نگاهی کنیم متوجه حضور بازیکنان مازنی در تیم های تهرانی و شهرستانی می شویم. در تیم پرسپولیس ،قهرمان فصل کنونی لیگ برتر هم شاهد درخشش فوتبالست های مازندرانی هستیم.علی علیپور و مهدی عبدی دو مهاجم قائم شهری گل های پرسپولیس را در بازی برابر تیم نفت مسجد سلیمان به ثمر رساندند و قهرمانی تیم خود را تثبیت کردند.مهدی عبدی بازیکن جوان پرسپولیس با گلزنی در دربی شناخته شد و در ادامه چندین ماه بنا به دلایلی کنار ماند و اخیرا با نیامدن دو مهاجم خارچی پرسپولیس دوباره فرصت یافت و با گلزنی در بازیهای اخیر به نقطه قوت خط حمله پرسپولیس بدل شد.عبدی با گلزنی در هفته های گذشته لیاقتش را نشان داد. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مهدی عبدی طی سالهای گذشته می کنیم.
روستازاده ای که تعویض طلایی قهرمان شد

دومین فوتبالیست مطرح روستای قراخیل

مازندران معدن استعدادهای فوتبالی است.اگر به شهرها و روستاهای استان مازندران سفر کنید می بینید که نوجوانان و جوانان مازنی مشغول بازی در زمین فوتبال هستند. آنان بدون داشتن مربی و امکانات اولیه ورزشی طوری فوتبال بازی می کنند که ظاهرا مدتهاست تحت نظر مربیان هستند .بیشتر فوتبالیست های مازنی فوتبال بلدند. قائم شهر یکی از شهرهای مازندران است که تاکنون استعدادهای بی شماری را به فوتبال ملی و باشگاهی کشور تحویل داده است. روستای قراخیل قائم شهر هم دو فوتبالیست مطرح دارد که اینک جزو مهاجمان گلزن لیگ برتر به شمار می آیند. علی علیپور و مهدی عبدی که از قراخیل قائم شهر آمدند و پس از گذراندن دوران سختی به پرسپولیس رسیدند.

قراخیل ، روستایی در قائم‌شهر است که کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارد و حالا دو فوتبالیست از آن سر برآوردند و در تیم قهرمان لیگ برتر نقش آفرینی می کنند. مهدی عبدی دومین فوتبالیستی بود که از قراخیل قائم شهر آمد و خودش را در پرسپولیس ثابت کرد.

پرچم قائم شهر در مسجد سلیمان بالا رفت

بازی دو تیم نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس در مرحله برگشت لیگ نوزدهم، هرگز از یاد طرفداران سرخپوشان نمی رود.دیداری که پرسپولیس ،قهرمانی اش را با دوگل علیپور و عبدی در فصل کنونی لیگ برتر تثبیت کرد.گرمای طاقت‌فرسای شهر مسجدسلیمان و رطوبت 80 درصدی آن ظاهرا بیش از هرکسی به علی علیپورو مهدی عبدی دو بازیکن قراخیلی پرسپولیس ساخته بود و زوج خط حمله پرسپولیس در این دیدار هرکدام با یک گل زده بازهم پرچم قراخیل این روستای قدیمی از توابع شهر قائم‌شهر را در شب قهرمانی این تیم بالا بردند .گل عبدی در نیمه دوم بازی خیال هواداران پرسپولیس را آسوده کرد. عبدی ،پس از تثبیت قهرمانی پرسپولیس مثل ابر بهاری گریست. اشکش بند نمی آمد.گریه خوشحالی عبدی پس از در آغوش گرفتن هم روستایی خود صحنه های خاطره انگیزی را رقم زد.

کمک می کنیم علیپور آقای گل شود

عبدی با علی علیپور هم روستایی است و رفاقت دارد.عکس های آنها هنگامیکه مشغول خوشحالی پس از گل هستند در فضای مجازی فراوان است. عبدی که با علیپور هم روستایی یا همشهری است درباره حمایت‌های مهاجم باتجربه پرسپولیس از خودش می گوید: با علی رابطه بسیار خوبی دارم و امسال هم برای آقای گلی تلاش می کند. ما هم سعی می‌کنیم به او کمک کنیم تا بتواند همانند گذشته که آقای گل شد باز هم به این عنوان برسد. تا پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر 3 گل با صدر جدول گلزنان فاصله دارد و ما باید تلاش کنیم تا علی بتواند این فاصله را پر کند.

سعی کردم به جو پرسپولیس عادت کنم

بازی در تیم پرسپولیس آسان نیست. گاهی جو تیم های بزرگ برای بازیکنان جوان دردسرساز می شود و فوتبالیست های جوان هفته ها طول می کشد که خود را با شرایط تیم وفق دهند.پرسپولیس هم جو خاص خود را دارد.عبدی دراین باره می گوید: بازی کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس فشار بسیار زیادی به بازیکن وارد می‌کند اما در این مدت سعی کردم با این وضعیت کنار بیایم و به آن عادت کردم. در حال حاضر هم تلاش می‌کنم تا ب روند خوبی از خود بجا بگذارم.عبدی به وعده اش عمل کرد

جالب است که بدانید مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس چند هفته گذشته گفته بود که گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر می رساند.او به هواداران پرسپولیس وعده داد و البته به وعده خود عمل کرد.عبدی در بازی برابر نفت مسجد سلیمان گل دوم پرسپولیس را روی پاس خوب سیامک نعمتی به ثمر رساند.شاید هم گریه هایش پس از بازی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به دلیل عملی شدن وعده اش بود.گریه های که بند نمی آمد و به صحنه ای ماندگار بدل شد.

شبی که تعویض طلایی پرسپولیس شد

درخشش مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس در بازی برگشت برابر تیم پیکان ، ارزش های فنی این روستایی زاده را دوچندان کرد. در نیمه دوم، مهدی عبدی توانست نشان دهد که تعویض اجباری نیست بلکه یک تعویض طلایی است و دو بار توانست دروازه شیخ ویسی را باز کند. عبدی چند بار هم توپ ربایی داشت که در قامت پاس گل دهنده، نتوانست به خوبی وظیفه‌اش را ایفا کند و توپ‌هایش به نعمتی، علیپور و ... نرسید.نکته آماری مهم برای عبدی این بود که او با دبل‌اش در گلزنی برابر پیکان، توانست لقب یکی از جوان‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را به دست آورد که با 21 سال سن، دبل می‌کند.

از گل دربی تا بازگشت دوباره

مهدی عبدی، نخستین بار در دربی رفت فصل کنونی لیگ برتر دیده شد.زمانی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و دقایقی بعد ،تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد. بعد از آن دربی، کاملا ناپدید شد. فرصت‌هایی که بعد از آن نصیب این مهاجم شد به هیچ وجه نتوانست با فرصت طلبی او همانند دربی همراه شود تا عبدی در نقل و انتقالات زمستانی هم با جذب استوکس و اوساگوآنا کاملا محو شود.با این حال بعد از این که آنتونی استوکس با حاشیه سازی فراوان و به رغم موفقیت مقطعی که در این تیم داشت، از جمع سرخپوشان جدا شد، اوساگوآنا هم با توجه به شیوع کرونا نتوانست به تهران بازگردد. با مصدومیت وحید امیری در اواسط نیمه اول در جدال با پیکان ، ناگهان عبدی از سوی یحیی گل محمدی فراخوانده شد و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.دو گل به پیکان زد و خودش را ثابت کرد تا تعویض طلایی یحیی لقب بگیرد.

ترابی گفت پاس نده ،شوت بزن

بازگو کردن صحنه گلزنی اش در دربی برای هواداران پرسپولیس ،هرگز فراموش نمی شود.عبدی این صحنه خاطره انگیز را شرح می دهد و می گوید: مهدی ترابی پاس خوبی به من داد و در موقعیت خوبی قرار گرفتم. برای تصمیم‌‌گیری کمی معطل کردم و فکر کنم علیپور در آن صحنه موقعیت خوبی داشت و می‌خواستم به او پاس دهم ولی ترابی فریاد زد و به من گفت شوت بزن و من هم مستقیم به سمت دروازه شوت زدم و خدا را شکر توپ وارد دروازه شد.

آقای گل امیدهای تهران

عبدیقبل از آن که به تیم بزرگسالان پرسپولیس اضافه شود سابقه خوبی در تیم های پایه پرسپولیس داشت.او در مسابقات امیدهای تهران با زدن 24 گل، آقای گل بازی‌ها شد. وی 14 پاس گل هم در کارنامه داشت و با پایان رقابت‌ها به صورت قرضی به تیم بادران ملحق شد.سرانجام عبدی با پایان کارش در بادران به پرسپولیس برگشت و قرارداد سه ساله‌ای را امضا کرد. عبدی هفته ها نیمکت نشین بود ولی کالدرون سرمربی وقت پرسپولیس در دربی به او اعتماد کرد و مهدی نیز با گلزنی در دربی پاسخ اعتماد مربی آرژانتینی را داد.

بدبیاری با کارت قرمز

هر فوتبالیستی روز بد هم دارد.مهدی عبدی در بازی رفت مقابل پیکان در فصل کنونی لیگ برتر بدشانسی آورد.مهاجم جوان پرسپولیس در برخوردی که با فراز امامعلی داشت، از زمین بازی اخراج شد .یک دقیقه پس از گل زیبای احمد نوراللهی، توپ در میانه میدان به عبدی رسید اما او نتوانست آن را کنترل کند و توپ از این بازیکن جدا شد. امامعلی هافبک پیکان که خود را به توپ رسانده بود، آن را کنترل کرد و ثانیه ای بعد با ضربه پا از سوی عبدی مواجه شد. مهاجم سرخپوشان در این لحظه تلاش کرد تا کنترل توپ را دوباره در اختیار بگیرد اما ضربه اشبه شکلی شدید با بدن امامعلی برخورد کرد و باعث شد تا او روی زمین بیفتد.در شرایطی که شاید پرسپولیسی ها پیش بینی کارت قرمز را نمی‌کردند سیدمهدی سیدعلی داور بازی به دلیل شدت این خطا ،مهاجم جوان پرسپولیس را با کارت قرمز جریمه کرد تا او 17 دقیقه پس از ورود به زمین، به شکلی از زمین اخراج شود. عبدی که در نیمه دوم برای جبران ناکامی علی علیپور و براندائو جونیور وارد زمین شده بود، متعجب از کارت قرمز داور با چهره ای بهت زده ،زمین را ترک کرد .گرچه عبدی در بازی برگشت دوبار دروازه پیکان را گشود و جبران کرد.

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: مهدی عبدی ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار