PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
این هفته با مسعود ریگیَ،هافبک دونده و خوش نقش تیم استقلال تهران
صحبت از مسعود ریگی هافبک تیم استقلال که می شود ناخداگاه به یاد فوتبالیست کم حاشیه ای می افتیم که تمام حواس اش به فوتبال و تیمش است.فوتبالیستی از شیراز که مراحل ترقی را طی سالهای گذشته به خوبی طی کرد و در لیگ برتر هم به بازیکنی اثرگذار بدل شد. طوری در تیم پدیده مشهد فوتبال بازی کرد که نامش بر سر زبان فوتبالی ها افتاد. آمدنش به استقلال اتفاق خوبی بود و فوتبالش در خط هافبک استقلال بهتر دیده می شود. کار اضافه نمی کند و تمام هوش و حواس اش به شرح وظایف خود است.دقت پاس های مسعود ریگی نسبت به هافبک های کنونی استقلال بیشتر است و آمار ریگی طی دو سال گذشته که در پدیده مشهد و استقلال بازی کرده صعودی بوده است.هر مربی مایل است هافبکی دونده و بی حاشیه مثل ریگی در تیمش داشته باشد. در رسانه ها کمتر صحبت می کند و تا اینجای کار طوری رفتار کرده که قدر جایگاه خود را می داند و برای حفظ جایگاه کنونی لباس رزم بر تن کرده است. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مسعود ریگی طی ماه های گذشته می کنیم.

**شوتزن مثل امید ابراهیمی

سبک و سیاق مسعود ریگی با امید ابراهیمی هافبک توانمند سابق استقلال متفاوت است ولی در فصل کنونی لیگ برتر با نمایش خوب ریگی بارها به یاد امید ابراهیمی فرمانده خط هافبک استقلال در فصول گذشته افتادیم.مثل امید ابراهیمی در زمین سر و صدا ندارد ولیکن سعی می کند هافبک شوتزن و دونده ای در میانه میدان باشد.بسیاری قبل از آن که مسعود استقلالی شود معتقد بودند که ریگی می تواند جای امید ابراهیمی را در خط میانی استقلال پر کند. گل زیبای ریگی در دیدار برابر سایپا، همگان را به یاد گلهای دیدنی امید ابراهیمی انداخت.در دیدار استقلال و سایپا در فصول گذشته لیگ برتر، امید ابراهیمی روی یک ضربه کاشته از فاصله 40 متری به زیبایی هر چه تمام تر دروازه حامد فلاح زاده را گشود و در ثانیه های پایانی گل دوم خود و سوم استقلال را به ثمر رساند تا آبی پوشان بازی باخته را 3-2 برنده شوند.

شوت دیدنی و فنی ریگی برابر سایپا برگ برنده ای برای او بود .

**اعتماد استرا را جلب کرد

رسیدن مسعود ریگی به ترکیب ثابت تیم استقلال آسان نبود. او با عملکرد مثبتش در تمرینات استراماچونی پیش از شروع فصل کنونی لیگ برتر موفق شد اعتماد استرا مربی ایتالیایی را به دست آورد. البته مصدومیت فرشید باقری هم مزید بر علت شد ولی با نگاهی تمام قد به عملکرد تمرینی ریگی متوجه می شوید مسعود لایق بازی در ترکیب ثابت استقلال بود.او در آزمون خط هافبک استقلال سربلند بیرون آمد.کمتر کسی فکر می کرد هافبک دفاعی خوش نقش تیم پدیده در لیگ هجدهم با حضور روزبه چشمی ،فرشید باقری و علی کریمی یکی از گزینه های اصلی ترکیب استراماچونی ،فرهاد مجیدی و حتی هواداران باشد.تخریب چی بی حاشیه استقلال در آغاز فصل از روز اول در تمرینات شرکت کرد ،خودش را به ترکیب استقلال رساند،جایگاه خود را حفظ کرد و حالا یکی از بازیکنان دوست داشتنی کادر فنی و هواداران است.

**پاداش ویژه فرهاد برای مسعود

در پایان دور اول تمرینات انفرادی آمادگی جسمانی تیم استقلال قبل از آغاز فصل کنونی لیگ برتر، مسعود ریگی و آرش رضاوند به دلیل بهترین اجرا و گزارش عالی مورد تشویق کادرفنی تیم استقلال قرار گرفتند و توسط فرهاد مجیدی برای این دو بازیکن پاداش ویژه‌ای درنظر گرفته شد .گفتنی است؛تمرینات آبی‌پوشان با «GPS» و نظارت فرهاد مجیدی و دستیارانش انجام می‌شود.

**عبور از آزمون استقلال

روزهای آغازین هر فوتبالیستی در تیم های مطرح و پرطرفدار ،سختی های مختص به خودش را دارد.همه نگاهت می کنند و منتظر ورود بازیکنان تازه وارد به تمرین و مسابقه هستند.قرار گرفتن در ویترین تیم استقلال آسان نیست ولی مسعود از این آزمون عبور کرد.او درباره روزهای آغازین حضورش در تمرینات استقلال می گوید:واقعا از همان ابتدا می دانستم کارم چقدر سخت است چون استقلال بهترین هافبک های ایران را در اختیار دارد. رقابت در این تیم بسیار سخت بود اما خدا را شکر، تلاشم را خیلی بیشتر از قبل کردم و رفته رفته شرایطم بهتر شد. واقعا شرایط در ابتدا ساده نبود اما هرچه گذشت شرایط و اوضاع بهتر شد.

**فوتبال من مثل شخصیتم ساده است

مسعود ریگی ویژگی منحصر به فردی دارد کم حرف است و مثل فوتبالش خارج از زمین هم به حاشیه نمی رود.ویژگی که بیشتر مربیان دوست دارند بازیکنان جوان شان داشته باشد. مسعود ریگی در این خصوص دارد به الگویی برای بازیکنان جوان و جویای نام بدل می شود. او در این خصوص می گوید:راستش را بخواهید من در طول ١٣ سالی که در فوتبال هستم همیشه به همین سبک بازی کرده ام. فکر می کنم فوتبال من مثل شخصیتم ساده است و بیرون زمین هم همیشه آرام هستم.

**دوست دارم فوتبال را ساده بازی کنم

برخی بازیکنان مثل مسعود ریگی در زمین کار اضافه نمی کنند. مربیان این خصلت را نکته مثبت بازیکن می دانند و اعتقاد دارند فوتبالیستی که در زمین شرح وظایف خود را انجام می دهد و به حاشیه نمی رود قابل اعتماد است .مسعود ریگی با ارائه فوتبال ساده در داخل زمین به تیمش کمک شایانی می کند. مسعود دراین باره می گوید:گاهی شده که مربی کار اضافه ای از من خواسته و من انجام داده ام. در طول این سال ها تلاش کرده ام نقاط ضعفم را برطرف کنم اما در کل ساده و در خدمت تیم هستم و دوست دارم فوتبال را ساده بازی کنم.معمولا مربیان در این سال ها ، سبک کار مرا دوست داشته اند.

**روندم خوب باشد به تیم ملی دعوت می شوم

انتظار می رود که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به مسعود ریگی هافبک جنگنده و دونده تیم استقلال میدان دهد و او را به اردوی تیم ملی دعوت کند.البته کادرفنی تیم ملی ، نظر نهایی را به لحاظ فنی اعلام می کند و سرمربی تیم ملی تصمیم گیرنده است. مسعود در این خصوص نظر خاصی ندارد .فقط می گوید: واقعا به دعوت شدنم به تیم ملی فکر کرده ام و دوست دارم این اتفاق رخ دهد. مطمئنا اگر روند خوبم را ادامه دهم می توانم به این هدف برسم و به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

** خیلی زحمت کشیدیم

استقلال در فصل جاری برای مدتی با سرمربیگری استراماچونی سیر صعودی را طی کرد و پس از مدتها صدرنشین لیگ برتر شد. استقلالی ها با سرمربی ایتالیایی خود در هر بازی درخشیدند و روندشان فوق العاده بود ولی با رفتن استراماچونی از استقلال روند صعودی این تیم به شکلی متوقف شد.رفتن سرمربی ایتالیایی استقلال که آخر سر مشخص نشد به چه دلیل بوده !شرایط تیم آبی پوش لیگ برتر را دگرگون کرد.استقلال قهرمانی را از دست داد و الان با فرهاد مجیدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می جنگند.ریگی درباره آن روزها می گوید:ابتدا دست تک تک هوادارانی که آمده بودند تا تیم را حمایت کنند درد نکند. خیلی زحمت کشیدیم و نتایج خوبی کسب کردیم و در نهایت توانستیم به صدر جدول بیاییم و خداراشکر که این اتفاق افتاد. اعضای تیم خیلی زحمت کشیدند .امیدوارم تیم استقلال در ادامه مسیر خود بازهم به موفقیت برسد تا دل هواداران را شاد کنیم.

**یحیی برایم زحمت کشید

مسعود ریگی در فصل گذشته لیگ برتر شاگرد یحیی گل محمدی سرمربی کنونی تیم پرسپولیس بود.ریگی در پدیده جزو نفرات ثابت یحیی به شمار می رفت.ریگی دراین باره می گوید: آقایحیی، پارسال برای من زحمت زیادی کشید و از طرفی در روز بازی با شهر خودرو هم برای رویارویی با تیم سابقم انگیزه هایی داشتم. خداراشکر که توانستم بازی های خوبی از خود برابر تیم سابقم به نمایش بگذارم.

**استراماچونی اولین مربی خارجی مسعود

مسعود با آمدن به استقلال به زعم خودش برای نخستین بار کار کردن با مربی خارجی را تجربه کرد.شاگردی استراماچونی سرمربی سابق استقلال برای ریگی یک فرصت بود تا توانمندی خود در خط هافبک را به اثبات برساند.وی دراین باره می گوید: اولین بار بود با مربی خارجی کار می کردم. کادر فنی خیلی روی تمرینات تمرکز می کرد و واقعا برای هر دقیقه از تمرین برنامه داشت. من خودم از تمرین های سخت لذت می برم چون در طول فصل نتیجه این تمرین ها را می بینیم. وقتی به نتیجه فکر کنید این تمرین های سخت هم لذت بخش می شود .

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار