PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۷۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
این هفته با محمد رشید مظاهری دروازه بان گچسارانی تراکتور تبریز
مشخصات دروازه بانی آماده و روپا را دارد. در هر بازی چند توپ سخت به زعم فوتبالی ها را مهار می کند و با فریادهایش ،موقعیت ها را از حریف می گیرد. پرش های دومتری او هنگام مهار توپ و خوشحالی پس از گل به یکی از مشخصات منحصر به فرد محمد رشید مظاهری دروازه بان گچسارانی تراکتور تبریز بدل شده است.زمانی که درون دروازه است بازیخوانی می کند و مدافعین تیمش را قبل از حمله حریف آگاه می سازد. محمد رشید مظاهری در دو فصل گذشته با واکنش ها و نمایش های قابل توجه اش نشان داد که دروازه بانی باتجربه شده است و درحال حاضر هر تیمی مایل است دروازه بانی در حد و اندازه رشید داشته است. مثل اسمش رشید است. زمانی که بازیکن حریف شوت می زند یا سانتری می کند با رشادت واکنش نشان می دهد و توپ را تصاحب می کند. هفته گذشته ،پس از گل های تراکتور در مصاف با ماشین سازی تبریز بازهم با پرش های دومتری، آمادگی خود را آشکار کرد و سوژه شد.درخشش رشید به عنوان دروازه بانی مطمئن و باجسارت در بیشتر بازیهای تراکتور در لیگ نوزدهم عاملی شد تا این هفته سراغ او برویم. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی محمد رشید مظاهری طی ماه های گذشته می کنیم.

مثل اسمش رشید است

**خوشحالی منحصر به فرد رشید**

صحنه های دیدنی در فوتبال ثبت می شود و از یادها نمی رود. مثل صحنه پرش دومتری محمد رشید مظاهری در بازی برابر سپاهان که می توان برایش شرح عکس مفصلی نوشت.مظاهری بعد از گل رضا اسدی به سپاهان اصفهان در بازی مرحله برگشت لیگ برتر، پرش دو متری در حاشیه زمین داشت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.پرش عجیب مظاهری روی سر مربی رومانیایی(مربی دروازه بانان تراکتور)، نیمکت نشینان تیمش و البته حاضران در ورزشگاه یادگار امام تبریز را متعجب ساخت.این شکل شادی رشید علامت سوال هایی را نیز در بین هواداران تراکتور و علاقه مندان به فوتبال ایجاد کرد .برخی گفتند رشید این طوری از مربی اهل رومانی خود در تراکتور تشکر کرد و برخی هم گفتند او می خواست به دینکا آلین مربی گلرهای تراکتور بفهماند که علاقه اش به او بسیار است و این که آمادگی بدنی خود را به رخ مربی اش کشید.عکس شادی جالب مظاهری در قاب لیگ برتر ثبت شد.

**شروع فوق العاده مظاهری**

محمد رشید مظاهری دروازه بان گچسارانی تراکتور در 7 هفته ابتدایی فصل کنونی لیگ برتر ،دروازه اش را بسته نگه داشت. شروعی فوق العاده در فصل کنونی لیگ برتر برای این گلر به شمار می آید.7 بازی کلین شیت کرد و آمادگی خود را به رخ رقیبانش در لیگ کشید تا اینکه در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان هم تیمش اولین شکست فصل را تجربه کرد و هم بالاخره قفل دروازه اش شکست. عیسی آل کثیر بازیکنی بود که در دقیقه 20 توانست به رکورد 650 دقیقه ای مظاهری پایان دهد. البته رشید در بازیهای بعدی تراکتور کلین شیت کرد اما بسته نگه داشتن دروازه اش پیاپی نبود . هفت هفته گل نخوردن در لیگ آمار قابل احترامی است که به نام محمد رشید مظاهری ثبت شده است.

**خوشامدگویی ویژه رشید به سرمربی سابق **

بی گمان ،یکی از بهترین دوران حرفه ای مظاهری در هفدهمین دوره لیگ برتر رقم خورد . او در ترکیب تیم ذوب آهن اصفهان زیر نظر امیرقلعه نویی درخشش بسیار خوبی در لیگ برتر و همین طور رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشت و همواره یکی از سه گلر مورد نظر کارلوس کروش در تیم ملی بود.مظاهری که هنوز خاطرات خوش گذشته را در ذوب آهن فراموش نکرده، پس از ملاقات با قلعه نویی سرمربی سابق خود در ورزشگاه یادگار امام تبریز نشان داد که امیر را دوست دارد.قبل از بازی برگشت با سپاهان به سمت او رفت و به قلعه نویی خوشامد گفت و علاقه اش را به او به تصویر کشید. بطوریکه قید پروتکل های اجتماعی را زد و امیرقلعه نویی را در روزهای کرونایی به آغوش کشید.

**کدام پروتکل را رعایت می‌کنند؟**

تراکتور مخالف برگزاری مجدد لیگ برتر در ایام کرونایی بود و این باشگاه درخواست کرد که لیگ نیمه کاره بماند .سازمان لیگ و برخی تیم ها مخالفت کردند و لیگ از سرگرفته شد.رشید در این خصوص قبل از شروع دوباره لیگ برتر درباره عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مصاحبه کرد و با باشگاه تراکتور در برگزار نشدن لیگ، هم عقیده بود.او مثل بسیاری معتقد است که رعایت پروتکل های بهداشتی در لیگ برتر به زیرساخت نیاز دارد.رشید دراین باره می گوید : ما مخالف اصلی برگزاری بازی‌ها بودیم، اما آمدیم و مسابقه دادیم. الان جزو چهار تیم برتر جدول هستیم و رتبه پایینی هم نداریم که بگویند راضی به ادامه لیگ نبودیم! کدام پروتکل را رعایت می‌کنند؟! مسخره‌اش را درآورده‌اند. ورزش برای چه چیزی است؟ برای سلامتی نیست؟ سوالم از آقایان مسئول این است که هدف‌تان چیست؟

**کمپین رشید برای مهار آتش سوزی**

مظاهری برخلاف برخی بازیکنان که به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند گاهی با مطرح کردن مشکلات اجتماعی و محیط زیستی در فضای مجازی توجهات را جلب می کند تا به مشکلات رسیدگی شود.دروازه بان گچسارانی ،چندی پیش با انتشار مطالبی در فضای مجازی به آتش سوزی زاگرس پرداخت و با راه اندازی کمپینی سعی خود را برای به میان آوردن نام های معروف برای مهار این اتفاق طبیعی به کار بست.او دراین خصوص می گوید:همه کسانی که یک بار هم به گچساران رفتند می دانند که مراتع این شهر به دلیل شرایطی که دارد همیشه آماده آتش سوزی است و با کوچکترین سهل انگاری اتفاق ناگواری می افتد. به همین دلیل چند سال پیش دو هواپیما را تغییر کاربری دادند تا در صورت آغاز آتش ،هواپیماها برای آب پاشی کار خود را انجام کنند. چرا این هواپیماها آماده نبودند؟ همه می دانند اگر در اولین ساعت این اتفاق می افتد آتش سوزی ادامه پیدا نمی کرد.اگر در همان اولین روز اقدام می کردند به راحتی می توانستند مانع از گستردگی آتش سوزی شوند. چیزی حدود یکصد هکتار از جنگل ها و مراتع گچساران سوخته است. مراتعی که به خدا قسم درخت های هفتصد، هشتصد و حتی هزار ساله بلوط در آن جا وجود داشت و تقریبا بیشتر آنها سوختند.

**گلایه از سلبریتی ها**

دروازه بان گچسارانی تراکتور در برهه ای که زاگرس ومراتع زادگاهش می سوخت از بی توجهی تعدادی سلبریتی های داخلی به اتفاقات ناگوار طبیعی گلایه کرد و گفت:کسی می داند حدود بیست درصد از نفت ایران از گچساران استخراج می شود؟ کسی می داند 10 درصد از آب شرب این مملکت از گچساران می آید؟ کسی می داند انتقال 80 درصد از نفت ایران از این شهر است؟ از فوتبالیست ها و هنرمندان و افرادی که فعالیت های اجتماعی می کنند ،گلایه دارم. حالا چون گچساران کوالا و کانگورو ندارد نباید اطلاع رسانی کرد؟ به خدا آهوها و حیواناتی در آتش دامنه دار زاگرس سوختند اگر به آنها نمی پرداختیم فاجعه ای تاریخی رقم می خورد.

**برترین دروازه بان لیگ قهرمانان از نگاه کاربران**

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت ها در سطح قاره تصمیم گرفت نظرسنجی راه بیندازد.سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، نظرسنجی تیم‌های منتخب سال‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا به انتخاب کاربران را کلید زد و از مردم خواست بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016 را انتخاب کنند.دروازه بان ملی پوش تراکتور ،پس از نظرسنجی یک هفته ای AFC به عنوان نخستین بازیکنِ اولین تیم مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در لیگ قهرمانان انتخاب شد.محمد رشید مظاهری که در این نظرسنجی با خالد عیسی، ایگناتی نستروف، شوساگو نیشیکاوا و ودران ژانژتویچ رقابت می‌کرد در نهایت با رای کاربران، عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016 را از آنِ خود کرد.مظاهری موفق شد 64% کل آرا را به نام خود بزند

مثل اسمش رشید است.

**عکس ماندگار رشید در لیگ قهرمانان آسیا**

کنفدراسیون فوتبال آسیا ،چند ماه گذشته با انتشار تصویری از دیدار دو تیم ذوب آهن اصفهان و الزورا، به سیو دیدنی دروازه بان ایرانی پرداخت.رشید مظاهری به همراه ذوب آهن( تیم سابق خود) در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و موفق شد بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارد. یکی از آن دیدارها، بازی تیم های ذوب آهن ایران و الزورا عراق بود که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. دیداری که گلر ملی پوش چند بار با واکنش های دیدنی مانع باز شدن دروازه اش شد. عکس یکی از واکنش های مظاهری برابر تیم عراقی در اینستاگرام AFC منتشر و عنوان تحسین برانگیز نیز برای محمد رشید مظاهری برگزیده شد.

**مشت رشید و دهان خونین دروازه بان حریف**

دیدار بازی رفت فصل کنونی تراکتور و نفت مسجد سلیمان ،صحنه ای قابل توجه داشت . در وقت اضافه نیمه دوم ،نفت که برای جبران نتیجه جلو کشیده بود صاحب یک ضربه کرنر شدند که در این لحظه سوشا مکانی برای جبران گل خورده ،خود را به محوطه جریمه تراکتور رساند و جالب اینکه توپ نیز دقیقا به نقطه ای ارسال شد که سوشا حضور داشت. پرش سوشا برای سرزنی با مشت رشید مظاهری همراه شد و برخورد این دو دروازه بان منجر به مصدومیت مکانی شد.مکانی لحظاتی بعد با حضور پزشکان و دهانی خونین راه دروازه تراکتور تا دروازه خودی را طی کرد تا در لحظات پایانی نظاره گر شکست تیمش باشد.

**هواداران تراکتور همیشه به من لطف دارند**

محمد رشید مظاهری جزو دروازه بانانی است که روابط عمومی خوبی دارد . از وقتی به تبریز رفته جزو بازیکنان دوست داشتنی طرفداران تراکتور لقب گرفته است.مظاهری در این باره می گوید:از وقتی به تبریز آمدم هواداران همیشه به من لطف داشته اند. من در هر شهری که بودم خداراشکر مورد لطف هواداران تیم هایم قرار گرفتم اما انصافا از زمانی که به تبریز آمده ام با هواداران متفاوتی مواجه شده ام که تیمش را با جان و دل حمایت می کنند.حمایت های آنان را در ورزشگاه یادگار امام تبریز دیده ام. دست همه آنها درد نکند و امیدوارم این حمایت ها ادامه داشته باشد.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
تیترتون جالب بود امیدوارم رشید برای استقلال بازی کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار