PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
این هفته با شهریار مغانلو مهاجم پیکان و نفر دوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم
شاید نکته جالب توجه در مسیر پیشرفت شهریارمغانلو مهاجم پیکان تهران و نفر دوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم این باشد که پیش از فوتبال در رشته کشتی فعالیت داشته است. علاقه زیادی به فوتبال داشت اما رشته دیگری را هم امتحان کرد. یک مدت در تمرینات کشتی حاضر شد ولی علاقه اش به فوتبال باعث شد دوباره سراغ فوتبال برود.خودش می گوید:10 روز فقط کشتی گیر بودم و با لباس منچستریونایتد هم کشتی گرفتم که گفتم دیگر نمی‌خواهم آن را امتحان کنم و به کوچه و خیابان برگشتم تا فوتبال را دنبال کنم. خوشحالم که انتخاب خوبی داشتم و از اینکه الان در فوتبال فعالیت می‌کنم خوشحال هستم. شهریار مغانلو متولد زنجان است و به عنوان یک مهاجم ،سابقه درخشانی در لیگ دسته اول دارد. او در سال گذشته با پیراهن ملوان بندرانزلی با زدن 16 گل ، آقای گل لیگ دسته اول شد و در نوزدهمین دوره لیگ برتر هم با زدن 13 گل جایگاه دوم جدول گلزنان را به خود اختصاص داد. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی شهریار مغانلو فوروارد تیم پیکان طی ماه های گذشته می کنیم.
دیاباته لیاقت آقای گلی را داشت

**شهریار مانع آسیایی شدن سپاهان

شهریار مغانلو با زدن گل سیزدهم ،لیگ نوزدهم را به پایان رساند.شهریار در بازی برابر تیم سپاهان اصفهان که حساسیت خاصی برای پیکان داشت برای تیم خودروسازان گلزنی کرد.یک گل زد و نتوانست در بازی حساس برابر سپاهان بیشتر گلزنی کند. حساسیت بازی و انگیزه بالای حریف برای کسب سهمیه آسیایی موجب شد تا شهریار نتواند تعداد گلهای خود را در رقابت با شیخ دیاباته مهاجم تیم استقلال بیشتر کند.شهریار مغانلو پس از افت چند هفته‌ای در دیدار سرنوشت‌ساز پیکان و سپاهان توانست برای تیمش پنالتی بگیرد و از روی نقطه پنالتی گل بزند تا پیکان در لیگ نوزدهم بماند و از سوی دیگر ،امید سپاهان برای آسیایی شدن به صفر برسد.

**هدف شهریار برای آینده

از روزی که نام شهریار مغانلو در جمع گلزنان لیگ نوزدهم برجسته شد و نامش به عنوان یک گلزن بر سرزبان ها افتاد بحث آینده او نیز در فوتبال از جانب رسانه ها مطرح شد.البته او یکبار گفت که پرسپولیسی است و اخیرا هم عبدالله ویسی سرمربی پیکان در لیگ نوزدهم اعلام کرد که پرسپولیس خواهان مغانلو است اما او مخالف جدایی این مهاجم است.مغانلو ،پس از حفظ بقای پیکان در لیگ برتر درباره پیشنهادات رسیده تیم های خواهانش عنوان کرد:اولویت نخست من این است که بتوانم لژیونر ‌شوم و همه تلاش خودم را می‌کنم تا بتوانم همه چیز را فراهم کنم و بروم .فوتبالم را در خارج از کشور ادامه دهم.مدیربرنامه‌های من هم پیگیر است تا این اتفاق رخ دهد ولی هنوز موضوعات مطرح شده قطعی نیست اما بدون شک اولویت من رفتن از فوتبال ایران است.حقیقتا دوست دارم بروم و تجربیات جدید به دست آورم، این‌که خوب شود یا بد شود مشخص نیست اما من تلاشم را می‌کنم تا اتفاقات خوبی رخ دهد ولی تضمین نمی‌توانم بدهم که پس از لژیونر شدن در مسیر بهتری قرار بگیرم چرا که تاکنون چنین تجربه‌ای را کسب نکرده‌ام. نگاهم به بازیکنانی چون مهدی طارمی و ... بازیکنانی است که از فوتبال ایران لژیونر شده‌اند و توانسته‌اند به موفقیت برسند.

**فرصت گلزنی برای مهاجمان سرخابی بیشتر است

مغانلو به اعتقاد برخی کارشناسان فوتبال می توانست در لیگ نوزدهم آقای گل شود. اگر او در یکی از تیم های تهاجمی بازی می کرد قطعا شانس بالای برای گلزنی داشت.مهاجم تیم پیکان درباره این‌که اگر در یک تیم مدعی توپ می‌زد می‌توانست آقای گل شود، می گوید: قطعا شرایط تیم‌های بالای جدولی متفاوت است مثلا تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس دفاعی بازی می‌کنند و این دو تیم سوار بر بازی هستند و موقعیت سازی می‌کنند. به هم دلیل مهاجمان سرخابی ها موقعیت‌های بیشتری دارند. آقای گلی مهدی طارمی، علی علیپور و شیخ دیاباته هم نشان می دهد که مهاجمان سرخابی فرصت بیشتری برای گلزنی به دست می‌آورند.

**دیاباته لیاقت آقای گلی را داشت

نفر دوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم در پایان بازی ها از علاقه خود به مهاجم ملی پوش تیم پرسپولیس صحبت کرد و گفت:دوست داشتم مهدی ترابی آقای گل لیگ نوزدهم شود چون موقعیت‌های زیادی را داشت و بازیکن باکیفیتی است. شیخ دیاباته هم بازیکن بسیار خوبی است و از جمله خارجی‌های موفق فوتبال ایران است و با توجه به این‌که قد بلندی دارد اما در کنترل توپ روی زمین هم خوب کار کرد و لیاقت آقای گلی را داشت.

**سخت ترین تقابل شهریار

هر فورواردی در لیگ برتر روزهای سختی داشته است. مدافعان سمجی که فورواردها را در طول مسابقه عذاب می دهند و فرصت ها را از آنان می گیرند.شهریار مغانلو هم در لیگ نوزدهم چنین تقابلی را تجربه کرد.مغانلو از سخت‌ترین مدافعی که مقابل آن در لیگ نوزدهم قرار گرفت، می گوید: آن‌چنان شرایط سختی را در نیم فصل دوم تجربه نکردم اما سخت‌ترین بازی من در نیم فصل اول مقابل محمد انصاری مدافع پرسپولیس بود.

**تفاوت لیگ برتر و لیگ دسته اول

شهریار مغانلو درباره تفاوت گلزنی در لیگ دسته اول و لیگ برتر صحبت کرد. معمولا آقای گل‌ لیگ دسته اول که به لیگ برتر می آید روزهای موفقی را در لیگ برتر سپری نمی کند. شهریار در خصوص تفاوت لیگ برتر و لیگ دسته اول می گوید: قطعا لیگ دسته اول شرایط خیلی سخت‌تری از لیگ برتر دارد چرا که بازی‌ها بیشتر روی هوا در جریان است. اولویت در لیگ برتر ،فکورانه بازی کردن است.به نظر من، اگر بازیکنی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر می‌آید در کنار جنگندگی بتواند با تفکر بازی کند، می‌تواند در لیگ برتر موفق شود.

**مذاکره تیم پرتغالی با مهاجم پیکان

چندی پیش باشگاه سانتاکلارای پرتغال ادعا کرد که این بازیکن ایرانی را به خوبی رصد کرده و می شناسد .روزنامه ورزشی اوجوگو پرتغال نوشت که سانتاکلارا یکی از باشگاه های لیگ پرتغال قصد جذب بازیکنی از فوتبال ایران را دارد. براساس گزارش این روزنامه پرتغالی ، شهریار مغانلو در برنامه های آینده تیم سانتاکلارا در نقل و انتقالات قرار دارد و گفته می شود از قبل مذاکراتی را برای جذب این مهاجم 25 ساله که در تیم پیکان و لیگ برتر ایران بازی کرد آغاز کرده است.روزنامه پرتغالی در ایامی که مغانلو با 12 گل زده همراه با شیخ دیاباته در صدر جدول گلزنان لیگ برتر بود این مطلب را نوشت.

**ماجرای اعتراض با استوک

شهریار در هفته پایانی لیگ نوزدهم برای زدن گل های بیشتر خیلی تلاش کرد.مغانلو در بازی برابر تیم پارس جنوبی جم برای به ثمر رساندن گل سیزدهم خود همه کار کرد ولی بدشانس بود.بی تابی او برای گلزنی در میدان مسابقه توجهات را به خود جلب می کرد. شهریار یک بار در نیمه دوم،توسط بازیکن حریف درون محوطه جریمه سرنگون شد که به شدت مدعی پنالتی روی خودش بود که داور دستور به ادامه بازی داد.دقایقی بعد او پشت خط محوطه جریمه سرنگون شد که داور بار دیگر دستور به ادامه بازی داد و در ادامه بخاطر اعتراض شدید شهریار ،بازی را متوقف کرد و به مهاجم پیکان کارت زرد نشان داد.این درحالی بود که مغانلو در این صحنه، استوکش از پایش در آمده بود و با در دست گرفتن آن رو به داور معتقد بود که برخوردی صورت گرفته که استوک از پای او در آمده است. در ادامه با تند شدن اعتراضات و در حالیکه انتظار می رفت او با دریافت کارت زرد دیگری از زمین اخراج شود، دیگر بازیکنان پیکان وارد صحنه شدند و این مهاجم را از داور دور کردند.

**گل تماشایی شهریار در فولاد شهر

از هفته های خوب شهریار مغانلو در لیگ برتر می توان به گل دیدنی او برابر تیم ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.شهریار توانست گل برتری تیمش برابر ذوب آهن را از روی ضربه ایستگاهی به زیبایی وارد دروازه ذوب آهن کند.

پیکانی‌ها برای بقا در لیگ نوزدهم، محکوم به پیروزی برابر ذوب آهن در اصفهان بودند تا بتوانند از انتهای جدول فاصله بگیرند.شاگردان عبدالله ویسی خیلی زود مقابل ذوب آهنِ بوناچیچ ، گل اول را دریافت کردند اما چیزی نگذشت که روی یک پرتاب اوت زیبا، فراز امامعلی دروازه ذوب آهن را گشود.در نیمه دوم فشار پیکان بیشتر شد تا این‌که روی یک ضربه ایستگاهی، شهریار مغانلو با ضربه‌ای تماشایی توپ را به گوشه دروازه خلیل مهدی دروازه بان تیم ذوب آهن فرستاد تا بازگشت تیمش در فولادشهر را تکمیل کند.مغانلو با این گل دیدنی، 12 گله شد .

**طرفدار زلاتان

مغانلو درباره اینکه خیلی‌ها سبک بازی‌اش را با علی دایی مقایسه می‌کنند و این که شهریار لقب آقای گل جهان فوتبال نام اوست در این باره می گوید: علی دایی از نظر تمامی جهات الگوی ورزشی من است و باعث افتخار است که بتوانم لقب ایشان را یدک بکشم. مسلما این مساله انگیزه زیادی به من می‌دهد تا در آینده بتوانم از نظر کیفی و فنی به سطح بالاتری برسم.ضمنا من عاشق زلاتان ایبراهیموویچ هم هستم. از نظر شخصیتی و فوتبالی به او علاقه دارم و بازیهای وی را دنبال می کنم .اخیرا بازی لوکاکو مهاجم اینتر را هم می‌بینم و آن را می‌پسندم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار