PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
زخمی که پاریسی‌ها از خودی خوردند

حدود دو ماه قبل بود که بایرن مونیخ توانست با برتری یک بر صفر برابر وردربرمن برای هشتمین بار پیاپی قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا را به دست بیاورد. سه روز پس از جشن تولد 24 سالگی، کینگزلی کومان هافبک فرانسوی بایرن مونیخ با کسب قهرمانی در لیگ آلمان نهمین قهرمانی در رقابت های لیگ خود را نیز جشن گرفت. هافبک- مهاجم فرانسه پنجمین قهرمانی بوندس لیگا را با باواریایی‌ها جشن گرفت. این در حالی است که او دو قهرمانی در رقابت های سری A و دو قهرمانی لیگ 1 فرانسه را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد و جالب است بدانید که او فقط 24 سال سن دارد و در همین سن توانسته به 9 قهرمانی در لیگ برسد که رکورد فوق العاده‌ای محسوب می شود. پس از این قهرمانی دو اتفاق دیگر هم برایش از راه رسید. اولی قهرمانی در جام‌حذفی فوتبال آلمان بود و پس از آن هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. در فینال مسابقات این فصل بارن‌مونیخ با یک گل پاری‌سن‌ژرمن را از پیش برداشت و به ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کرد. در دقیقه 59 کومان روی سانتر دقیق کیمیش توانست تک گل این بازی را به ثمر رساند تا بایرن برای دومین بار در تاریخ خود سه گانه را به دست آورد. با این گل کومان پس از زیدان، بنزما، دزایی و بولی، به پنجمین بازیکن فرانسوی تاریخ بدل شد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند. کینگزلی کومان در 24 سالگی به همراه تیم‌های پاری سن ژرمن، یوونتوس، بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه، 20 عنوان قهرمانی کسب کرده است. کومان که در دو دیدار گذشته بایرن در لیگ قهرمانان کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود، این بار در ترکیب ثابت قرار گرفت و در لحظه درست در موقعیت درست ایستاد تا گل قهرمانی را به تور دروازه تیم سابقش برساند. چهره این قاتل، برای پاریسی‌ها کاملا آشنا بود. او مهم‌ترین گل زندگی‌اش را وارد دروازه باشگاهی کرد که در آن، رشد کرده و فوتبال یاد گرفته بود. پاریسی‌ها اگر می‌دانستند کومان قرار است چنین کاری با آنها بکند، هرگز او را در آکادمی‌شان نمی‌پذیرفتند!

شروع فوتبال

کینگزلی کومان در 13 ژوئن سال 1996 در پاریس بدنیا آمد و خیلی زود در سن 8 سالگی در سال 2004 به آکادمی جوانان پاری‌سن‌ژرمن راه پیدا کرد. استعداد و توانایی شگرف او در کنترل توپ، سرعت بالا و توانایی بهم ریختن دفاع حریف و حرکت در میان آنها باعث شد تا او در حالی که تنها 16 سال سن داشت، به تیم اصلی راه پیدا کند. کومان در شرایط فوق العاده حرفه‌ای فوتبال را آموخت. از 6 سالگی زیر نظر پدرش در باشگاه US Sénart-Moissy فوتبال رو شروع کرد و 9 سال در آکادمی پاری‌سن‌ژرمن تلاش کرد تا به تیم دوم پاریسی و بعد به تیم اصلی پاری‌سن‌ژرمن رسید. در فاصله سال‌های 2004 تا 2013، کومان در عضویت آکادمی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بود. این وینگر که قابلیت بازی به عنوان هافبک تهاجمی را نیز دارد در فوریه 2013 اولین بازی خود برای پاریس سن ژرمن را انجام داد. چیزی که باعث شد او تبدیل به جوان ترین بازیکنی شود که تا کنون در لوشامپیونه بازی کرده است. آن سال‌ها هیچ‌کس تصور نمی‌کرد همین پسربچه، زمانی شانس رسیدن به اولین قهرمانی در اروپا را از تیم فرانسوی بگیرد. او پس از فوتبال در کشورش، با یه قرداد 5 ساله به یوونتوس رفت و در سال 2015-2016 پس از حضور در یووه قبل از پیوستن به بایرن قهرمانی در ایتالیا را نیز به دست آورد تا در 3 لیگ معتبر دنیا یعنی فرانسه، ایتالیا و آلمان این قهرمانی‌های خود را به دست آورده باشد اولین گل کومان برای یوونتوس در ژانویه 2015 گلی به یادماندنی و دیدنی محسوب می شود. دربازی کوپا ایتالیا مقابل ورونا، کومان پس از نفوذ از جناح چپ و جا گذاشتن دو مدافع با ضربه ای استثنایی و غیر قابل مهار به کنج دروازه ورونا ، گلی تماشایی را به ثمر رساند. بعد از یک سال بصورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست عملکرد فوق العاده او باعث شد تا با پایان قرار داد قرضی به صورت رسمی در باشگاه بایرن بماند. کومان هم در تمام رده‌های سنی ممکن برای تیم ملی فرانسه بازی کرده و با توجه وجود وینگرهای عالی در تیم باشگاهی و ملی، خودش رو به اثبات رسانده است.

گل قهرمانی

کومان مونیخ مهم‌ترین گل دوران فوتبالی خود را به ثمر رساند. او در فینال لیگ قهرمانان اروپا تک گل بایرن مونیخ را به ثمر رساند تا این تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او بعد از بازی گفت: من بسیار خوشحال هستم. شب باور نکردنی را تجربه کردیم. من می خواستم بهترین بازی خود را به نمایش بگذارم و این به خاطر قرار گرفتن برابر تیم سابقم نبود. من 100 درصد به بایرن مونیخ تعلق دارم و انگیزه بسیار بالایی برای پیروزی و قهرمانی داشتم. از قهرمانی بسیار خوشحال هستم با این حال برای پاری سن ژرمن هم ناراحت هستم چرا که از شهر پاریس هستم و فوتبال خود را در پاری سن ژرمن آغاز کردم. احساس غیر عادی دارم. هم بسیار خوشحال هستم و هم ناراحت. با وجود آنکه 100 درصد به بایرن تعلق دارم اما برای پاری سن ژرمن هم ناراحت هستم.

مشتریان بزرگ

کینگزلی کومان ستاره فرانسوی باشگاه بایرن مونیخ پس از رهایی از مصدومیت‌های پرتعدادی که داشت، پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از مهره‌های تاثیرگذار باشگاه بایرن مونیخ بود. این بازیکن جوان با پیشنهاد تیم‌های مختلفی مواجه شده است. تیم‌های مطرح رئال مادرید، بارسلونا و منچستر سیتی انگلیس به دنبال جذب این وینگر فرانسوی 23 ساله هستند. کومان در بایرن مونیخ و زیر نظر گواردیولا رشد خوبی داشت و توانست علاقه باوارایی‌ها را به خود جلب کند و در نهایت قرار داد او با تیم مونیخی دائمی شد. حضور لروی سانه ستاره جوان آلمانی در مونیخ می‌تواند جایگاه کومان را متزلزل کند و از این رو شاید بهترین تصمیم برای این وینگر فرانسوی خروج از آلیانس آرنا باشد.

منچستریونایتدبه جذبکینگزلی کومان، وینگر فرانسوی باشگاهبایرن مونیخعلاقمند است و مذاکراتی را با این باشگاه برای جذبکومانانجام داده است. با وجود این که هدف اصلیمنچستریونایتددر نقل و انتقالات، جذب جیدون سانچو است، اما آن ها بهکوماننیز علاقه دارند. اوله گونار سولسشر، سرمربیمنچستریونایتدبه سران این باشگاه اعلام کرده است که این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، به 2 یا 3 بازیکن دیگر نیاز دارد.کومانعلاقه زیادی به حضور در منچستریونایتد دارد و راجع به حضور قرضی یا دائمیکوماندرمنچستریونایتدنیز مذاکراتی صورت گرفته است. در فصل جاری،کینگزلی کوماندر 35 مسابقه برایبایرن مونیخبه میدان رفته است و موفق شده تا 7 گل به ثمر برساند و 7 پاس گل نیز بدهد.

عرفان خماند*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار